Pintu dibuka. Anak buahnya berdiri di hadapan pintu.
" What ? Is Isaac show his face ? " Soal Kevin dengan nada sinis. Anak buahnya itu menggeleng kepala.
" Then why you came here? You want me to punch your face because of your stupid answer ? Get lost, now! "
Anak buahnya teragak-agak untuk berundur. Apabila dia sudah melangkah dua langkah ke belakang, Khalif muncul dengan memberi Kevin sebiji tumbukan.
Kevin jatuh tersembam. Terkejut dia buatnya. Dari mana Khalif datang?
Anak buah Kevin yang sudah dijadikan sebagai umpan oleh Qhaye dan Khalif tadi diikat oleh Shayla dan dibawa keluar dari rumah.
Qhaye masuk ke dalam bilik itu. Asya dituju. Melihat Qhaye yang datang untuk menyelamatkannya, hatinya lega.
Ikatan dibuka. Asya mahu bangun tetapi betisnya yang tercedera akibat dua tembakan oleh Kevin tadi membuatkan dia sukar untuk berdiri.
Dapat dilihat darah tidak berhenti mengalir dari betis kanan Asya.
Qhaye merengus geram. Khalif yang sedang bergelut dengan Kevin itu dipandang. Dilihat pula di luar bilik dimana Hilman sedang menahan pembantu Kevin dari masuk ke bilik itu.
Asya dipandang lama. Tidak lama selepas itu, bandage diambil dari beg sandangnya. Dia membalut betis Asya yang tercedera itu.
Tia yang diseberang sana hanya memerhati dan bersedia dengan 'mata' sniper miliknya.
" Harry Potter, now " Kata Qhaye.
Arif yang mendengar suara Qhaye di earpiece nya terus sahaja masuk ke dalam bilik itu. Dia yang dari tadi menyorok di dalam bilik cctv di rumah itu hanya bersedia untuk memberi bantuan.
" Bawa Asya masuk kereta, hati-hati " Arah Qhaye sebelum dia pergi menolong Khalif.
Arif mengangguk dan keluar dari bilik itu. Saat dia ingin keluar dari pintu masuk utama, dua anak buah Kevin yang entah dari mana muncul dengan pisau dan pistol mereka.
Asya disorok kebelakang.
" Damn it " Kata Arif perlahan.
Dua orang musuh di hadapan dipandang. Dia memejam mata seketika. Dan bermulalah perlawanan antara dua lawan satu.
Mampukah Arif berjaya? Sekejap Asya dipandang. Gadis itu semakin lemah akibat banyak kehilangan darah.
Arif ditolak sehingga badannya merempuh dinding konkrit di belakang.
Mata dipejam menahan sakit. Dia sedaya upaya bangun untuk terus mempertahankan Asya.
" Asya, jangan tutup mata kau. Open your eyes! " Tukas Arif. Baru dia mahu mengambil langkah untuk maju ke hadapan perutnya terkena tembakan musuh.
Dia tetap berdiri dan melawan pihak lawan. Hampir Asya menutup mata sebelum Arif ditembak sekali lagi dan Adam datang menyelamatkan mereka berdua. Arif sudah terbaring tidak sedarkan diri.
Dapat Asya lihat Adam yang sekelip mata sahaja menewaskan dua anak buah Kevin itu. Dia menutup mata dengan rapat selepas Adam datang ke arahnya.
Qhaye tergamam. Khalif jatuh melutut. Mulutnya dengan perlahan mengeluarkan darah akibat tembakan jarak dekat oleh Kevin.
Dipandang Kevin yang sedang ketawa bersama mulut yang penuh dengan darah. Qhaye sudah tidak dapat menahan amarahnya lagi.
Dia terpandangkan satu alat yang sudah diubah suai di satu penjuru bilik Kevin. Alat dipenuhi dengan segala jenis pisau dan benda tajam.
Akibat pistol Qhaye kehabisan peluru dia terpaksa menggunakan alat itu sebagai perlindungan diri.
Badannya dipusing dan sekelip mata dua peluru terkena di sisi perutnya dan satu lagi hampir terkena jantungnya.
" Snoopy, do your job. I can't take this any--more.. "
Tia mengangguk faham. Sasaran dikenakan kepada Kevin. Apabila ternampak bintik merah di leher Kevin, satu peluru laju terkena di leher itu.
Tia senyum sinis.
" Mati kau sial "
Kevin memegang lehernya. Dia mencari siapakah dalang yang menembak tadi. Apabila kepalanya ditoleh ke kiri dapat dilihat seorang perempuan yang sedang meniarap di atas balkoni sebelah rumahnya.
" You dumb ass! " Pistol diangkat dan disasarkan ke arah Tia.
Tia hanya sinis.
" Kau tak boleh kalahkan aku la bodoh " Ucap Tia sebelum satu lagi tembakan diberikan kepada perut Kevin.
Tubuh Kevin jatuh.
Tia memerhatikan tubuh itu untuk memastikan Kevin masih bernyawa atau tidak. Setelah dipastikan, earpiece ditelinga ditekan.
" Settle "
" Great job, Snoopy " Balas Shayla yang sedang merawat Asya didalam kereta.
Qhaye tersenyum. Khalif yang terbaring tidak berdaya itu dipandang.
" Khal..." Panggilnya sayu. Perlahan Khalif di dekati. Pipi itu dipegang.
" Thank you for everything honey " Ucap Qhaye dengan suara yang tenggelam timbul.
Terdengar jeritan Kevin dari belakang. Kevin menuju ke arah Qhaye.
Qhaye berpaling ke belakang. Kemudian Khalif dipandang. Mata itu sudah tertutup.
Air mata mengalir perlahan di pipi Qhaye. Dia mencapai alat yang penuh dengan pelbagai benda tajam yang terlepas dari tangannya kembali.
Dia bangun dengan lemah. Kevin dipandang dengan tajam.
Kevin berlari dengan sepenuh hati dengan parang ditangan. Kakinya laju melangkah ke arah Qhaye.
Wajah Khalif dipandang buat kali terakhir oleh Qhaye sebelum padangannya difokuskan terhadapan Kevin.
Parang diangkat dengan kedua-dua belah tangan dan parang itu terkena leher Qhaye.
Alat yang ditangan Qhaye tembus ke perut Kevin sebelum parang itu sempat memancung kepalanya.
" Go to the fucking hell, bitch " Ucap Qhaye sebelum alat itu ditarik laju.
Usus terkeluar dari badan Kevin dengan laju dan jatuh ke lantai. Darah mula membanjiri tempat Qhaye dan Kevin berdiri.
Qhaye pandang Adam yang berada di belakang Kevin. Kevin juga sempat berpaling ke arah Adam.
Ketika Kevin ingin menghayun parang ke leher Qhaye, Adam datang menikam belakangnya. Sejurus itu, Qhaye pula yang menikam perut Kevin dengan alat tajam tersebut.
Mata Adam dan Kevin bersambung.
" This is our battle, mate. Why you involved innocent people? Shame on you. Now, you and me have no difference. We're in the same page. Goodbye, my friend "
Ucap Adam sebelum pisau yang dipegangnya dipusing ke kanan. Kevin meneran kesakitan. Dapat di rasa isi disiat-siat oleh pisau di tangan Adam.
Adam senyum jahat, kemudian dipusing ke kanan dan ke kiri beberapa kali dengan laju sebelum dia menarik pisau itu ke atas. Darah terpecik keluar.
Tubuh Kevin jatuh terbaring tidak bernyawa.
" Don't ever touch my loved ones or you will regret " Tukas Adam perlahan.
Qhaye yang terbaring di sisi Khalif itu dipandang.
" I'm sorry. I'm late " Ucap Adam.
Tidak lama selepas itu Hilman, Tia, dan Shayla datang menghampiri dua tubuh itu.
Faris yang berada di dalam kereta itu mengeluh sebelum Tuan Mikael dihubungi.
" Mission complete, Tuan. But... "
YOU ARE READING
The Six Agents 2 ✔️
Romance[ The Wattys of 2020] [The Wattys of 2021] [ Highest Ranking #1 in crackhead] [ Highest Ranking#1 in agent] [ #3 in action] [ #5 in cheesy] [ #6 in adultstory] [ Trending on Wattpad] [ Trending on comedy] Qits dan Dude. Hampir 2 dekad dan mereka...