Lelaki itu terpaku dengan kata-kata yang keluar dari mulut gadis disebelahnya.
' A forgiveness.. '
Adakah sebab dia tidak memaafkan mereka dan masih menyimpan dendam terhadap mereka membuatkan hidupnya tidak tenang?
Tetapi, dengan apa yang telah terjadi dia tidak dapat melupakannya. Peristiwa itu masih segar di ingatannya. Mana mungkin dia lupakan.
Lelaki itu memandang Asya yang tersenyum merenung langit. Dia juga turut merenung langit yang indah dihiasi bintang.
Senyum nipis terukir.
Dia teringatkan sesuatu. Gadis disebelahnya ini tidak kah mengingati dirinya?
Topi yang dipakai ditanggalkan dari kepala. Rambutnya yang agak tebal itu ditiup angin. Dia mengusap rambutnya ke belakang.
Asya yang melihat terpaku.
" Wait, do i know you sir? " Tanya Asya hairan. Dia pasti dengan firasatnya. Dia pernah melihat wajah lelaki ini.
Tetapi persoalannya dimana?
Lelaki di sebelahnya memandang dirinya tidak berkelip. Mereka merenung sesama sendiri.
Asya berdehem apabila tersedar mereka sudah terpaku dengan pandangan masing-masing.
" I'm the guy you met at a restaurant 5 days ago. You can't stop your beautiful eyes to stare at me " Lelaki itu menjawab sambil tersenyum apabila teringatkan kejadian lepas.
Pada waktu itu dia bersarapan di suatu restaurant. Dia dapat rasakan dirinya diperhati. Tekaannya betul.
Seorang gadis bermata kehijauan tidak lepas merenung dirinya. Dan pada waktu itu juga dia bagai terpaku dengan kecantikan gadis tersebut.
Debaran halus yang tidak pernah dirasakan juga tiba-tiba sahaja hadir saat terpandangkan gadis itu.
Asya melopong.
" Are you serious? You are the guy at the restaurant? "
Lelaki itu mengangguk tenang.
Asya sudah tidak keruan. Mana dia nak letak muka? Dia dapat membaca air muka lelaki itu.
Pasti lelaki itu ingat dengan panahan matanya. Tak berkelip pula tu aku tengok dia. Aduuu malunyaaaa.
" But how it can be huh? Five days ago, you look so different. With your shirt on and your sunglasses. And i remember that yesterday we have met too. But you're not wearing your sunglasses and it's look like you are a university's student. And tonight, look at you. You're totally different, with your cap and your sweats? "
Asya meluahkan apa yang dirasakannya. Patut la dia tidak mengingati langsung lelaki tinggi lampai ini.
Walau sudah tiga kali mereka bersua muka tetapi lelaki ini berperwatakkan berbeza.
Lelaki disebelahnya ketawa bebas. Tidak dia sangka gadis ini memerhatikan dirinya.
' This woman are not like any other girls'
" Thank you for accompany me miss..? "
" Small matter, anyway just call me Asya "
Lelaki itu mengangguk.
" And I'm Adam Isaac. Nice to know you, beautiful girl " Adam memeperkenalkan dirinya kepada Asya.
Asya menyambut huluran tangan itu.
Mereka kemudian berbual seperti sudah kenal lama.
Hari sudah larut malam dan cuaca juga semakin sejuk.
" I think i gotta go now, my friend is waiting for me to come back home " Asya mempamitkan diri.
Adam mengangguk.
Dia menemani Asya untuk ke apartment yang mereka berdua duduki.
Sampai sahaja di hadapan bilik Asya. Asya membulas tombol pintu untuk masuk ke dalam.
Tapi sempat dihalang oleh Adam.
" Sleep tight, beautiful girl "
Asya senyum dan menutup pintu. Badan disandar ke pintu.
Dia tersengih.
"Such a sweet talker but he is so soft spoken person and he is totally different "
" Hoi baru balik? Kau melalut apa tadi?"
Nadia yang datang entah dari mana menyergah.
Dada diusap.
" Baru je balik, mana ada aku melalut"
Nadia mencebik. Kau ingat aku tak kenal muka kau ni?
" I can smell something fishy. Where did you go just now? "
" Taman bawah tu, cantik babe"
Nadia mula meletakkan jari telunjuknya di dagu. Matanya sekali lagi merenung wajah selamba kawannya.
" Kau ada sangkut dengan mamat kat sini eh? Kan kan kan??"
Ternyata tekaannya tepat. Kalau dah merah pipi tu memang betul la tu.
" Mesti handsome kan? Macam mana boleh sangkut ni weh? Aku excited pula hahahah.. Cite la kat aku, cepat laaa"
Nadia sudah pun menggongcangkan bahu Asya.
" Eh kau ni kan, semua benda nak tau"
Nadia memetik jarinya.
Asya menggeleng kepala. Ada la tu soalan mengarut yang minah ni nak tanya.
Asya melihat Nadia yang ingin menyoal selidik dirinya terus berlari ke bilik.
" Asya Evelyn! Aku tak habis tanya lagi la"
Asya cepat sahaja memasuki bilik air untuk membersihkan diri.
Dia malas nak cerita apa apa. Dia tidak mahu berharap. Lagipun mereka baru sahaja kenal tidak sampai sehari.
Dan Asya rasakan itu adalah perjumpaan terakhir dia bersama Adam.
Kejadian dahulu saat dirinya dikhianati tidak dapat dilupakan. Sakitnya ditinggalkan masih dapat dia rasakan. Dia tidak sanggup untuk dipermainkan lagi.
YOU ARE READING
The Six Agents 2 ✔️
Romance[ The Wattys of 2020] [The Wattys of 2021] [ Highest Ranking #1 in crackhead] [ Highest Ranking#1 in agent] [ #3 in action] [ #5 in cheesy] [ #6 in adultstory] [ Trending on Wattpad] [ Trending on comedy] Qits dan Dude. Hampir 2 dekad dan mereka...