Asya berjalan dengan yakin di atas pentas models bergaya menunjukkan pakaian mereka. Dia berpusing ke kanan dan ke kiri sedikit. Kemudian flip rambut lembut beralun miliknya. Dia kemudian patah semula ke belakang dan berjalan pergi diganti dengan rakan modelnya yang lain pula untuk mempamerkan pakaian mereka.
Asya duduk di kerusi meja solek. Satu crew memberikan air mineral buatnya. Asya minum air itu perlahan-lahan. Dia kemudian melihat cermin, kemudian mencapai satu berus make up dan..
"Hoi, asal kau sentuh?" Seorang perempuan yang bernama Nadia aka juru solek menegur kelakuan Asya.
"Apo? Aku nak touch up sikit" Jawab Asya sambil mencapai lagi beberapa barang make up.
Guys i tak tahu sangat pasal make up guys. Tikus guys, tiber guys. Sorry guys.
"Biar aku buat lah, kau duduk diam-diam sudah. Tapi bukan kau dah habis walk ke? Dah boleh tukar baju pastu chaw kan?" Nadia berkata sambil tangan merampas berus yang dipegang Asya.
Asya menjeling apabila mukanya mula dibersihkan dengan segala make up tebal sekilo dua.
"Kau cuci bersih-bersih tau? Aku tak suka betul make up tebal macam carpet ni. Anyway yes aku dah habis walk tapi saja nak lepak jap. Nak balik rumah pun bukan ada orang, dada dengan mama pergi London for their honeymoon" Asya berkata panjang dengan mata tertutup.
Nadia hanya mengangguk sahaja, fokus dengan kerjanya sekarang.
*****
"Okay thank you" Ucap Tia apabila menerima sebungkus makanan dari pelayan di salah satu cafe kegemarannya.Dia pusing ke tepi dan terlanggar seseorang.
"Sorry, saya tak nampak tadi" Kata Tia. Mata memandang ke arah orang yang dia langgar tadi.
*****
Khalif memasuki wad VVIP, iaitu wad ibunya. Di tangan dia menjinjing bunga ros dan plastic bag yang mempunyai bekal makanan.Apabila kaki melangkah ke dalam bilik itu, haruman lavender memasuki rongga hidung. Sungguh menenangkan.
"Assalamualikum mama" Khalif memberi salam.
Badan wanita yang sudah berusia tapi masih kelihatan anggun dan muda dipusing ke arah anak bujangnya.
"Waalaikummussalam. Awalnya Megat sampai, selalunya pukul 3 baru datang" Dato Ivy bertanya.
"Rindu mama" Jawab Khalif sepatah dengan senyuman manjanya.
Dato Ivy tersenyum dengan jawapan anaknya. Dia kemudian memegang kedua-dua pipi Khalif dan mencium dahi itu lama.
Khalif memejam matanya. Dapat dia rasakan kasih sayang seorang ibu.
Kucupan di dahi itu dilepaskan. Tangan Dato Ivy memegang pipi Khalif. Sayangnya kepada satu-satunya anak yang dia ada tidak pernah kurang. Khalif seorang anak yang baik, soleh, menghormatinya sebagai seorang ibu dan wanita, tegas, manja, bertanggungjawab dan penyayang.
Tetapi satu sahaja yang dia tidak berkenan dengan anaknya yang suka memendam. Tetapi dia hanya mampu menasihati. Hendak memarahi dia tidak sanggup.
"Mama dah makan kan? Tapi kena makan lagi sebab Megat ada bawa makanan for you, Megat masak tau" Khalif membuka mulut selepas beberapa minit mereka mendiamkan diri.
Dato Ivy hanya menangguk. Khalif bangun untuk mengambil bekal yang dibawa tadi dan duduk kembali. Dia kemudian menggaul nasi bersama sayur lemak dan ikan goreng kemudian menyuap ibu tercinta.
*****
"Asyraf?" Nama itu keluar dari mulut Tia."Tia? You Tia kan? Kita satu sekolah dulu right?" Giliran Asyraf bertanya.
"Lama gila tak jumpa ahaha, dah berapa tahun" Tia gelak kecil.
"Jom la duduk dulu, kita borak" Asyraf mengajak Tia. Tetapi jawapan tidak dari gadis itu.
"Sorry la, i kena balik dah ni, my parents tengah tunggu kat rumah tu"
"Ouh, it's okey. Next time okay? Nah, take my card and we'll see next time. Assalamualaikum" Asyraf memberi kan card, Tia menyambut card itu dan membaca seketika sebelum dia memanggil pemuda itu.
"Take my card too, see you when I free" Tia berkata dengan senyuman kemudian berlalu pergi.
*****
YOU ARE READING
The Six Agents 2 ✔️
Romance[ The Wattys of 2020] [The Wattys of 2021] [ Highest Ranking #1 in crackhead] [ Highest Ranking#1 in agent] [ #3 in action] [ #5 in cheesy] [ #6 in adultstory] [ Trending on Wattpad] [ Trending on comedy] Qits dan Dude. Hampir 2 dekad dan mereka...