Ku ingat lagi...
Saat pertama kali...
Kau tatap mataku...
Berikan senyum manismu...
Ku ingat lagi...
Alangkah indah dulu..
Nyatanya kini...
Semakin indah hidupku...
Selalulah berada disampingku...
Walau berat... Tetaplah disisi ku...
Uh~
Maafkanlah ku tak bisa sempurna...
Ku pastikan kau orang yang kucinta...
Slamanya...Aku merenung tepat lelaki yang sedang bermain gitar sambil menyanyi itu. Wajahnya kacak. Suara juga kedengaran merdu. Aku terbuai sekali dengan suara Lucas. Aku tak tahu siapa yang dia maksudkan dengan lagu itu.
Ayat ayat lagu itu seolah olah mempunyai kenangan lalunya.
Tapi... Yang aku pasti... Sesekali tangan Lucas naik ke pipi untuk mengesat air mata yang mengalir. Oh tidak! Aku tersentuh dengan perilakunya!
Dan beberapa kali Lucas menoleh kearahku dan bibirnya menguntum senyum manis. Aku membalas senyuman itu dan tidak lama kemudian, aku terdengar suara beberapa orang gadis gedik.
"Eh korang ni! Janganlah asyik nak tengok crush i tu! I jealous tau!"
"Ek eleh! Crush la sangat. Mana you nak letak pakwe you tu huh?"
"Ha'ah la darl. Nanti menangislah pula pakwe you tu hehehe!!!"
Oh Tuhan. Izinkan aku membunuh sekarang! Arghhh kenapa aku jadi macam ni? Kenapa! Heh. Aku jealous sebab aku serious kat Lucas tu lah! Walaupun dulu dia selalu membuli aku, aku suka kehadiran dia. Mulut kata benci but hati kata suka. Ceh! Tak sporting langsung hati aku ni.
Lucas sudah berhenti bermain guitar dan dia menuju kearahku dengan senyuman tak lekang dari bibirnya. Aku turut senyum. Tahu tahu je aku dipeluk oleh Lucas dan dia berbisik sesuatu tepat pada telingaku.
"I love you sweetheart. Please don't leave me like my ex have done to me" Lucas mengucup aku sekali.
"I want you to by my side" Dia mengucup aku kedua kali.
"I promise you Ann... Aku setia pada cinta hati aku dan aku tidak pernah sekali curang. Aku sayang kau Ann. I want you to be my wife. My only wife. Janji aku adalah untuk membahagiakan kau Andrea Marcella. Lepas kahwin nanti, aku tak izinkan kau berkawan dengan mana mana lelaki. I'm so jealously you know?"
Panjang lebar dia taburkan ayat manis padaku. Haih... Semut dah datang melintasi badan aku wahai Lucas...
Aku senyum melihatnya.
YOU ARE READING
DANNY ANDREA › HIATUS
AcciónI'm A Bad Boy, Andrea. Because I'm Danny Adrian James. First story✓ Watak-watak yang ada dalam novel ini hanyalah rekaan semata-mata. Tidak berkaitan yang masih hidup mahupun mati.