T W E V L E

13 4 0
                                    




Det er ikke mere end femten minutter siden Ellen hun gik ud, tog bilen og kørte væk. Jeg sidder i min seng, stadig helt overvældet. Jeg forstår ikke hvorfor deres skænderi handlede om mig, eller hvorfor Ellen var så sur på ham, på grund af mig. Er der noget jeg har gjort forkert, kan hun ikke lide mig, føler hun jeg er en byrde?

Jeg ligger i min seng og kigger op i loftet. Mine tanker køre hurtigere end hvad jeg kan følge med, og jeg er ret sikker på at hvis folk så mig, ville de tro jeg var død, på grund af mit udtryksløse ansigt. Det begynder at banke på min dør, men jeg vælger at vende mig om mod min væg og ignorer det. Jeg er træt og har ikke lyst til at snakke med nogen, slet ikke min far. Det banker endnu engang på min dør, hvilket begynder at irritere mig. „Hvad!" Vrisser jeg højt og sætter mig op i min seng. Min far stikker hovedet ind og kigger over på mig, inden han træder ind. „Bare gå igen." Siger jeg koldt og lægger mig ned. „Du hørte hvad vi diskuterede om.." Konstatere han sukkende, inden han sætter sig på kanten af min seng. „Det var svært ikke at høre, når i råbte så højt." Snerrer jeg og udelader detaljen om at jeg stod på den anden side af væggen og lyttede. „Hvorfor fik Ellen det hele til at handle om mig?" Spørger jeg og kigger tomt ind i den hvide væg. „Fordi hun er bekymret for dig." Siger han og jeg kan fornemme han trækker på skuldrene, hvilket pisser mig mere af. „Bullshit." Siger jeg vredt og sætter mig op, og kigger på ham. „Fortæl mig sandheden." Beder jeg ham og løfter et øjenbryn, mens jeg venter på en forklaring. „Jeg kommer ikke i morgen, som du nok ved." Siger han og kigger undskyldende på mig. Jeg nikker og kigger udtryksløst på ham, selvom jeg stille kan mærke at mine øjne bliver våde. „Jeg kommer ikke i morgen, fordi jeg tager til Italien med firmaet." Siger han og tager derefter en dyb indånding. „På grund af møder?" Spørger jeg og frygter hans svar. „Nej." Siger han og lukker øjnene i et stykke tid. „Jeg skal på ferie, med mine kollegaer." Siger han og åbner øjnene, for at kigge på mig. „Gå ud." Siger jeg toneløst og koldt, mens jeg ikke engang kigger på ham. I stedet for at gøre som jeg siger, sidder han bare og kigger på mig. „Gå ud." Siger jeg hårdere og kigger på ham. Han gør stadig ikke noget, han sidder bare og kigger på mig som den idiot han er. „Hvis du ikke går ud, så går jeg ud." Siger jeg og rejser mig op. Jeg krydser mine arme og venter på en reaktion, men hans øjne følger bare mig. Jeg tager en dyb indånding, i håb om det vil hjælpe mig med at min krop, følelser og tanker under kontrol. „Ved du hvad." Siger jeg og går over til døren, for at åbne den. „Jeg er pisse ligeglad med om du kommer i morgen, for jeg har ikke engang lyst til at se dig." Siger jeg stadig toneløst, mens jeg holder en udtryksløs facade op, selvom mit hjerte knuser i tusind stykker. „Så tag du bare på ferie, med dine lorte kollegaer. Mens jeg har den bedste dag i mit liv i morgen." Siger jeg. „Og ved du hvorfor." Spørger jeg og lægger mit hoved på skrå, mens jeg kigger på ham. Han ryster på hovedet, og rejser sig op fra min seng. „Fordi du er der ikke!" Råber jeg vredt og tramper i jorden, inden jeg går over til ham, for at tage fat i hans arm og hive ham ud. „Så hav det pisse sjovt i Italien, far. For jeg vil have det pisse sjovt, uden dig, som altid." Siger jeg koldt og smækker døren hårdt i, lige i hovedet på ham. Jeg står og trækker vejret hurtigt, mens jeg venter på at han skal gå. Jeg ved han står og venter ude foran min dør, men jeg ved ikke hvad han venter på. En reaktion, måske?

Det er først da jeg endelig hører hans skridt forsvinde, jeg lader mig selv falde ned på gulvet, og bryde ud i gråd. Jeg er vred, ked af det og skuffet. Jeg sidder og vugger mig selv frem og tilbage, i et ynkelig forsøg på noget der skulle være trøst. Min far var ikke altid sådan, han blev sådan efter min mor døde. Han blev besat af sit arbejde, ville arbejde hele dagen, og natten. Efterlod mig til en babysitter, som alligevel ikke gad mig. Det var ind til han fandt Ellen, det blev bedre. Han blev gladere, men ligesom mig, så er han aldrig kommet sig over min mor død.

Jeg kigger over på mit skrivebord, hvor min mobil ligger. Jeg vælger at gå over og sætte mig på min kontorstol. Jeg sidder ikke længe på stolen, fordi alle mine negative følelser, som jeg føler lige nu, samler sig i mit bryst. Det får min krop til at ryste, og jeg rejser mig frustreret op. Den følelse jeg føler lige nu, er ubeskrivelig. Jeg har lyst til at ødelægge alle mine ting, som jeg har lyst til at passe på det, som var de, de eneste ting jeg havde tilbage. Jeg sparker frustreret til min kontorstol, mens et vredt støn lyder fra mig. Jeg skubber til mit skrivebord, så alle mine ting ryster på det. Jeg læner mig hen over mit skrivebord, i et mislykket forsøg på at få min krop under kontrol. Da jeg ser et billede af min far og jeg, over på mit natbord, ved siden af min seng, skubber jeg mig voldsomt væk fra mit skrivebord og går hen til natbordet. Jeg tager fat i billedet, og kigger kort på det. Jeg har ikke været specielt gammel på det billede, men jeg ved det var efter min mor døde. Vi står på en strand og stor smiler til kameraet. I stedet for at billede gør mig i bedre humør, bringer det flere følelser frem end jeg kan håndtere, og det får mig til at kaste det hårdt mod min væg. „Fuck dig far!" Råber jeg højt og vredt imens billedet er i luften og da billedet hårdt rammer væggen, og rammen falder ned og bliver ødelagt på gulvet, falder jeg endnu engang selv på gulvet i gråd.

Ved ikke helt hvordan jeg har det med det her kapitel thooo

Den sørgende enkeTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon