Deel 9: Het verhaal

185 12 2
                                    

"Er is daar iemand. En dat is de laatste persoon die ik wil tegenkomen." zei Tinne. "Waarom?" informeerde Juan zich. "Ja, gewoon. Iemand van vroeg. Die zei dat hij mijn vriendje was, maar me eigenlijk gewoon gebruikte voor van alles en ook nog om te pesten. We gaan onze avond daardoor niet laten vergallen." reageerde Tinne. "Als je erover wilt praten. Zeg het maar ik ben er voor jou." zei Juan. "Dat weet ik. En dat apprecieer ik enorm aan jou." reageerde Tinne. "Wat wil je deze nog doen?" vroeg Juan. "Mij maakt het niet uit. Kies jij maar eens. Ik heb het restaurant al mogen kiezen." ging Tinne op hem in. "Zullen we een filmpje kijken?" stelde Juan voor. "Dat is goed voor mij. En waar doen we dat? Bij mij, bij jou of in de cinema?" informeerde Tinne. "Maakt mij niet uit. Voor mij is het eender. Als je een leuke film hebt gezien in de cinema, dan is dat goed voor mij. Ik volg." zei Juan. "Jij mag de film kiezen zoals ik daarnet al zei. Mij maakt echt niet uit waar we naartoe gaan. Zolang het geen actiefilm is." lachte Tinne. "Gaan we nu ruzie maken om de film?" zei Juan lachend. "Nee, hier is de planning van de cinema. Kies er maar een film uit." Toonde Tinne haar gsm. Juan bekeek de lijst en toonde een film en Tinne. "Deze vind ik wel interessant om te zien. Wat vind jij?" polste hij. "Ik vind goed. Laten we dan naar die gaan. En wanneer gaan we want de eerstvolgende film dat ze hem spelen, is binnen een half uur en anders is het binnen twee uur, maar we moeten wel zien dat we op tijd thuis zijn. Dat we niet te moe zijn om naar de set te gaan. Zeker jij, want jij moet nog naar Buggenhout rijden." zei Tinne. "Die binnen een twee uur is goed voor mij, maar we kunnen wel altijd proberen om die van een halfuur te halen als we al onze tickets reserveren en het is hier niet ver van dus we kunnen dat wel halen." reageerde Juan. "Ja, dat is waar. Ik zal wel zien om onderweg naar ginder de tickets te reserveren en anders dan wachten we wel nog. Twee uur is wel nog lang. Als we de volgende dag al vroeg op moeten en als het moet blijf je deze nacht bij ons logeren. De logeerkamer is nog altijd vrij zo moet je niet te lang onderweg zijn." ging ze op haar in.

Ze kwamen net een kwartier voordat de film begon aan in de cinema. Ze hadden het echt tof samen. Nu liepen ze snel naar binnen en toonde hun kaartjes Gelukkig was het niet ver en konden ze meteen in de zaal gaan. "Heb er al veel zin in." reageerde Tinne. "Ja, ik ook. Hopelijk is het wel een goede film." reageerde hij. "Wanneer ben je van plan om te verhuizen?" vroeg Tinne. "Geen idee, ik moet nog eens gaan zien of je het wel beschikbaar is." antwoordde Juan. "En ik moet ook het geld er voor hebben misschien nadat Ghost rockers draait dat ik ga verhuizen. Heb jij nog geen plannen om te verhuizen?" "Nee, ik wacht totdat ik een vaste relatie heb om te verhuizen. Voor de moment verblijf ik liever nog bij mijn ouders." antwoordde ze. "Kan ik begrijpen alleen wonen kost geld." reageerde Juan. De film begon. In stilte genoten van de film.

Een anderhalf uur later was de film gedaan. "Dat was een leuke film. Dit moeten we vaker doen zo samen naar de film gaan. Hier kan ik echt van genieten." zei Tinne. " Ja, ik ook. Jammer dat we niet veel tijd gaan hebben, met onze drukke agenda's." reageerde Juan. "Ja, dat is waar." ging ze op hem in. "Vind je het eigenlijk niet raar om te kussen met andere jongens terwijl je daar niet mee bent?" vroeg Juan. "Ja, eigenlijk wel, maar volgens mij ga je dat na een tijd wel gewoon worden. Maar als ik iemand wel ken geeft dat niet zo een groot probleem. " antwoordde ze. "Bij mij net hetzelfde. Ik denk dat ik met jou geen probleem ga hebben om te kussen, dan met andere mensen die ik nog niet ken." reageerde hij. "Zoveel meisjes moet je toch niet kussen bij Ghost rockers? Of vergis ik mij." vroeg Tinne speels. "Ik moet in totaal drie meisjes kussen, waaronder jij. Terwijl jij maar enkel Matthew en ik moet kussen." antwoordde hij. "Maar jij moet meer kussen met Brandon dan ik met die andere meisjes." "Dat is waar maar dan heb ik toch liever jou, omdat ik je echt meer vertrouw dan Matthew. Maar misschien komt dat nog. En daarbij in seizoen één wordt er niet zoveel gekust dan in de andere seizoenen." zei Tinne. "Nee, dat is er maar één kus met Matthew." reageerde hij.

"Het is eenentwintig uur. Wat doe je ga je naar huis of kom je met mij mee tot bij mij en blijf je daar slapen. Jij mag kiezen. En voor mij echt geen probleem moest je zeggen dat je blijft slapen. Ik begrijp dat ook. Ik zou ook niet meer naar Buggenhout willen gaan op dit uur en dan moet je morgen iets minder vroeg opstaan om te vertrekken." zei Tinne. "Voor mij is het goed dat ik blijf slapen. Als dat echt niet stoort natuurlijk. Want anders moet je het maar zeggen." reageerde hij. "Je stoort echt niet anders zou ik het niet voorstellen, hè slimmeke." ging Tinne op hem in. "Kom, laten we dan naar huis gaan. Dan kunnen we alles voor morgen klaarzetten en rustig naar bed gaan, want de logeerkamer moet nog een beetje op orde gezet worden." "Oh, ik dacht dat die klaar was." zei Juan. "Ja, die is zo klaar maar er moet gewoon nog even van alles aan de kant geschoven worden. Omdat er veel spullen van ons in staan die wij niet meer bij ons willen hebben en die opgeruimd moeten worden, maar we hebben er nog geen plaats voor gevonden dus dat staat allemaal daar." vertelde Tinne.

Ze kwamen bij haar thuis aan en begonnen meteen aan de logeerkamer. De ouders van Tinne stelde geen vragen waarom Juan mee was. Die vrijheid had ze gekregen. Juan kwam opeens een doos met allemaal oude foto's tegen. Op enkele foto's hij herkende hij Tinne. Hij bekeek ze en toonde ze aan Tinne. Zij trok meteen de foto uit zijn handen. "Wie stond er op die foto?" vroeg Juan. Hij zag dat Tinne niet ging antwoorden, dus hield hij er over op. Hij zag dat Tinne naar de foto aan het kijken was en begon er terug over. "Heeft het iets te maken met die een van daarnet die dat in het restaurant binnen kwam? polste Juan. Tinne zuchtte diep en knikte vervolgens. "Dat was een van onze foto's samen. Hij deed alsof dat hij mijn vriendje was om zo van alles over mij te weten te komen en daarna, op een normale dag, gewoon laten vallen en zijn alle informatie tegen mij beginnen gebruiken. Iedereen deed met hem mee. Iedereen wist zijn plan, behalve ik. Ik wist niet waarom, maar ik voelde me op dat moment echt stom. Ik vertrouwde niemand meer en ik was echt gewoon bang van alles en iedereen en mijn zelfbeeld krijgt ook een grote deuk." vertelde Tinne. "Amai, dat is echt erg. Sorry, als ik wist dat het zo zat, had ik er niet achter gevraagd." zei Juan meteen. Hij vond zich stom. Nu was ze beginnen wenen door hem. Hij sloeg zijn armen over haar heen en troostte haar. -Waarom ben ik hier ook over begonnen? Nu heb ik haar gekwetst en dat is hetgeen wat ik niet wil doen.- dacht Juan. Hij moest iets vinden om haar te kunnen troosten. Haar verleden heeft haar zwaar toegetakeld en dat vond hij erg, want wie zou er haar iets willen aandoen? Ze was zo lief voor hem. Opeens kwam er iemand de kamer binnengestormd. Juan en Tinne schrokken en lieten elkaar los. Ze keken de persoon die de kamer binnenkwam geschrokken aan. 

JINNE ~ Your ChoiceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu