DC : 4

297 39 10
                                    


Namjoon pandang jam di tangan. Nampaknya angka baru menginjak ke 2 petang. Masih sempat lagi kalau dia nak balik bersama Jimin. Memandangkan kelas Jimin pun habis pada waktu yang sama.

Grungggg!!!

Dentuman guruh di langit membingitkan suasana. Namjoon mendongak ke atas lalu dia mengeluh berat.

Haih..malang betul nasibnya hari ini. Sudahlah hari nak hujan, dia pula tak bawa payung.

Im gonna take my horse to the Seoul Town road~

Telefon yang berbunyi mengejutkan Namjoon. Kelam kabut dia meraba poket seluar mencari telefon bimbit.

"Hello Jimin." sapa Namjoon sebaik panggilan bersambung.

"Hyung, kau kat mana? Kata nak balik sekali? Aku dah tunggu kau hampir  10 minit tau." bebel Jimin.

"Okay tunggu jap. Aku datang. Aku baru je habis kelas ni. Kau tunggu je situ. Aku-"

"Hey sayang! Dah nak balik ke?" tiba tiba suara asing itu mencelah perbualan mereka.

Namjoon tersentak bila bahunya ditepuk seseorang. Pantas dia menoleh, dan sekali lagi Namjoon rasa nak menjerit sebaik melihat wajah itu.

"Hyung, suara siapa tu?" nada Jimin kedengaran sangsi.

"Aaaa..ta..takdelah. Mana ada suara orang lain kat sini. Kau salah dengar kot. Eer Jimin, kau balik jelah dulu. Tak payah tunggu aku."

"Eh? Biar betul? Hyung nak balik dengan apa nanti? Dahlah hari nak hujan.."

"Jangan risaukan aku. Tahu lah aku jaga diri. Bye!"

"Tapi hyung-"

Tap!

Panggilan terus dimatikan. Namjoon lepas keluhan kasar bila sedar yang gadis itu masih belum pergi.

"Apa kau nak kali ni Song Jiah?" Soal Namjoon dengan nada fedup.

"Apa maksud awak?"

"Kau jangan nak buat buat tak faham. Macam mana kau boleh ada kat sini? Kau stalk aku kan? Dasar stalker. " bertubi tubi Namjoon menyoal sambil merenung tajam mata bundar si gadis.

"Eee awak ingat awak tu artis ke sampai saya nak stalk segala. Perasan betul." Satu jelingan tajam diberi. Jiah mencebik geram.

"Habis tu? Kenapa kau ikut aku dari tadi? Kau ingat aku tak nampak ke kau follow aku? Ha, dah tak ada kerja sangat ke sampai nak ikut orang?" hambur Namjoon.

Namjoon bukan buta. Dari awal lagi dia dah perasan yang gadis ini mengikutnya dalam diam. Bila dia toleh belakang, cepat pula si stalker ni menyorok.

"Kenapa diam? Jawablah. Soalan aku perlukan jawapan. Kenapa kau ikut aku?" sekali lagi Namjoon menyoal. Matanya tak lepas merenung tajam wajah bersih gadis itu.

"Ermm saya ikut awak sebab...sebab mama saya cakap I have to follow my dream. And you're my dream." balas Jiah dengan senyuman lebar.

Namjoon terkesima dengan jawapan itu. Perlahan dia menggeleng dengan sikap berani si gadis.

"Song Jiah, kau ni memang pelik ke? Aku tak faham apa yang ada dalam kepala kau. And for god sake, aku tak kenal kau langsung dan kau pun tak kenal aku siapa. Boleh tak kau tolong jangan ganggu hidup aku? Tolonglah, kalau kau rasa nak bercinta, pergi cari lelaki lain. Aku tak berminat untuk semua tu!"

Senyuman Jiah perlahan pudar. Kata kata Namjoon berjaya  meruntuhkan semangatnya. Haih, nampaknya bukan mudah nak tawan hati si singa ni.

"Namjoon.." belum sempat Namjoon ingin pergi, Jiah memanggil namanya.

" Nak apa lagi? " soal Namjoon tanpa menoleh.

"Awak ada peta tak?"

"What? Kau nak buat apa pula dengan peta? " Namjoon menoleh secara drastik akibat terkejut dengan soalan luar alam itu.

"Saya perlukan peta tu, untuk cari jalan ke hati awak. Kalau tak...saya akan sesat." Kata Jiah dengan renungan lembut.

Ahhh, biarlah orang nak kata dia perigi cari timba sekali pun. Dia tak kisah! Soal malu dah lama dia tolak tepi. Sekarang fokusnya hanya pada Namjoon.

"Apa benda kau merepek ni setan? Jangan nak mengarut boleh tak, kau ingat aku ada masa ke dengan semua ni! " Namjoon merengus kasar.

Sudahlah hari nak hujan, dan dia pula terpaksa balik seorang diri. Harap haraplah ada teksi lalu, kalau tidak habislah. Nak tak nak, terpaksalah dia menyusahkan Seokjin untuk menjemputnya.

"Eee dahlah! Malas aku dengan kau! Ingat eh, jangan dekat dengan aku lagi!" sempat Namjoon beri amaran sebelum melangkah pergi.

Namun sesuatu yang tidak dijangka berlaku bila tiba tiba tubuhnya ditolak kasar ke dinding.

"Yah! Apa kau cuba buat?!" Namjoon hampir menjerit bila gadis itu menindih tubuhnya.

Sudahlah laluan koridor ini tiada seorang pun manusia. Semuanya dah balik memandangkan waktu pembelajaran dah tamat.

"Lepaslah! Apa kau cuba buat ni ?!" Namjoon cuba menolak tubuh Jiah menjauhinya.

"Aniya! Saya takkan lepaskan awak selagi awak tak dengar penjelasan saya!"

"Penjelasan apa pula?! Eee, kau ni memang mental! Lepaslah gila! Sakit tau tak!"  sekali lagi Namjoon meronta. Wajahnya berkerut menahan pedih bila lengan Jiah menekan lehernya.

Ugh! Boleh tahan kuat juga minah ni. Rasa nak pecah halkumnya bila ditekan begitu.

"Namjoon, dengar apa saya nak cakap! Saya buat semua ni bersebab!"

"Sebab apa?!"

"Sebab saya cintakan awak! Saya cintakan awak Namjoon, dan saya tak boleh handle perasaan ni lebih lama. Ye, saya tahu kita baru je kenal. But, I can't help myself. I really love you since the first time we meet."  tanpa sedar, Jiah meluahkan perasannya.

Ini bukan apa yang dia rancang. Tapi dia tiada pilihan lain. Jiah putuskan untuk berterus terang supaya Namjoon tidak salah faham dengannya.

Dia bukan stalker mahupun spy. Dia hanya seorang gadis normal yang hilang akal bila jatuh cinta buat pertama kali.

"Cukup! Aku dah tak nak dengar apa apa lagi! Kau memang sewel!" tubuh Jiah terus ditolak ke tepi.

Gila! Perempuan ni memang luar alam! Sudahlah tak ada rasa malu! Baik dia blah dari sini sebelum perkara tak diingini terjadi.

"Yah, Namjoon ah! Tunggu!" beg yang terjatuh di lantai dicapai laju.

Song Jiah pantas mengejar langkah Namjoon yang makin jauh meninggalkannya.

"Aishh..bodoh lah Jiah,apa kau dah buat ni." Kutuknya pada diri sendiri.

Jiah rasa nak sorok muka dalam baldi bila memikirkan tindakannya tadi. Dah macam perempuan terdesak!

Aishhh malunya! Sudahlah dia bertindak terburu buru meluahkan perasaan. Mesti Namjoon fikir dia gila.

Haihh...memalukan betul!

Song Jiah melajukan lariannya mengejar lelaki itu. Niatnya hanya satu, dia ingin berikan payungnya pada Namjoon.

Namun sebaik tiba di lot parking, langkahnya terhenti. Gadis ini melepaskan keluhan berat bila sedar susuk Namjoon sudah selamat masuk ke dalam perut teksi.

"Umm..terlambat lah pulaa." keluh Jiah seraya memandang payung di tangan.

Pandangan Jiah sayu menghantar permergian Namjoon. Haih, nampaknya lelaki tu betul betul nak menjauhkan diri darinya.

"Tapi masalahnya, teruk sangat ke perangai aku sampai dia lari tak cukup tanah? " Soalnya sendiri.

√4 [C] Dalgona Coffee | Kim Namjoon [DIBUKUKAN]Where stories live. Discover now