Sakit kepalanya hanya dirinya sahaja yang tahu. Yana yang kelihatan cemas itu aku abaikan. Bukan sengaja, sebab kepala aku ni memang sakit sangat.
Nak harapkan Danny? Huh tunggu kiamat pun belum tentu lagi dia akan tolong aku. Entah apa yang dia tak puas hati dekat aku.
Tiba tiba ada seorang lelaki yang datang kearahku. Aku malas nak ambil tahu jadi aku buat tak tahu je. Tahu tahu dia duduk sebelah aku. Aku tenung muka dia. Kacak. Kulitnya putih. But tak setanding kulit Danny yang sawo matang.
"Hey... Are you alright? You look tense"
Datang dari manakah mamat ni? Tiba tiba datang dan ambil berat pasal aku. Pelik. Dalam kepelikan aku hanya senyum palsu kepadanya. Yalah. Nanti di-cop sombong pula.
"Yeah Im fine. Thanks" Aku sekadar membalas pendek.
"Emm.. Okay... My name is Mike. Kenny Mike. Semua orang panggil saya Mike. And you?"
Ujarnya sambil menghulurkan tangan. Eh eh... Mamat cendol ni! Aku tengah serabut dan sakit kepala sempat lagi nak berkenalan dengan aku bagai. Shit. Aku senyum paksa. Mahu tidak mahu aku terpaksa menghulurkan tanganku.
"My name is Andrea Marcella. Nice to meet you Mike"
"Oh my god! What a pretty name! It same to you Marcella! Nice to meet you too pretty" Ujarnya senyum sambil mencubit pipiku dan berlalu pergi. Eh, dia kelas lain ke? Bukan sekelas?
Malas nak fikir banyak. Tidur lagi bagus.
Tanpa disedari Andrea, sepasang mata helang merenung tajam sejak tadi. Aksi mereka tadi membuatkan si pemerhati mengepalkan penumbuknya. Nak je dia menyiat kulit lelaki itu.
°°°°°°
Sesampainya dirumah, Andrea bergegas ke bilik tidurnya. dia tahu bila bila masa sahaja dia akan dimarahi oleh Danny.
Sejak kebelakangan ini Danny banyak berubah. Dia berubah menjadi bengis, dingin, beku, garang semuanya bercampur.
Pintu biliknya dibuka kasar oleh seseorang. Dan secara langsungnya dia menoleh kearah Danny yang sedang... err memakai tuala separas pinggang. Damn. Bala dah datang.
Mata Danny memerah. Ia cukup membuatkan Andrea berasa gerun. Papa mama! Mana korang ni?! Ya Tuhan aku takut diri ini diapa apakan.
Danny mulai mendekat. Manakala Andrea mengundurkan tubuhnya sehingga ke sudut dinding. Fuck! Dah tak ada ruang lagi aku nak lari Andrea!
Kedua dua tangan Danny naik melekap kedinding. Tubuh Danny yang sangat rapat dengan tubuhnya seakan akan mengunci segala pergerakannya.
"Apa kau buat kat sekolah tadi hmm?" Soal Danny lembut. Matanya masih merenung tajam Andrea. Mengharapkan Andrea jujur dengannya.
"Mana ada buat apa apa. Pergi sekolah belajar lah takkan nak buat maksiat pulak..."
Andrea cuba membuat lawak.
YOU ARE READING
DANNY ANDREA › HIATUS
ActionI'm A Bad Boy, Andrea. Because I'm Danny Adrian James. First story✓ Watak-watak yang ada dalam novel ini hanyalah rekaan semata-mata. Tidak berkaitan yang masih hidup mahupun mati.