Danny keluar daripada perut kapal terbang itu dengan gaya catwalk. Siapa je yang tak terpesona dengan kekacakkan Danny? Lagi lagi badannya yang tinggi lampai. Fuh. Tergugat iman.
Danny mengeluarkan telefon bimbitnya dan menekan sesuatu.
"Hello papa? Dan dah sampai France. Jangan tanya Dan apa sebab then ask yourself what have you doing to me."
Bagaikan mengetahui apa yang bakal disoalkan oleh Tuan James, Danny terlebih dahulu mencantas.
"Tak apa. Start from now, Danny nak jadikan Ann sebagai wife Danny. Kalau papa and mama nak pisahkan diantara Danny and Ann, tahulah apa Danny nak buat nanti. Jangan sesekali cabar Danny papa"
Danny menamatkan talian serta merta. Dia mendengus perlahan sebelum matanya meliarkan ke sekeliling untuk mencari seseorang. Cis. Mana pergi si beruk ni?!Maklumlah. Ryqarl yang terlebih teruja untuk datang ke France. Kurang ajar betul mamat ni. Dahlah ambil flight awal empat jam dari aku. Suka suka hati dia je nak buat macam tu. Dasar monyet.
Dan matanya tertancap pada figura yang sedang elok bersandar di dinding dengan satu gadis. Omg. Ryqarl?
Kurang asam betul mamat beruk ni. Boleh pulak dia mengurat pompuan mana entah! Danny menuju kearah Ryqarl yang sedang ketawa gembira bersama seorang gadis. Danny tidak menghiraukan mata mata liar yang sedang memerhatikan dirinya, tujuannya hanya satu. Iaitu memikat hati Ann.
"Hoi!" Danny menyergah. Ryqarl kelihatan terkebil kebil manakala gadis yang berada dihadapan Ryqarl itu sudah terlopong.
"Kalau ya pun nak ngorat jangan depan aku boleh tak?! Geli"
Ryqarl mencebik. Dia meninggalkan Danny dan berlalu kearah restoran berhawa dingin. Wahh best sangat dekat France ni. Dalam Airport ada restoran berhawa dingin. (maaf merepek 😂😂)
Danny menggelengkan kepalanya. Namun matanya menjeling tajam kearah gadis yang bersama Ryqarl tadi. Gadis itu menundukkan kepalanya dan berlalu dari situ. Danny senyum sinis lalu kearah malaun itu. Kelihatan Ryqarl sedang bermain telefonnya dengan wajah cemberut. Heh merajuk dah malaun yang satu ni.
Dengan wajah tak tahu malu Danny mengambil duduk dihadapan Ryqarl. Ryqarl tidak mempedulikan Danny kerana marah dengan mulut Danny yang berbisa itu.
Danny buat tak tahu.
Yarghhhhh bencinya aku dengan mamat gila ni!!!!!!
Ryqarl mengerutkan dahi seketika apabila banyak notification masuk. Dia melihat nama Danny yang terpampang di screen telefon. Apahal mamat gila ni? Berdepan pun nak whatsapp ke?
Ryqarl membuka chat itu. Rasa geram sejak tadi kini bertambah. Mata digulingkan keatas sebelum membaca ayat Danny yang lain.
PsychoDA:
"Ahdpnrhbdkan" 8:34p.m √√
YOU ARE READING
DANNY ANDREA › HIATUS
AksiyonI'm A Bad Boy, Andrea. Because I'm Danny Adrian James. First story✓ Watak-watak yang ada dalam novel ini hanyalah rekaan semata-mata. Tidak berkaitan yang masih hidup mahupun mati.