CHP 4

1.4K 94 2
                                    

Tumbukan bertalu-talu dikenakan. Badan dipusing dan kaki dihayun ke arah dagu lawan.

Darah tersembur keluar dari mulut. Pihak lawan jatuh ke tanah. Tenaga sudah habis digunakan untuk berlawan dengan jejaka berkulit putih bersih di depan mata.

Tetapi tangan cekap sahaja mencapai pisau dibelakang seluar kemudian diserang ke arah jejaka tadi.

Lengan kiri jejaka itu terkena pisau. Garisan torehan melebehi 5cm. Darah mengalir tetapi dibiarkan sahaja seperti torehan itu hanya sekadar gigitan semut.

Pihak lawan terus memegang kemas leher si jejaka. Wajah jejaka itu mula kemerah-merahan. Pisau mula ditekan di leher jejaka.

Darah mulai keluar. Hampir terkena nadi. Tetapi pisau itu terjatuh, pihak lawan turut terjatuh tidak bernyawa.

Satu tembakan tembus di kepala lawan.

Jejaka itu hampir kehilangan nafas. Dia menenangkan diri buat seketika dan mengambil nafas perlahan-lahan.

Panggilan dibuat.

"Book my ticket now. Or just get the PJ"

"Where to go Mr Isaac?"

"Malaysia"

*****
"Why you doesn't call or inform me that you want--"

"Chill la Daddy, Adam baru sampai dah start nak membebel pula. Perangai sebiji mommy"

"Adam Isaac! Let me just finish my word first then you can say what ever you want"

"Okay Mr Danial Muslim, please continue your  bebelan" Kata Adam.

Mr Danial kelihatan bengang dengan satu-satu anak tunggalnya.

Tetapi ketawa mereka anak beranak bergabung menjadi satu.

"You miss my mommy so much right daddy?"

"Freakin much"

Adam hanya tersenyum pahit. Ibunya, Miss Bella meninggal dunia 3 tahun lepas akibat dibunuh oleh musuh keluarga kecilnya.  Akibat dendam yang lama tetapi kini dia kembali untuk membalas dendam.

Tetapi pembunuh itu telah dibunuh oleh anak tunggal Miss Bella sendiri!

Ya, Adam Isaac. Dia seorang pembunuh. Tetapi dia hanya membunuh orang yang memang betul-betul mencari pasal dengan hidupnya.

"Adam"

"Yes daddy why?" Sahut Adam.

"Kamu free tak minggu depan? Daddy nak ajak teman pergi dinner with my staffs " Mr Danial berkata sambil mulut mengunyah makanan ringan.

"Tengok dulu macam mana, kalau free Adam bagitau daddy"  Adam menjawab sambil mata melihat rancangan di kaca tv.

"Oh yes, next month we'll go to my brother house. His son--"

" Ilham nak kahwin ke ddy?"

Mr Danial mengecilkan matanya merenung Adam. 'Suka sangat potong cakap orang budak ni'

"Ye, yg tu wajib datang"

"Okay" Adam kemudian mengambil Iphone miliknya dan mula bermain game PUBG.

"Dah besar pun main game lagi? Jap daddy nak ambik fone, nak join juga" Mr Danial mula bangun untuk pergi ke tingkat atas untuk mengambil Iphone 7 miliknya.

"Okay!"

******
"Are you serious Elena ?" Seorang perempuan yang berpakain formal merenung rakannya dengan muka tidak percaya.

Elena hanya mengangguk. "Takkan aku nak tipu?"

"Dahtu bilanya kau nak ada kerja tetap? Takkan nak habiskan duit Abi sepanjang hidup kau?" 

"Rilex woman. Takkan aku nak pokaikan bapak aku sendiri sampai bila-bila kut.  Mungkin bukan rezeki ak--"

"Tengkorak kau. Rezeki dah berkali-kali datang kau tu je yang pemalas sangat"

"Amboi kau, aku memang la pemalas sikit tapi takde la sampai bercita-cita duduk kat rumah goyang kaki"

Perempuan tadi menjeling.

"Fikir aku nak percaya? Kau tu dah 3 tahun takde kerja tetap, and ayat kau yang ' takde la sampai bercita-cita duduk kat rumah goyang kaki' dah lali aku dengar. Menyampah la Elena" Balas perempuan itu.

"Shayla Anyr ku sayenggg, ayat kau 'dah lali aku dengar. Menyampah la Elena' pun dah imun gila aku dengar" Balas Elena pula.

"Hoi, aku nasihat taknak dengar kan kau ni? Ha lantak lantak, kau nak jadi orang ke tapir lantak kau" Shayla mula memasamkan muka.

Sudah berkali-kali dia menasihati rakannya yang sudah berkenalan selama 5 tahun sejak dari zaman university. Tetapi, Tengku Elena Amara mana dengar kata. Dia tetap dengan pendiriannya.

"Takpelah, aku ada meeting kejap lagi. Pastu balik rumah parents nak tolong apa yang patut pasal majlis perkahwinan abang Ilham" Shayla meminta diri.

"Yelah, see you next time. Sorry tau Shay"

Shayla hanya mengangguk. Mereka berlaga pipi kemudian mengambil hala masing-masing.

*****





















So guys, awal-awal chapter memang i akan kenalkan dulu pasal the character okey? Tahu bosan asyik-asyik 'lelaki itu'  'perempuan tadi'  'jejaka hitam putih hijau' .

Nanti ye? Sabaq sat ja. nanti i buat chapter yang lebih interestinggg!

Please vote ☹

thankyou

The Six Agents 2 ✔️Where stories live. Discover now