"Wha- what did you call me? " Lelaki itu agak terkejut dengan nama panggilan itu.
"Oo, why? Am i wrong sir? " Elena pula bertanya dengan muka tidak bersalah.
"Only my students can call me 'Sir' "
Elena membuat muka tidak kisah. Dia melihat sekeliling. Mencari adik bertuahnya itu. Mana pula budak ni pergi.
"May i know who are you? Are you one of the lecturer of this uni? " Elena kembali memandang lelaki di hadapanya yang tidak lepas memandangnya dari tadi.
Lelaki itu berdehem.
"Yes, why?"
Elena berpeluk tubuh.
"You kenal Harry As'aad? You lecturer dia or not?""Yes i am, may i know who you are miss...? "
Elena seperti faham dengan pertanyaan lelaki itu terus sahaja menjawab.
"Oh, i am Elena. I'm Harry's sister "
Giliran lelaki itu pula memperkenalkan diri.
" I'm Fikri. Not very nice to meet you"Elena mengangkat sebelah keningnya.
"You ni memang species kurang ajar person ke macam mana? Dari first meet kita jumpa lagi you dah kurang ajar dengan i. And now, kita baru je nak perkenalkan diri, you dah cari pasal dengan i?"
Elena kembali kepada sisi sebenarnya. Senyum sinis kembali terukir dibibir.
Fikri hanya diam.
Elena yang geram dengan 'tiada respond' oleh Fikri terus berkata.
" Apa motif you datang sini tegur i? And apa motif you nak berkurang ajar dengan i?"
Soalan Elena tidak dijawab oleh Fikri. Fikri hanya mendiamkan diri.
"Nah akak, baki. Akak nak pergi booth lain atau nak balik terus?" Kehadiran Harry menyelamatkan suasana.
"Thanks Harry. Akak balik dulu lah, take care Harry"
Elena terus melangkah pergi. Beberapa langkah lagi hendak sampai di parkin kereta tangannya ditarik seseorang.
Fikri merenung mata Elena.
"You nak apa ni? Tak habis lagi ke cari pasal dengan i?"
Fikri menggeleng. Tangan dimasukkan ke dalam poket seluar dan mengeluarkan sesuatu.
"Ni you punya kan?"
Cincin yang berwarna silver itu dipandang Elena.
"Yes tu cincin i, mana you jumpa?"
" The day of our first met. i jumpa cincin ni dekat jalan. So memandangkan tuan dia dah ada kat sini, i kasi terus jela kan? Ke nak suruh i simpan?"
" Just give it to me. I love that ring. Please give me back my ring " Elena memandang Fikri dengan mengharapkan dia memulangkan kembali.
Tetapi lain pula jadi.
" Sorry, i can't give you back your ring. I'll keep this ring until.. who knows? You can go now and I've to go too. See you soon"
Fikri laju melangkah pergi meninggalkan Elena yang terpinga-pinga.
Elena yang tersedar cincinnya telah 'dicuri' oleh Fikri terus mengejar langkah lelaki itu. Tetapi hatinya berkata, hanya biarkan cincin itu bersama lelaki itu.
Elena.. keliru.
*****
Tudung dibetulkan. Make up di touch up sedikit. Handbag dicapai dan kaki melangkah menuruni anak tangga.Tangan mencapai sekeping roti disapu jem blueberry oleh Mak Mah. Roti disua ke mulut dan punggung dihempaskan ke sofa. Jam dikerling lagi.
'Mana diaorg ni, dah lambat ni'
Suapan terakhir. Adrean turun dari tangga. Segak berbaju kemeja putih bersama blazer hitam.
'Boleh tahan adik aku ni' Kata Shayla di dalam hati.
Adrean berdehem dan berkata.
"Bukan boleh tahan tapi tak boleh tahan dah tengok ketampanan Haris Adrean ni"Shayla membuat reaksi menyampah.
"Ibu dengan Ayah tak siap lagi ke? Dah lambat ni. Flight pukul berapa?" Adrean bertanya kepada kakaknya.
Baru hendak menjawab ibu bapa mereka turun dari tangga.
"Dah jom"
Mereka semua menaiki kereta dan menuju ke KLIA. Sampai sahaja mereka turun dari kereta.
*****
Hilman menyalam kedua-dua ibu bapanya. Dia juga memesan beberapa perkara."Ubat jangan lupa makan Umi, Man pergi kejap je. Nanti Man balik cepat ye Umi? Umi tunggu Man tau? Abah, Man pergi dulu. Jangan buat kerja sangat, Isya kan ada. Tak lama nanti dia ganti tempat Abah juga"
"Ye Man, Abah dah penat dengar kamu cakap benda ni"
Hilman tergelak. Hilman melihat ibunya mahu menitiskan air mata.
"Dah dah. Pergi cepat, lambat nanti. Umi dengar cakap Man ye? Balik cepat anak Umi" Datin Hazrah berkata bersama linangan air mata.
Walaupun sudah bertahun dia mengalami situasi yang sama. Dia tetap risau dengan anak kesayangannya itu.
Hilman kemudiannya keluar dari perkarangan rumahnya.
Sesudah memarkin kereta, kaki laju melangkah masuk ke dalam KLIA.
*****
"Haish, yang korang kalut sangat kenapa? Lambat lagi pun flight Ayah" Andrew berkata selepas duduk di kerusi menunggu.Puan Sri Najwa memasamkan muka.
"Awak ni kenapa? Kitaorg nak luangkan masa dengan awak. Dia kata macam tu pula"Shayla dan Adrean hanya menggeleng.
"Anyr.. macam mana boutique?" Andrew bertanya kepada satu-satunya anak perempuan yang dia ada.
"Okay alhamdullilah. Hal yang haritu pun dah settle" Shayla menjawab dengan senyuman.
Andrew mengangguk.
"Anyr, Eyen pergi 7E kejap eh? Nak beli slurpee, dahaga ni"
Shayla menangguk. Baru sahaja Adrean mahu melangkah, Shayla memegang bahunya.
"Biar Anyr jela pergi, Eyen jaga Ibu dengan Ayah kat sini. Slurpee tu akak belanja"
"Okay!"
Kaki melangkah perlahan ke 7E. Air slurpee dan Cadbury di bayar di kaunter. Kaki melangkah keluar.
Duit syiling yang dipegang terjatuh. Tangan hendak mencapai tetapi tangan yang lain menghulurkan duit syiling itu.
"Terima kasih tau" Ucapan terima kasih diberi tanpa melihat wajah sang pemberi.
"Shayla?"
Muka didongak apabila namanya disebut. Kening bertaut.
Shayla Pov
'Jejaka handsome mana pula ni? Siap kenal nama aku'
"Err.. excuse me? Awak siapa ye?" Famous sangat aku ni, sampai pilot pun kenal.
"Saya.. Hilman. Awak tak ingat?" Lelaki yang bernama 'Himan' ini berkata gugup.
Ha sudah Hilman mana pula dah.
Kejap.. Hilman?
"Hilman Akasyah? Kita dah jumpa dekat.."
"Ye Hilman Akasyah. Kita dah jumpa dekat markaz. Awak dah lupa saya ke? Padahal baru minggu lepas kita jumpa" Tukas Hilman dengan senyuman.
Ala...hai... Hilman rupanya.
So nak buat apa?
" Sorry Hilman. Saya lupa dah. Err sihat?"
Boleh dilihat dia senyum senget sebelum berkata.
"Sihat. Awak buat apa kat sini? Flight ke mana?"
YOU ARE READING
The Six Agents 2 ✔️
Romance[ The Wattys of 2020] [The Wattys of 2021] [ Highest Ranking #1 in crackhead] [ Highest Ranking#1 in agent] [ #3 in action] [ #5 in cheesy] [ #6 in adultstory] [ Trending on Wattpad] [ Trending on comedy] Qits dan Dude. Hampir 2 dekad dan mereka...