S I X T E E N

11 4 0
                                    




Resten af eftermiddagen gik ret vildt for os, da vi kom op på bussen, startede alt drikkeriet og musikken, det gode humør var over det hele og selv de folk der kørte rundt om os, virkede til at være glade. Der stank af øl, og man skulle ikke stå for længe på gulvet, uden i det mindste at bevæge fødderne, ellers ville man sidde fast på det klistrede gulv. Det lærte jeg på den hårde måde, da jeg blev nød til at bede Ellen om at komme forbi med nye sko, da hælen knækkede af mine sko, fordi de sad fast på gulvet. Det bedste var nok da folk dyttede, og de forskellige personer rundt i bussen skulle gøre ting. Nanna har kysset op til tre drenge – som vi knap nok kendte i forvejen, mens hun har fået lapdance af ret så mange forskellige fyre. Jeg har ladet mig selv gå løs, drukket en masse øl – som jeg normalt ikke kan lide, men det skulle mere bare ned end at nydes. Jeg har godt nok holdt mig tilbage med alt kysseriet og nusseriet, der har forgået rundt omkring. Det har godt nok været en rigtig fryd at Lucas var med på bussen, for han har holdt mig med selskab, danset med mig og grinet virkelig meget med mig. Selvom vi var så mange på så lidt plads, og stanken af svedige teenager og øl hele tiden rammer min næse, har jeg virkelig hygget mig.

„Okay, vi mødes ude foran dit hus, Natalie." Siger Cecilie som efterhånden er ved at være lidt meget beruset. „Tag nu en kort kjole, eller nederdel på, Natalie." Kommentere Cecilie godt nok kort efter, inden hun klapper mig i røven. „Det er på tide du får noget, og du har sådan en fræk røv." Griner hun, inden hun lægger en arm om mig. „Cecilie smut nu, så går jeg med Natalie." Siger Lucas bag hende, som har stået og fuldt med i vores samtale. Jeg kigger forlegent ned i fortovet, mens jeg står og køre min fod forsigtigt over asfalten. „Jaja, du vil bare hjem og gøre det forbudte." Siger Cecilie, som har vendt sig om for at kigge på sin fætter. „Du ved, get down and dirty." Griner hun og vrikker lidt med numsen, inden hun går tættere på sin fætter. „Bare husk beskyttelse, og mød os foran hendes hus klokken nitten, præcist." Siger hun først seriøst, men smiler bagefter legesygt til sin fætter. Hun prikker ham på næsen, som han modvilligt tager imod, inden han skubber hende væk. „Tag lige lidt vand når du kommer hjem, ellers skal jeg ingen steder med dig." Siger Lucas muggent, hvilket få mig til at grine kort. „Som om du har et valg." Siger Cecilie, inden hun går hen til Nanna og Emma, som har holdt sig lidt på afstand. „Klokken nitten!" Råber Cecilie, mens hun snurrer rundt engang, inden hun sætter sig ind i bilen, som Nanna sidder bag rattet ved. Hun har overraskende nok holdt sig væk fra alkohollen, hvilket bekymrer mig en lille smule. Hver gang jeg har spurgt ind til det, har hun ignoreret mit spørgsmål og skiftet emne, hvilket siger mig at hun nok skal fortælle mig det, når hun er klar. „Lad os gå." Siger Lucas lavt som er kommet op ved min side. Han tager fat i min hånd og hiver mig med, hvilket får mig til at smile stort, men jeg prøver at gemme det ved at holde blikket ned i asfalten.

Ulempen ved at bo hvor jeg gør, er at jeg bor den totalt modsatte vej end mine veninder, hvilket altid resultere i at jeg bliver holdt lidt mere udenfor, hver gang vi skal sådanne ting her. Det ikke noget de gør bevidste, og når vi er sammen holder de mig aldrig udenfor. De bor bare virkelig tæt på hinanden, hvilket gør at de altid kan følges sammen, men jeg skal den helt anden vej.

„Jeg går lige ind og skyller mig, du er velkommen til at låne badet efter." Siger jeg og kigger usikkert på Lucas, som har smidt sig i min seng. Det er første gang jeg nogensinde har haft en dreng med på mit værelse – eller bare med hjemme. „Det vil jeg nok gerne." Siger han og sender mig et skævt smil, som får mig til at kigge ned i jorden igen. „Super. Så går jeg lige i bad." Mumler jeg nervøst, mens jeg forsigtigt går mod døren. „Det er helt fint." Griner han og fisker sin mobil op af lommen. Jeg skynder mig ud af værelset og løber nærmest hen til badeværelset. Jeg skynder mig at lukke og låse døren, inden jeg læner mig op ad den. „Du er så dum." Hvisker jeg til mig selv, inden jeg slår mig selv på panden med en flad hånd, tre gange. „Tag dig sammen, Natalie." Hvisker jeg og ryster engang på hovedet, inden jeg begynder at tage mit tøj af. „Det er bare en fyr."

Da jeg endelig træder ud fra badet, lader jeg mit hår falde ned fra den knold jeg havde sat det op i, så det ikke blev vådt. Jeg kigger på mig selv i spejlet, som ikke er lige så dugget som normalt, da jeg var hurtig til at tage badet. Makeuppen jeg havde lagt tidligere, er helt forsvundet, hvilket gør at mine blå mærker viser sig på min hud. Jeg tager en dyb indånding, mens jeg lader min hånd glide blidt ned over. Mit mærke på halsen er ikke lige så ømt, men det på maven er en helt anden sag. Jeg har kunnet mærke det hele dagen, bare den mindste bevægelse gør at jeg bliver mindet om at det er der.

Jeg skal til at kigge rundt efter mit tøj, men bander indvendigt da jeg kommer i tanke om, jeg ikke havde taget noget rent med ind. Jeg slår mig selv i hovedet med en flad hånd, endnu engang, mens jeg bander indvendigt over min dumhed. Selv når jeg ikke har nogen med hjem, husker jeg altid rent tøj. Jeg ryster på hovedet, inden jeg kigger ind i spejlet og bliver mødt af mine trætte øjne. Jeg har ikke engang noget makeup her, så jeg kan dække mine blå mærker. Jeg stønner opgivende, men beslutter mig hurtigt om at tage mig sammen. Jeg vikler mit håndklæde om mig og lader mit hår længe løst over mine skuldre, så min hals bliver en lille smule gemt væk. Jeg låser op for døren, men lader min hånd hvile på håndtaget. Jeg tager en dyb indånding, mens jeg strammer grebet om mit håndklæde, som sidder stramt rundt om min krop. „Bare få det overstået." Hvisker jeg til mig selv, inden jeg hiver ned i håndtaget og går ud. Jeg skynder mig hen til mit værelse, men inden jeg træder ind, banker jeg på. „Lucas?" Spørger jeg halv højt, i håb om at han hører det. „Hvad er der?" Spørger han kort efter, hvilket får mig til at ånde lettet op. „Kan du dække dine øjne til?" Spørger jeg nervøst, og kigger rundt i gangen, mens jeg venter på svar. „Selvfølgelig." Råber han så jeg kan hører det. „Er de dækket til?" Spørger jeg og åbner døren forsigtigt døren op en lille smule, så kun mit hoved viser sig. „Ja." Svarer han og rigtigt nok så har han taget en af mine pudder op over hovedet, så han intet kan se. „Tak." Mumler jeg og skynder mig ind og lukker døren efter mig. Jeg løber nærmest over til mit skab, og skynder mig at finde noget undertøj frem. „Hvornår må jeg se noget igen?" Spørger han mod puden, så han er svær at forstå. „Lige om lidt." Skynder jeg mig at svare ham, og hopper i undertøjet. Jeg skynder mig at tage en af mine over sized hoodier på, som går mig ned til midten af lårene. Jeg retter på mit hår så det stadig hviler over mine skuldre, og dækker det meste af min hals. „Du må godt kigge nu." Mumler jeg forsigtigt, mens jeg kigger alle andre steder end hen på ham. Da han fjerner puden fra ansigtet og sætter sig op i min seng, kan jeg mærke han kigger på mig. Jeg er alt for genert til at kigge tilbage på ham, så jeg retter mit blik ned mod gulvet. „Du kan bare låne badet hvis du har lyst, altså du behøves ikke, hvis du ikke har lyst." Vrøvler jeg og giver mig selv en lussing mentalt. Han griner hæst, hvilket får mig til at kigge på ham. „Det vil jeg gerne, så kan du gøre dig klar imens." Griner han og rejser sig op fra min seng. „Der ligger håndklæder i skabet tættest på bruseren, dem kan du bare bruge." Informere jeg ham, inden han går ud ad døren, og lukker den efter sig.

Den sørgende enkeWhere stories live. Discover now