CHP 35

921 94 9
                                    

Qhaye menunjuk isyarat kepada Adam untuk mengikutnya keluar dari rumah. Adam hanya menurut.

Ahli rumah yang lain hanya melihat.

" Asal kau datang sini ?" Terus Qhaye bertanya.

" Sebenarnya.." Adam menggaru keningnya.

" Cakap la cepat, aku ni baru je balik. Nak rehat pula ni, kita shift pagi tau esok"

Adam mengusap belakang lehernya.

" Yang kau usap leher tu dah kenapa? Tempoyak bertempek kat situ ke?" Kata Qhaye.

Adam tersengih.

" Sebenarnya aku.. aku nak tumpang tidur sini boleh tak? "

Kata yang keluar dari mulut Adam itu menyentakkan Qhaye. Dia memandang Adam.

" Tt-tak kau ja-jangan ss-salah faham--"

" Salah faham apa?! Kau gila ke? Memang la kita ni duduk dekat luar dari Malaysia tapi batas kena jaga kau tau tak" Kata Qhaye mencerlung memandang Adam.

" Haish aku tahu lah, kau ingat aku ni takde iman ke?"

Qhaye diam memberi ruang untuk Adam menjelaskan.

" Selama ni aku memang tidur dekat hospital tu kan. Tapi Miller Hospital ada volunteer baru masuk semalam. And dia tu perempuan so.. aku bagi jela dia ambil tempat aku lagipun dia punya team semua ada dalam dorm tu"

Adam menarik nafas sebelum menyambung.

" Haritu kan kau ada cakap kau tinggal dekat mana, tapi bila aku pergi tempat tu aku tahu kau tipu. Aku tak rasa kau nak tinggal dekat tempat yang hmm macam tu. So.. ak-aku ikut kau balik rumah petang tadi time kau kata kau kena ambil baju spare.."

Qhaye menekup mukanya.

" Kot ya pun.. takyah la follow aku balik, cakap jela dekat aku depan-depan"

" Tengah cakap depan-depan la ni" Balas Adam. Qhaye memukul bahu Adam. Main-main pula.

Adam diam apabila melihat Qhaye memikirkan tentang apa yang dia cakapkan tadi.

Qhaye memandang Adam tajam.

" Kenapa kau tak tidur dekat hotel je?" Tanya Qhaye.

Adam mengeluh.

" Katil hotel dekat sini kau fikir macam mana? Ingat ni Malaysia ada hotel 5 star? Badan aku ni kau ingat kecil macam kau?" Balas Adam pula.

Qhaye mengeluh.

" Yelah-yelah. Nasib baik ada kawan-kawan aku tau kat sini. Kalau tak aku rela pergi cari hotel mana-mana untuk kau menginap. Dah jom masuk" Tukas Qhaye yang sudah berada di muka pintu itu.

Adam terkejut tetapi gembira.

" Serious ah? Thank you Dr. Huiqe"

Qhaye menjulingkan matanya.

Adam meluru ke arah Qhaye. Qhaye yang ingin membuka pintu itu diaju soalan oleh Adam.

" Tapi.. kenapa ramai sangat housemate kau? Kau bawa family datang sini sekali ke apa?"

Qhaye berpusing ke kanan menghadap Adam yang tinggi lampai itu.

" Kau nak tinggal sini ke taknak? Jangan banyak tanya boleh tak?"

Adam mengangguk laju. Takut melihat muka Qhaye yang sudah bertukar merah itu.

" How about that girl? Asya Eve? " Tanya Adam lagi.

Qhaye menarik nafas. Jari telunjuk di hala ke arah Adam.

Adam mengangkat kedua-dua tangganya tanda mengalah.

" Okay aku tak tanya dah"

Sebelum lava gunung berapi meletus baik dia zip mulut.

Kemudian mereka berdua masuk ke dalam rumah. Seisi rumah memandang mereka berdua dengan tanda tanya.

Qhaye berdehem seketika.

" Err.. ni kawan sekerja aku. Dia terpaksa tinggal sini sebab ada something happened.  Korang layan je dia macam kawan sendiri. Aku naik atas dulu"

Kemudian Qhaye dan tiga lagi gadis itu menaiki tangga menuju ke bilik mereka.

Adam bersalaman buat kali kedua dengan jejaka-jejaka malaya di hadapannya.

"  Kau ada apa-apa dengan Qhaye ke bro?" Tanya Hilman tanpa ada segan silu.

Perutnya disiku oleh Faris.

Kau nak mati? Khalif ni nak letak mana? Dalam loji? Memang sah si Hilman ni nak kena penumbuk Khalif yang boleh buat leher orang patah ni.

" Takdelah, kitaorg kawan dah lama dari uni lagi" Jawab Adam dengan senyuman. Dude mengangguk.

Kemudian mereka berempat naik ke tingkat atas.

*****

Khalif termenung.

" Dia ada apa-apa ke dengan Adam tu? " Katanya perlahan.

" Senang betul dia jumpa pengganti. Memang betul-betul dah benci aku ke?"

Khalif mengeluh.

" Qhaye.."

Kepala didongak melihat bintang di langit. Hatinya sangat berharap yang Qhaye tidak akan jatuh ke dalam tangan lelaki lain.

Qhaye miliknya. Selamanya miliknya. Dia tidak akan berputus asa untuk memiliki semula kepercayaan gadis pujaan hatinya itu.

" A real man never gives up on a woman he loves. No matter how many times he got rejected "

Qhaye adalah miliknya.

Milik Megat Khalif.
































Tak cukup 10 vote i taknak update lah

k bai i koyak.

The Six Agents 2 ✔️Where stories live. Discover now