Yamanlar konağının önüne siyah , güzel bir araba yaklaştı ... Hünkar Yaman'ın balkonunu görebileceği bir mesafede durdu . Arabadaki o yorgun , acılı gözler balkona sabitlenmiş yıllar önce gideni bekliyordu ..
Göz bebekleri bir anda büyüyor vücudu ürperiyor, kalbi yerinden çıkacakmışçasına atıyor . Ardından yılların yükü , acı bir pişmanlık ve çokça yalnızlık gelip kalbinin üzerine konuyor.Bunca ağırlığı dışarı vururmuşçasına ;
"40 yıl öncekinden daha güzel , 20 yıl öncekinden daha uzak ."
Gözünün ucuna yaş boğazına düğüm takılıyor . Camı yavaşça kapatıyor
Fakat camı kapadığı gibi maziyi kapatamıyordu ..
O sırada Hünkar Yaman kendi elleriyle diktiği çiçeklere bakmak için dışarı balkona çıkıyor .
Çiçeklerinin Adana güneşi altında böylesine güzel durduğunu görünce yüzüne biraz gurur , biraz da mutluluk yerleşti .
Bu mutluluk konağın yanındaki arabayı görene kadar sürdü .
Konağın yanında araba görmeye alışık olmadığından merakla bakınmaya başladı .
Şoförü görüyordu ... Ama onun görmek istediği başkaydı . Arkada oturan adamadı .
Adam olduğu anlaşılıyordu fakat kim olduğunu seçemiyordu
Kim olduğunu anlamak içim iyice bakacaktı ki araba yavaş yavaş hareket etmeye başladıÇukurova'nın yazında vücudunda bir ürperti duydu . Üşüyordu ... Hemde çok üşüyordu .
Fekeli'nin arabası büyükçe bir çiftliğe yanaştı .
Fekeli arabadan sabırsızlıkla inip içeri yürüdü
İçeride tahtadan eski iki masa ve sandalyeler vardı .Arka tarafta alabildiğine geniş bir at binme yeri , yan tarafta ise atların bulunduğu ahırlar vardı .
Fekeli dalgın bir şekilde bunları incelerken
yaşlı insana ait olan gür bi ses Fekeli'ye doğru ;"Buyrun , kime bakmıştınız ?"
Fekeli bu sesi tanımıştı ... Yüzündeki kocaman gülümseme ile yaşlı adama dönüp ;
"Sence kime baktım dayı ?"
Yaşlı adamın gözlerinde hayret belirdi . Sonra iç ısıtan gülümseme ile kollarını açtı
" Ali Rahmet sensin , sensin !"
Gözleri yaşlı bir şekilde Fekeli'ye sarıldı .
Fekeli yaşlı adamın ağlamasına dayanamadı ve gözünden birkaç damla yaş süzüldü .
Birbirlerine sarıldıktan sonra zorda olsa ayrıldılar .F: Nasılsın Hikmet amca ?
H: Ben iyiyim .. iyiyim Allah'a şükür . Sen ?Hikmet amca Fekeli'ye şaşkınlıkla bakıyordu .
F: Gel , gel otur hele ..
İkisi birlikte oturular
H: Ali Rahmet sen şimdi ?
F: Evet Hikmet amca ben artık burdayım ..İkisi birbirlerine gülümsediler .
H: Dur bize çay getireyim ..
Hikmet amca çayları almak üzere arka tarafa gitti .
Fekeli 20 yıl sonra Çukurova'ya kavuşmanın mutluluğunu taşıyordu.
Kime , neyi , nasıl anlatacağını bilmiyordu .Ki bu duyguyu ondan başkası bilemezdi .
Fekeli hislerinden Hikmet amcanın ayak sesleriyle ayrıldıF: Burası hiç değişmemiş .. Aynı kalmış . Çukurova işte .
H: 20 yıl önceki gibi sıcak mıydı ?Fekeli'nin gözleri Hikmet amcaya yöneldi .
Şimdi neyden bahsettiğini anlamıştı .
Gözlerindeki o sevinci ; yılların acısı , yarım kalan mutluluğu ve dinmek bilmeyen sevdası alıp götürmüştüF: 40 yıl öncekinden daha güzeldi .
Hikmet amca elini Ali Rahmet'in omzuna koydu .
H:Seni buraya ayakların mı yoksa susturamadığın o kalbin mi getirdi ? De bakalım bana ..
F: Beni buraya aklım getirdi ..
Hikmet amca anlamaz bakışlarla Fekeli'ye baktı .
F: Çaldıkları hayatlar yetmemiş .
H: Kim ?
F: Çok uzun mesele Hikmet amca .. Ama artık ben hep burdayım. Konuşmak için çok vaktimiz olacak inşallah . Müsadenele gideyim . Daha Çukurova'dan alacak çok şeyim var ..
H: Tamam oğlum .. Allah'a emanet ol !
F: Sen de Hikmet amca . Sen de Allah'a emanet ol .Fekeli etrafa bakınarak arabaya doğru giderken Hikmet amca da Fekeli'ye bakarak
H: Ah be oğlum . Nasıl da söz geçiremiyorsun yüreğine . Ama anlayacaksın ... Tek yananın sen olmadığını anlayacaksın . O zamana kadar kapatılamaz yaralar açmasan bari .
İç çekerek atların yanına gitti ..
YAMANLAR KONAK
Hünkar arabayı çoktan unutup içeri girmişti .
İçeride Demir , Adnan ; Züleyha ve Haminne oturuyordu
H: Günaydın !
D: Günaydın Hünkar sultan !Demir bir yandan kahvesini yudumlayıp bir yanadan da gazeteyi okumaya başlamıştı
Züleyha'da dikiş dikiyor , Hünkar Adnan ile oynuyordu .
Demir gazetedeki haberi görünce yüzü düştü . Öfkesine hakim olamıyordu ..H: Oyy babaannem ! Bak kim var bak ! Anne , baba ...
Demir gazete haberine öylece bakıyordu
Hünkar Demir'i öyle görünce ;H: Demir ?
Demir kafasını çevirip şaşkınlıkla annesine baktı ..
H: Ne oldu ?!
Hünkar Demir'in elinden gazeteyi çekti ve haberi görünce onun da yüzüne Demir'den farksız bir ifade yerleşti
Herkese Merhaba !❤️
Sizlere hikayeyi en başından ama biraz fakrlılıklarla anlatmaya çalışacağız ..Bölüm hakkındaki görüşlerinizi yorumlarda belirtirseniz çok seviniriz 🙏🏻
Ayça ve Feride 💋
ŞİMDİ OKUDUĞUN
𝑩𝒆𝒏 𝑺𝒂𝒏𝒂 𝑴𝒆𝒄𝒃𝒖𝒓𝒖𝒎
FanficBüyür çınar gibi zahmetle şanlı sevdalar ; Bahara geç kavuşur ,sevgilim ,büyük dağlar ! 🖤