"Ann? Ann chat siapa tu?"
Soalnya sambil sibuk menjenguk telefonku. Dengan selambanya dia melentokkan kepalanya keatas bahuku. Kedudukan pula didekatkan. Eii menyampahnya aku dengan mamat ni!
Aku menjeling dia dengan pandangan tajam. Tapi dia tidak menghiraukan jelingan tajamku. Malah dia merampas telefonku yang setia ku genggam dari tadi. Aku terkebil kebil memandang wajah Danny yang tak tahu malu itu.
Eh apa dia ni tak malu ke insiden kelmarin? Oh ya aku lupa. Kelmarin masa aku sampai di apartmen mama, Danny tiba tiba muncul. Dan ya. Sekarang dia elok tinggal bersamaku. Itu tak mengapa lagi. Yang paling aku tak boleh blah boleh boleh dia cakap nak tidur sebilik dengan aku? Eh hell not lah!
Mataku kembali mengerling kearah Danny agak terkejut apabila melihat orang yang aku sedang chat itu. Beberapa saat kemudian, riak wajahnya berubah. But aku hanya buat derk je.
"Who's this?" Akhirnya Danny menyoalku dengan pandangan yang sukarku tafsirkan. Tangannya masih pegang erat telefonku.
"It's Lucas right? My cousin" Danny menyambung lagi saat melihat aku hanya menjeling benci.
"None of your business" Aku bersuara datar.
Danny tersentak. Berani betul gadis ini kan?
"Andrea Marcella! Aku tanya kau elok elok kan? Ke kau nak kejadian enam tahun lepas berlaku sekali lagi?" Soalnya sinis tanpa senyuman. Dia mulai ber-aku kau. Eleh. Ingat aku takut?
Aku tak tahu lah sikap dia ni. Suka suka hati dia je nak mengongkong hidup aku. Rasa macam nak terajang je muka dia.
"Arghhh!! Fine! Dia boyfriend aku! Puas?" Erkk? Aku tak tahu kenapa aku jawab begitu. Ya memang aku dah gantung relationship ini, but aku masih layan Lucas.
Dan masa itu jugak lah dia hempas telefonku jatuh ke lantai.
Terbeliak mata aku dengan sikap dia yang tanpa rasa bersalah itu. Memang celaka mamat rojak ni. Hmm mukanya usah cakap lah, bengis je memanjang. Kalah perempuan yang sedang period.
"Woii phone aku! Asal kau hempas hah?!" Aku jerit. Memang mamat ni tak guna!
"Well... Kau tahu kan aku tak suka bila aku bercakap dengan kau tapi kau anggap aku macam tak wujud. Lagi lagi kau tinggikan suara kau"
Andrea tidak membalas. Sebaliknya dia bangun lalu menuju ke bilik. Danny mulai dikuasai rasa bersalah kerana menghempas telefon Andrea. Nak buat macam mana? Kalau ego setinggi langit.
Sebenarnya dia sakit hati kerana Andrea mempunyai teman lelaki. Tidak lain tidak bukan, sepupu aku jugaklah yang dia kebas!
Er... Tapi bukankah mereka dah putus?
Maybe Ann saja tipu aku?
Sepupu rapat aku... Lucas De'Raine!
Actually dia ni sepupu belah papa aku. Senang cerita, papa Lucas adalah abang kepada papa aku. Haa camtu. Cuma mama dia keturunan France.
YOU ARE READING
DANNY ANDREA › HIATUS
AcciónI'm A Bad Boy, Andrea. Because I'm Danny Adrian James. First story✓ Watak-watak yang ada dalam novel ini hanyalah rekaan semata-mata. Tidak berkaitan yang masih hidup mahupun mati.