Andrea mengambil keputusan untuk kembali ke Malaysia. Ya. Dia tekad. Dah beberapa tahun dia berada di negara orang? Enam tahun agaknya. Tiba tiba rindukan papa mama pulak hehe...
Rasa kecewa?
Sakit hati?
Sedih?
Marah?
Dendam?
Ya. Semuanya bercampur baur sekarang. Cuma dia lemah. Tidak tahu bagaimana untuk menghadapinya. Hubungan dia dan Lucas masih belum ada jawapannya sama ada sudah putus atau still sama sama. Ahh! Biarlah dia! Maybe dia sedang berasmara dengan ex girlfriend dia tu!
Aku menarik luggage aku kearah sebuah kerusi yang berdekatan. Aku lantas mengeluarkan telefon dan mendail nombor mama. Better call mama lah kan? Yalah. Kang tak pasal pasal aku diceramah. Balik tak tentu pasal. Eh. Ada hal lah. Sebab tu aku balik. Hehe.
"Hello sayang?"
Aku senyum. Ahh rindunya dekat mama!
"Hello mama"
"Hah. Ada apa Ann call mama ni? Ann okay ke?"
"Hehe... Ann okay je mama. But mama, Ann nak cakap something boleh?"
"Yes you can honey"
Aku senyum. Lantas aku menceritakan segalanya termasuk Lucas. Kedengaran mama hanya mengeluh halus.
"Ikut suka kamu lah Ann. Mama tak boleh masuk campur. Ini hal peribadi kamu. Mama hanya boleh doakan kamu je Ann. Mama always support you honey. Apa apa pun Ann jangan buat keputusan terburu buru. Nanti Ann menyesal. Bukan ke naya?"
"Hehe yalah mama. Ann dah fikir masak masak. Ann belum lagi putuskan hubungan Ann dengan Lucas. Cuma... Itulah... Ann nak sedikit masa. Ann nak cari masa yang sesuai untuk berdepan dengan situasi ini mama. Hehe maaflah mama... Ann belum bersedia lagi"
Aku sengih seolah olah Puan Camella dapat melihat sengihanku. Hmm maybe dengan ayat ni je yang boleh buat mama percaya dengan cakap aku. Ya. Aku tak pandai menipu.
"Ann... Lepas Ann touch down nanti bagitahu mama ye? Mama ada benda nak Ann tunaikan. Hehe"
Puan Camella terus meletakkan telefon. Amboi amboi mama ni... Nasib baiklah sayang... Kalau tak... Hehe.. Kalau tak merajuklah jawabnya!
Aku masih tertanya tanya apakah benda yang mama menyuruh aku buat benda tu? Musykil aku. Terlalu lama aku mengelamun sehingga aku sikit lagi terlepas flight. Cis. Tak guna langsung. Aku menaiki kapal terbang itu dengan keadaan selamat. Hehe... I mean... Lucas tidak tahu aku balik Malaysia. Dia masih tidur waktu aku keluar. Cuma grandma je yang tahu.
Nasib grandma menyebelahi aku. Hehe.
°°°°°°
Lucas meraup kasar mukanya. Sungguh. Andrea sanggup meninggalkan dirinya disaat dia masih belum menjelaskan hal sebenar? Dia di maklumkan oleh grandma tengahari tadi. Arghhhh! Kusutnya fikiran aku! Grandma kata, Ann sedang merawat hatinya yang terluka. So that, jangan ganggu Ann pada masa ini. But sampai bila? Sampai bila aku kena tanggung rasa bersalah? Sedangkan bukan salah aku pun?
YOU ARE READING
DANNY ANDREA › HIATUS
ActionI'm A Bad Boy, Andrea. Because I'm Danny Adrian James. First story✓ Watak-watak yang ada dalam novel ini hanyalah rekaan semata-mata. Tidak berkaitan yang masih hidup mahupun mati.