Annem beni kendine döndürerek sarıldığında Sibel'e arkamı döndüm. "Anne bir dakika." diyerek annemi uzaklaştırıp tekrar Emir'i gördüğüm yere baktım. Kimse yoktu ben mi hayal görmüştüm bilmiyorum ama burada olsa neden gelsin ki? Şehir dışında değil miydi? Kaan kolunu omzuma atarak "Hadi bugün deli gibi yemek yiyip eğlenelim." Kafamı tamam dercesine salladıktan sonra son kez tekrar ağacın oraya baktım ama kimseyi göremedim.
Deli gibi yemek yiyip dolaşmış bol bol sohbet etmiştik. Eve geldiğimde annem bir sürü abur cubur almış ve benim en sevdiğim yemeği yapmıştı.
"İşte şuan günüm daha da güzelleşti." Dedikten sonra anneme sarıldım. "Keşke daha mutlu edebilsem seni ama işte." Bugün Sibel'in annesi Sibel'e araba hediyesini aldığını öğrenmiş ve belli ki bunun için üzülmüştü. "Sen şu Dünya da ki en iyi annesin. Hiçbir şey beni bu kadar mutlu edemez." Annemin gözleri dolduğunda sımsıkı sarılmıştım. "Hadi yemeğimizi yiyelim bu benim son yemeğim yarın sıkı bir diyete girip spor yapacağım." Annem kahkaha atarak "Sen ve spor?" Omuz silkerek "Evet." demiştim. Aklıma Emir'in bana parti de dediği kelimeler gelmişti.
"Göbeğini saklamak için mi bol giyiyorsun?"
Bol giymeyi seviyordum ama böyle demesi gururumu incitmişti.Yemekleri yedikten sonra annemle güzel bir film açıp izlemeye başladık. Annem boğazını temizleyerek doğruldu.
"Asel?"
"Efendim?"
"Ben biliyorsun yani seninle hiç romantizm falan konuşamıyorum." Annemin dediği romantizm kelimesi kahkahaya boğmuştu.
"Anne romantizm ne?" Annem kızarmış omuz silkerek "Gülme deli kız. Bir iki ay önce hayatın karışık gidiyor sanıp korktum ben işten eve evden işe gidebiliyorum ve sana çok zaman ayıramıyorum. Yeşim Teyzen ile karşılaştın yıllar sonra ve sana nasıl nerede diye sormadım ama sence sormalı mıyım? Hayatında benim bilmediğim şeyler oluyor mu?"
Artık olmuyor anne...
"Hayır her şey aynı."
"Bu konuları babanla konuşurdun hep ben bu konularda se-..." Annemi susturarak "Geçmişimi kapattık bunu sende biliyorsun yeni bir sayfa açtık yeni bir hayat yaşayacağız doktor olduktan sonra her şey daha da güzelleşecek inşallah. Bir an önce sınavlar açıklansın istiyorum sadece bu küçük evden de kurtulacağız." Annemin dizine yattıktan sonra saçlarımı okşama başladı.
"Hatırladığım birkaç anım var onlardan bir tanesi de saçlarımı okşamanı hep sevdiğim."1 Ay sonra sınav açıklanmıştı. O akşam heyecanlı bir şekilde bilgisayarımı açtım. Annem benden daha çok heyecanlıydı. Aklımda ki duaları ettikten sonra siteye girerek puanımı görür görmez çığlık atmaya başladım. "Kazandım anne, yaptım başardım." Deli gibi ağlıyordum annem de sevincime ortak olmuş o da benimle ağlıyordu. Olduğum yerde zıplıyor dans ediyordum. İstediğim her üniversiteye girebilecek bir başarı sıralaması elde etmiştim. Hayalimde ki şehir olan Ankara'ya gidecektim. Beni ilk arayan Kaan olmuştu. Telefonu açar açmaz çığlığı patlatmıştı.
"Ah bebeğim benden kurtuluşun yok nereye gidiyorsan oradayım."
"Aman tanrım sen harikasın."
"Senin nasıl oldu Asel?"
"Kazandımmm. Dur Caner arıyor.""Asel nasıl?"
"Kazandım sen?"
"Düşündüğümden daha düşük ama gayet güzel. Sizden ayrılmak koyuyor sadece."
"Ya benim güzel burunlum bizden ayrılmayacaksın ne olursa olsun." Derken Sibel aramıştı. "Şuan kapamam lazım Sibel arıyor."
"Beni de Kaan arıyor."Telefonu açtığımda Sibel deli gibi şarkı söylüyordu.
"Ben mükemmel zeki ve seksi bir kızım Asel daha önceden bunu sana söyledim mi?" Kahkaha atarak "Birçok kez."
"Kazandım Asel artık psikolog olacağım."
"Ve senin de doktor bir kankan olacak."Konferansa alıp deli gibi dördümüz sohbet etmeye hayal kurmaya başlamıştık. O kadar çok konuşmuştuk ki çenem yorulmuştu. "Kapatıyorum." Dedikten sonra telefonu kapatmıştım. Annem odasına kapanmıştı. Yavaş adımlarla yanına gidip kapısını araladım. Babamın resmini eline almış seviyordu. Göz yaşları resme damladığında gözlerim dolmuştu.
"Kızımız kazandı Ferhat doktor olacak. Avukat hayalinden vazgeçip doktor oldu. Çok gurur duyardın şimdi burada olsan."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Geçmişin Tozu
ChickLitÇocukluğumuzdan itibaren geçmiş olaylara karşı genel anlamda, evvel zaman içinde kalmış eski günlere karşı hürmet dolu bir korku hissini üzerimizde taşırız. Insanoğlu yanlış yapar "Geçmişte kaldı geleceğe odaklan kapat o sayfayı yeni bir sayfa aç."...