🍎 BÖLÜM 13 🍎

7K 363 49
                                    

İşin zor kısmına gelmiştik işte. Ali ile ayrılmıştık ve şimdi anneme bir açıklama yapmam gerekiyordu.

Ya doğruyu söyleyip annemin üzülüşünü izleyecektim ya da yalan söyleyip gerçek ortaya çıkana kadar rahat edecektim.

Yalanın sonradan ortaya çıkıp başıma bela olmasındansa yıkımı başta yaşamaya karar verdim.

Evet, babam gerçekten evleniyor anne.

Ali ile beraberken içim ferahtı ama şimdi yine bir sıkıntı basmıştı. Yaşların gözlerimden akmasını sinirle bekledim.

Annem evde o hâldeyken ben Ali ile eğlenmiştim. Güzel bir akşam geçirmiştim!

Kapıyı çalmaktan vazgeçip sinirle çıktım yukarı.

Kapıyı açan Gökmen'in yüzüne bakmadan geçtim içeri. Ağlamaya başlamıştım. Suçluluk duygusu bitiriyordu beni tam şu an.

Cemile madır ile Serkan da buradaydı.

Selime madır beni ağlarken görünce ayağa kalkıp yanıma geldi.

"Bilge, ne oldu?"

"Babam evleniyormuş gerçekten. Ne diyeceğim anneme?"

"Kız demedim mi ben. Aaa! Edepsiz adam!"

Bir şey demeyip Serkan'ın yanına oturdum.

"Siz annemi buraya çağırıp söylesenize Selime madır. Ben söyleyemem anneme."

Selime madır telefonunu alıp annemi aradı. Buraya gelmesini söyledikten sonra kapattı.

Gökmen "Tamam lan sus, sen ağlama ki annen de üzülmesin çok." dedi.

Gözyaşlarımı silip arkama yaslandım. Serkan elimi avucunun içine alıp oynamaya başladı.

Beni sakinleştirmeye çalışıyordu ama hem vicdan azabını hem üzüntüyü yaşayan kalbim pek oralı değildi.

Annem gelince bir şey demeden baktım yüzüne.

"Bilge? Sen ne zaman geldin kuzum? Eve niye uğramadın?"

Ayağa kalkıp anneme sarıldım ve hıçkırıklarımı serbest bıraktım.

"Anne, özür dilerim."

Annem durumu anlayınca donuk bir sesle "Niye özür diliyorsun kızım?" dedi.

Gökmen beni annemden ayırıp odasına sürükledi.

Kapıyı kapatacakken Serkan da geldi.

Gökmen'in yatağına oturdum. Gökmen yanıma, Serkan da Gökmen'in döner sandalyesini çekip karşıma geçti.

"Ne olmuş yani evleniyorsa? Çok mu sikinde?"

Serkan'a bakıp iç geçirdim.

"Ben bir şey diyeceğim. Ama anneme söylemek yok. Daha çok üzülmesini istemiyorum."

"Ne oldu?"

"Babamın yanına gittim. Daha beş dakika geçmeden acil işim var döneceğim diyip gitti. Sonra gelmedi. Meğer evleneceği kadının çocuğu hastalanmış onun için hastaneye gitmiş. Akşama kadar bekledim orada biliyor musunuz?"

"Babana küfür edebilir miyim?"

Gökmen'in ağzını kapatıp "Hayır." dedim.

Serkan ayağa kalkıp odayı turladı birkaç kez. Ve yine oturdu.

"Bu saate kadar neredeydin o zaman?"

Doğruyu söylemekten zarar gelmeyeceği için lafı dolandırmadan "Ali ile lunaparka gittik." dedim.

DÜNYA MAHALLESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin