Part 07

784 72 0
                                    

Author Pov

Selama diperjalanan semua kawan Boboiboy masih bercanda ria. Dang yg hanya memperhatikan sesekali melihat Mocika yg melamun.

Fang pun menyamakan jalannya dengan Mocika. Mocika menolah dan kembali melamun.

"Mocika?" Panggil Fang pelan.

"Hm.. kenape Fang?" Tanya Mocika tanpa melihat ke arahnya.

"Kau kenape?" Jawab Fang dengan pertanyaan.

"Tak de... Aku okey jer.." jawab Mocika.

"Mocika nanti kalau kau jumpa abang aku jangan takut ye.. kalau ada hal cakap je kat aku.." Ucap Fang menyemangati.

"Hm.. Terimakasih ya Fang.." Mocika pun tersenyum.

Keesokan Harinya_
Boboiboy dan yg lain sudah tiba kec. Fang dan Mocika. Keduanya belum ada di stasiun TAPOPS.

"Mana fang?" Tanya Ciciko.

"Saya tak tau Komander.." jawab Boboiboy.

Kemudian turunlah Fang dengan Kaizo, terlihat juga ada seseorang lagi di belakang mereka.

"Hm.. Mocika! Ini Pasuka kamu! Jangan buat kecewa lagi!" Ucap Kaizo dingin.

"Hm.. Baik Kapten.." Mocika hanya menundukan kepalanya.

"Eh? Agent Mocika? Kenape kau?" Ciciko terkejut melihat kehadiran Mocika.

"Dia akan bantu korang dari bahaya.. tapi kalau dia pulak yg serang. Bunuh sahaja.." Kaizo pun pergi.

"Hm.. kacau.." Gumam Mocika.

"Mocika? Kau okey tak?" Tanya Ciciko khawatir.

"Ah? Tak payah risau Komander Ciciko.. Saye Okey je.. hehe.." Mocika menghela napas setelah Ciciko pergi.

"Okey kan?" Tanya Fang sambil memegang bahu Mocika.

"Tak.. dah lah apa misi kita..?" Mocika mendekati Yaya.

"Nah.. kite kene ambik alat ni balik.." Ucap Yaya.

Mocika mengangguk dan melihat alat lebih jauh.
"Okey kita pergi sekarang.." Mocika jalan di samping Fang.

"Weh.. Mocika kau marah ye? Maaf tadi ak-" ucapan Fang Terpotong karena tatapan kosong Mocika.

"Tak pe.. Kapten tak kan maafkan aku.. aku reti tu.. baik kau bantu yg lain.. aku nak sorang sorang kat sini.." Mocika pun berjalan sendirian.

"Kaizo memang sudah benci aku.. haft.. bagaimana lagi kalau sudah terjadi.. beruntung ngak ada si kembar.." Mocika melihat sekeliling.

Memang agak berbeda dari sebelumnya dia ada disana. Peralatan yg ada sudah ditingkatkan. Tapi orangnya sama.

"Meow!" Mocika kaget ada kucing melompat ke arahnya.

"Eh? Kamu siapa?" Tanya Mocika.

"Saya Belbot! Ini cattus.. die kucing yg jaga aku.." Ucap Belbot yg ada di leher si kucing.

"Oh.. Hi belbot.. hi cattus.. saya Mocika.. Agent lama.." Ucap Mocika dan menggaruk pelan leher Cattus.

"Purrr... Purr... Meow.." Mocika tersenyum sedikit.

"Haha.. terimakasih cattus.." Mocika terkekeh sendiri dan menaruh cattus ke jalannya.

"Mocika!! Jom!!" Teriak Ying.

Mocika langsung berlari ke arah kapal terbang nya.

"Siapa yg terbangkan?" Tanya Mocika.

"Saye!! Eh? Kamu?? Hm... Maaf.. saya yg terbangkan Kapal ni.. jadi Saya Kapten Papa Zola.." Ucap Papa Zola semangat.

To Light A Life [Boboiboy X You]  -Tamat-Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang