Pandangan mereka yang terkejut tadi bertukar.
Adam, pandangannya terserlah kegembiraan di dalam anak matanya.
Manakala gadis di depannya iaitu Asya, pandangannya sangat tajam seperti tidak suka dengan pertemuan semula selepas 5 bulan mereka tidak bersua muka.
" Let go of my arm " Ucap Asya sambil tangannya yang sebelah lagi menolak tangan Adam yang memegang lengannya.
Adam melepaskan lengan itu.
Asya berpusing ke belakang untuk melangkah pergi. Tetapi ditahan oleh Adam.
" Apa yang you nak?" Tanya Asya kasar.
" You buat apa kat sini? " Tanya Adam pula tanpa menjawab soalan Asya.
Asya menjeling.
" Suka hati i la nak buat apa kat sini. Jangan kacau i boleh tak?" Tukas Asya dan berlalu pergi.
Tapi sekali lagi lengannya dipegang oleh Adam.
" Don't touch me. Get off of my way " Larang Asya keras.
Adam melepaskan pegangannya. Dia hanya melihat Asya pergi.
" What's she doing here? "
*****
Sekarang dua beradik itu sedang menaiki kereta. Asya di tempat sebelah pemandu manakala Qhaye di tempat pemandu.
Mereka dalam perjalanan pulang.
Asya yang diam sedari tadi mengundang tanya Qhaye. Baru sahaja Qhaye hendak menegur Asya, gadis itu memanggil namanya.
" Qhaye "
" Hmm apadia?" Sahut Qhaye.
Asya menghela nafas seketika.
" Aku tanya ni tolong jawab dengan jujur boleh?"
Qhaye pelik tapi dianggukkan sahaja kepalanya.
" Kau punya volunteer nak pergi sini berapa orang?" Tanya Asya.
Qhaye berfikir sejenak kemudian dia membalas.
" Lapan orang termasuk nurse, sal?"
Asya mengangguk kemudian soalan seterusnya diajukan.
" Volunteer dari hospital kau jeke yang kena hantar pergi sini?"
" Ada lagi dua hospital" Jawab Qhaye senafas.
" Kau punya volunteer doktor berapa orang? Berapa lelaki berapa perempuan? " Tanya Asya lagi.
Kereta itu dibelok ke kanan.
Qhaye melihat Asya disebelahnya dengan muka seriousnya itu.
" Dua perempuan satu lelaki" Qhaye menjawab kemudian kembali fokus dengan pemanduannya.
Qhaye mengeluh.
" Kau nak tanya apa sebenarnya ni Evelyn? Cakap jela gila, penat aku nak jawab satu-satu soalan kau"
Asya muncung.
" Ada nama Dr. Adam tak?"
Qhaye menggeleng. Dia sedang fokus dengan panduannya.
Kemudian kedudukan Asya di pusing ke arah Qhaye yang berada di tepi kirinya.
" Isaac?"
Qhaye mengangguk.
" Kau tanya pasal Dr. Isaac ke ni? Nama dia Adam Isaac tapi semua kenal dia dengan nama Isaac. Adam tu kawan rapat sahaja. Kenapa ni?"Mata Asya membulat. Jadi apa yang dia fikirkan tadi semua betul la?
" Kau ingat tak yang aku cerita pasal one guy yang aku jumpa kat Paris tu?"
" Ye aku ingat. Cakap tu kasi straight terus boleh tak? Aku dah penat ni nak angguk kepala"
Asya menepuk tangan.
Qhaye disebelah terkejut.
" Dr. Isaac tu la yang aku jumpa dekat Paris " Kata Asya kuat.
Qhaye berpaling ke arah Asya. Kemudian pandangannya beralih ke hadapan semula.
Mukanya tidak terkejut tapi lebih kepada teringatkan sesuatu.
" Haah memang pun, aku nak bagitahu kau lama dah tapi tak sempat"
Seraya itu bahunya dipukul Asya.
" Kau ni gila ke pukul-pukul aku? Kereta ni masuk gaung baru tau" Marah Qhaye.
Asya berpeluk tubuh.
" Kau punya pasal la"
Berkerut muka Qhaye dibuatnya.
" Aku apa? Kau la. Haih, asal ni cerita la. Kau ada jumpa dia ke tadi?" Suara Qhaye mula perlahan.
Asya mengangguk kemudian mengeluh.
Qhaye menggosok bahu Asya.
" Takpe Sya, kau berhak nak elakkan diri kau bertembung dengan dia. Tapi dah kalau asyik jumpa tu.. faham faham la ye?" Kata Qhaye mengusik.
" Tengkorak kau"
Terburai tawa Qhaye.
Asya menjeling mata ke atas mendengar tawa Qhaye itu.
" Kau takyah nak cakap orang la, kau dengan Khalif tu apa cer?"
Giliran Asya pula ketawa melihat muka Qhaye yang sudah ketat dan beku itu.
" Diam setan "
Makin kuat Asya ketawa. Tau pun marah bila sebut je nama kekasih hati dia tu. Ego punya perempuan.
Kereta di belok ke kiri dan mereka tiba di rumah yang ala istana itu.
Kereta itu di parkin ke dalam garaj. Mereka berdua keluar dari perut kereta.
Kaki berjalan ke pintu utama.
Loceng ditekan beberapa kali oleh Asya. Pintu dibuka dari dalam.
" Lambat betul balik. Pergi berjoli ke?" Perli Tia sambil matanya melihat jam dinding di dalam rumah itu.
11:45 pm.
" Takde masa aku" Kata Qhaye lalu dia masuk ke dalam rumah di ikuti Asya dibelakang.
Tia menutup pintu.
Tak sampai lagi di anak tangga Qhaye dan Asya terkejut melihat manusia yang sedang elok bergelak tawa dengan ahli rumah mereka yang lain di ruang tamu.
" Adam?"
Adam yang sedang bersembang dengan Khalif, Faris dan Hilman itu berpaling ke arah tangga.
" Hai Qhaye--" Tergagap dia apabila Asya turut ada bersama.
Tia menepuk dahi.
" Aku lupa nak cakap. Adam datang sini sebab nak jumpa kau" Kata Tia kepada Qhaye.
Qhaye dan Asya berpandangan.
" Huhh"
YOU ARE READING
The Six Agents 2 ✔️
Romance[ The Wattys of 2020] [The Wattys of 2021] [ Highest Ranking #1 in crackhead] [ Highest Ranking#1 in agent] [ #3 in action] [ #5 in cheesy] [ #6 in adultstory] [ Trending on Wattpad] [ Trending on comedy] Qits dan Dude. Hampir 2 dekad dan mereka...