DAJ 10

1K 165 2
                                    

Grandma menyuruh aku duduk disebelahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Grandma menyuruh aku duduk disebelahnya. Manakala manusia yang berada dihadapanku itu senyum sinis. Wahai hati. Jangan meletup sekarang.

Grandma hanya buat tak tahu. Selebihnya dia pamitkan diri dan berlalu ke dapur dengan alasannya hendak membuat air oren. Cis. Tak guna. Sajalah tu nak aku spend time dengan malaun yang satu ni.

"What did I told you before hurm?" Soalnya apabila Grandma sudah ke dapur. Bibirnya tidak lekang dari senyum sinis. Tak penat ke asyik senyum saja? Sinis.

Aku tidak menghiraukan soalannya. Aku hanya membiarkan dia merenung tajam padaku dan aku hanya buat bodoh.

"Hey stupid girl. Im asking you. Aku bukan bercakap dengan patung" Kali ini aku mendongakkan kepalaku. Apa tidaknya, suara keras dia dan muka dia yang ketat tu serupa nak telan aku. Stupid girl? Okay. Aku akan berlembut dengan kau.

"Eh. Apa yang awak cakap tadi tu? Saya tak dengar. So sorry ya? Saya bukan sengajaaa" Aku hanya meleretkan suara. Sengaja. Malas nak layan lelaki itu. Menyakitkan hati je.

"Kau tak payah nak pura pura sangat dengan aku. Dah lama aku kenal kau. Kau je yang tak perasan. Macam mana nak perasan? Kalau diri tu asyik nak jadi bodoh je"

Arghh. Bodoh. Suka sangat menyakitkan hati aku. Apa dia cakap tadi? Aku bodoh? Okay. Siaplah kau!

"Well. Aku memang tak bodoh pun. Oleh disebabkan aku dilanggar oleh seseorang yang tak reti reti minta maaf, so otak aku terus jadi bodoh"

Nampak tak? Marah punya pasal, bahasa sopan pun dah jadi kasar. Padan muka.

"Amboi amboi... Cantiknya bahasa engkau... Dahlah muka hodoh, bahasa pun hodoh. Eh? Ingat aku hadap le dengan muka kau ni?" Dia ketawa berdekah. Babi engkau jantan tak guna. Aku lunyaikan kau baru tahu.

Ceh. Bagus kalau aku kuat sangat. Just a little girl. Takkan boleh melawan kudrat seorang lelaki. Sado pula tu. But tak setanding tubuh Danny yang sado tu. Tubuh Danny tegap beb. Huhuhu.

Eh. Apa aku merepek ni? Diungkit lagi nama setan tu.

"Hah. Korang ni, kalau tak gaduh tak boleh ke? Asyik nak gaduh je kerja. Ni grandma kahwinkan korang berdua baru tau" Tiba tiba je kami disergah oleh grandma. Tangannya membawa dua gelas air oren. Bibirnya hanya senyum senget.

Manakala kitaorang hanya...

"Eee Ann tak nak!!!"

"Apa ni grandma?!"

Kami menjawab serentak. Tapi ayat tak sama lah haha. Yuck.

Grandma senyum makna.

'Heh eleh... Tak nak konon... Walhal dalam hati memang suka sesama diri. Degil tak nak mengaku' Desis hati grandma sambil menahan senyum.

DANNY ANDREA › HIATUSWhere stories live. Discover now