Namjoon pantas mencapai air lalu diteguk rakus.Gila! Dia hampir tercekik sebab terkejut dengan kebenaran itu.
"Namjoon, kamu okay? " kelam kabut Tuan Kim menepuk belakang anaknya yang terbatuk batuk.
Di kesempatan itu, Namjoon pantas berbisik.
"Appa biar betul aunty tu bakal jadi mak tiri Joon? Dan si biru tu akan jadi anak tiri appa?!"
"Ahahaha takdelah. Appa gurau jelah. Dia cuma kawan baik appa masa kat university dulu. Buah hati appa jauh lebih cantik dari dia. Sabar eh nanti dia sampai.. " Tuan Kim terkekeh ketawa.
Wajah Namjoon berubah tanda tidak puas hati.
Dia rasa macam nak cekik je orang tua itu. Ingat kelakar ke bergurau dalam keadaan macam ni?!
Namjoon pantas jauhkan diri dari ayahnya. Steak daging dicucuk geram bila Tuan Kim masih tidak berhenti ketawa.
Haih, melebih nampak. Kalau tiba tiba sebelah mata ayahnya lebam, jangan tanya kenapa eh.
Namjoon menjeling tajam . Kepingan steak daging yang telah dipotong disuap ke dalam mulut lalu dikunyah laju.
'Si biru ni apahal pandang padang ? ' desis hati Namjoon bila perasan Nia tidak lepas merenungnya.
Namjoon mula rimas.
"Eo? Namjoon! Itu pun orangnya! Dia dah sampai! " Tuan Kim berdiri laju.
Namjoon pantas menoleh.
Mata lelaki ini membulat bila pandangannya jatuh pada seorang wanita yang sedang melangkah ke arah mereka. Busana yang dipakai wanita itu sungguh anggun dan cantik.
Pergh! Kalau macam ni, dia pun boleh cair!
Namjoon tidak nafikan, walaupun wanita itu sudah menginjak ke usia 40-an, tapi keayuannya masih terserlah.
"Ha Namjoon, kenalkan. Inilah buah hati appa. Namanya Puan Song, dan dialah pemilik BlackDragon Holdings. " dengan bangga Tuan Kim mengengam tangan wanita itu.
Namjoon bernafas lega. Fuh, barulah dia rasa tenang.
Kalau nak dibandingkan Aunty Natalia dengan Puan Song. Dia lebih sukakan Puan Song.
Wanita itu nampak simple dan jenis merendah diri.
Namjoon tersenyum manis saat matanya bertembung dengan wanita itu. Kalau macam ni, memang dia sokong hubungan mereka.
"Appa nak temankan Puan Song jumpa kenalan dia sekejap. Kamu stay sini tau. " pesan ayahnya sebelum melangkah pergi.
Namjoon mengangguk faham. Sempat dia angkat ibu jari pada ayahnya bila pandangan mereka bertemu.
"Terbaik.. " kata Namjoon tanpa suara.
"Ouh, jadi nama awak Namjoon ya? Hmm cute."
Wajah Namjoon terus bertukar keruh bila Nia bersuara. Dia berdecit perlahan.
Aish semaklah. Nak tak nak, Namjoon terpaksa layan untuk menjaga nama baik ayahnya.
"Haah. Nama aku Namjoon. Hai, selamat berkenalan" kata Namjoon tanpa nada.
Dia kembali memotong steak daging tanpa mengangkat wajah. Malas dia nak tengok gadis itu.
Dahlah Nia memakai dress yang terdedah di bahagian bahu dan dada. Lagilah Namjoon rasa tak selesa dan rimas.
"Sampai hati awak kan.." Nia tiba tiba sedih.
Kening Namjoon terjungkit. Hairan dia dengan perubahan mendadak gadis itu.
YOU ARE READING
√4 [C] Dalgona Coffee | Kim Namjoon [DIBUKUKAN]
FanficDalgona Coffee? Ya, itulah detik bermulanya pertemuan mereka. Sejenis minuman itulah yang menjerat perasaan Song Jiah terhadap Namjoon. Cinta pandang pertama membuatkan Song Jiah jatuh sepenuhnya pada jejaka tampan itu. Gadis ceria dan nakal ini san...