Part 02

1.6K 130 6
                                    

Mocika Pov

Aku melihat Boboiboy yg mengiyakan dan aku pergi dari dapur tapi pas berbelok. Aku dengar mereka membicarakan Ku. Tanpa sadar Aku masih mendengar sampai akhir dan kembali melihat ketiga Boboiboy yg terpaku melihat ku.

"Kau.. sekarang... Sudah jahat ya.. Hiks... Sudahlah..." Aku lari menjauhi Boboiboy yg mengejar ku.

Terdengar juga mereka seperti bertengkar atau apalah disana, karena aku tidak peduli dengan mereka.

Author Pov

”Argh.. korang kenape ni?" Gempa yg halang keduanya mau mengejar mocika pun kena tabrak.

"Ma-maaf Gempa.. Dah dah.. jom kemas.." Taufan takut Gempa mengamuk.

"Ish.. kenape lah ngan kau ni Gempa.." Hali mengeluh saja.

"Dah lah.. biar dia dingin dulu.." tidak lama Tok Aba datang dengan Ocobot dengan Yaya, Ying, Gopal dan juga Fang di paling belakang.

"Boboiboy.. mana mocika?" Tanya Tok Aba.

"Die.. kat bilik Tok.." saut Taufan.

"Oh.. biarlah die.." Tok Aba dan yg lain kec. Fang dan Boboiboy pergi keruang tamu.

"Boboiboy? Kau marah mocika ke?" Tanya Fang setelah Boboiboy menyatu lagi.

"Hm.. menurut kau? Aku tak marah dia.. tapi dia terluka sebab aku.." Jawab Boboiboy menundukan kepala.

"Kau cakap apa kat die..?" Tanya Fang khawatir.

"Aku cakap die macam Aku yg dulu.. hm.. salah ke?" Boboiboy pun menutup muka nya di meja dengan kedua tangannya.

"Aku cakap ngak die lah.." Fang pun berjalan menjauhi Boboiboy.

Set-

Boboiboy menahan pergerakan Fang dengan menarik ujung jaketnya.
"Tak payah.. Biar aku yg cakap ngak die nanti.." ucap Boboiboy dan Fang menganggukan kepalanya.

Makan malam_

Semua yg datang kerumah Tok Aba sudah kumpul di meja makan. Tapi cuma Mocika yg belum ada.

"Boboiboy.. panggil Mocika.. biar kita makan bersama.." ucap Tok Aba.

"Erh.. O-okey.." Ocobot mengikuti dari belakang Boboiboy melangkah.

Tapi tiba-tiba ada terdeteksi pergerakan energi yg kuat dari kamar mocika.
"Boboiboy awas.. jangan masuk!" Peringatan Ocobot membuat Boboiboy berhenti.

"Kenape Ocobot? Kan mocika mana punya kuasa apapun.." ucap Boboiboy heran.

"Ade.. die guna kuasa yg kuat sangat.. Kuasa ni sama ngan milik kapten kaizo.. cuba Fang masuk.." Ocobot menyarankan tapi Boboiboy menggeleng.

"Tak.. aku je yg masuk.." Ocobot terdiam dan menghela napasnya.

Tok Tok Tok...

"Mocika! Kau kat dalam kan? Jom makan malam bersama..." Ajak Boboiboy.

Di pengelihatan Ocobot aura yg kuat tadi menjadi lemah dan saat pintu terbuka seutuhnya kekuatan itu menghilang.

"Eh? Kenape..?" Belum selesai Mocika berbicara tangan nya sudah ditarik.

"Dah.. jom makan.. Kau mesti dah lapar kan.." ucap Boboiboy dan membawanya ke ruang makan.

"Hi Mocika!!" Seru Ying.

"Sini duduk sini.." ajak Yaya.

"Hm.." Mocika cuma nganggukan kepalanya.

Setelahnya Ying dan Yaya pulang bersamaan. Tinggalah Fang dan Mocika di depan gerbang rumah tok aba.

To Light A Life [Boboiboy X You]  -Tamat-Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang