DC : 7

258 33 26
                                    

"Siapa Oli London? "

"Tak tahu. "

"Kenapa dia viral? "

"Tak tahu. "

"Wush, dia buat pembedahan plastik sebab nak muka dia sama dengan Jimin BTS? Biar betul? Ee tak sakit ke?"

"Tak tahu. "

"Tapi, kenapa-"

"Yah! Kau boleh senyap tak! Bising betul lah! Jangan tanya aku lagi, aku tak tahu." Chan Mi hilang sabar.

"Alaaa janganlah marah. Aku tanya je. " Chaerin mencebik perlahan sambil scroll laman twitternya.

"Apa kata kau tolong aku pass pemutar spanar tu kejap. Jauhlah pula nak capai. " sampuk Hanmin dari tepi kereta.

"Baik! " Chaerin terus buat apa yang disuruh.

Spanar itu diserahkan pada Hanmin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Spanar itu diserahkan pada Hanmin.

"Weh, dah hampir satu jam kita terkandas. Aduh, mana bantuan ni. Tak sampai sampai pun." Chan Mi merengus kuat seraya mengelap peluh di dahi.

"Entahlah. Aku pun tak tahu. Maybe dorang tak jumpa location kita kot." ujar Hanmin yang sedang sibuk membuka skru tayar.

Malang betul nasib mereka hari ni bila tayar kereta tiba tiba pancit tengah jalan.

Dahlah dalam kawasan hutan pula tu. Ini semua gara gara sample pokok yang mereka kena cari untuk bahan assigment.

"Kau dah call Jiah ke? " tanya Chaerin.

"Dah, tapi tak berangkat. Aku rasa maybe dia tengah training." jawab Chan Mi.

"Girls, kita rehat lah kejap. Penat aku bukak tayar ni. Aduhai..berpeluh peluh dibuatnya. " Hanmin duduk di penghadang jalan.

Naskah majalah dikipas kipas ke muka. Penat dia berhempas pulas. Habis cair makeupnya!

Chaerin dan Chan Mi menyertai gadis itu. Mereka duduk diam sambil memerhati keadaan jalan yang lengang. Hanya bunyi unggas dan cengkerik kedengaran.

Kring..kring..

Telefon Chaerin berbunyi. Pantas panggilan itu disambut.

"Hello sayang! Awak kat mana ni? Dah sejam kami tunggu tau tak! " Chaerin terus menyerang .

"Saya dan Jungkook tengah on the way. Sabar lah kejap. Tadi saya singgah supermarket beli jams baru."

"YAH! JAMS BARU KEPALA OTAK KAU! AKU DAH MACAM IKAN MASIN KENA JEMUR KAT SINI! KAU MASIH PENTINGKAN JAMS KAU?!"

Chaerin hilang sabar. Dadanya turun naik menahan geram.

Tak guna punya teman lelaki! Kalau macam ni, lebih baik dia single. Ada pun takboleh harap.

"Sorry sayang! Saya janji lagi 5 minit saya sampai! Sabar tau, saya datang! Woi, Jungkook ! Kau bawak lah laju sikit! Disebabkan kaulah kita lambat tau tak! Nak tengok Seagul konon! Mati aku kena belasah dengan Chaerin nanti!" suara Jimin kedengaran nyaring.

"Hish! Lembab betul." marah Chaerin lalu mematikan talian.

Sakit pula hati ni! Jams lah, Seagull lah! Macam macam alasan!

"Nampaknya memang kita bercamping lah kat sini. Nak tunggu dorang datang, tengah malam nanti pun belum tentu sampai. " kata Chan Mi seraya bergerak ke bonet kereta. Sebilah kapak dikeluarkan.

"Eh? Kau nak buat apa? " soal Hanmin.

"Nak cari kayu api lah. " Chan Mi ingin melangkah masuk ke dalam hutan.

Namun tingkahnya terhenti bila tiba tiba semak di hadapan mereka bergoyang.

"Yah! Siapa tu?! " Chan Mi menjerit kuat. Hanmin dan Chaerin pantas menyorok di belakangnya.

"C.. Chan Mi...a..aku takut! Ha..hantu hutan nak makan kita. " Chaerin mula mengigil.

"Yah, sengallah kau ni! Mana ada hantu siang siang! Lagipun ini bulan puasa, setan iblis semua kena ikat tau tak. " bisik Hanmin.

"Ish! Korang boleh diam tak. Yah! Siapa tu?! Kau jangan main main eh! Keluar sekarang! Kalau tak, aku kapak kepala kau!" Chan Mi hulur bilah kapaknya ke depan untuk pertahanan diri.

Semak di hadapan mereka semakin kuat bergoyang. Bunyi ranting dipijak makin kuat kedengaran. Ketiga gadis ini makin cuak menunggu benda yang bakal keluar.

Dan tiba tiba, tersembul tiga orang jejaka dari semak itu

"Weh, dorang ni tarzan ke? " bisik Hanmin bila memerhatikan tiga lelaki itu yang hanya bercawat.

"Ko..korang ni siapa?!" tanya Chaerin.

"Hai everything, selamat berkenalan. Nama saya Jeman. Ini Jungguk dan yang tepi sekali tu Yoongeh. Kami orang asli yang menetap dalam hutan ni. " lelaki bernama Jeman memperkenalkan diri.

"Ouh..." Chan Mi mengangguk faham. Patutlah pakaian dorang pun semacam je.

"Cik bertiga ni ada masalah ke? Apa kata kami tolong? " pelawa Jungguk sambil mengeyitkan mata ke arah Hanmin.

Hanmin yang perasan terus menggeleng laju.

Tak kuasa aku! Lelaki tu dah kenapa tersengih sengih! Dahlah gigi hitam!

"Ta...takpela. Lagipun, bantuan akan sampai tak lama lagi. Terima kasih jelah. " tolak Chan Mi.

Dia rasa tak selesa pula bila tiga orang lelaki itu tidak lepas merenung mereka.

"Cik adik yang berbaju pink, awak okay? " soal Jeman pada Chaerin.

"Ha? Sa..saya ke? " Chaerin panik.

"Ye..awaklah, siapa lagi. Nak tak awak ikut saya balik kampung kami? Saya nak kenalkan awak pada mak saya. Nampaknya saya dah berjumpa dengan jodoh yang dicari selama ni." kata Jeman dengan senyuman lebar.

"Ha? Jo...jodoh apa pula ni?" Chaerin rasa nak nangis bila Jeman melangkah menghampiri mereka.

"Yah! Jangan dekat! Kalau tak aku tetak korang! " Chan Mi memberi amaran.

"Alaa..janganlah garang sangat. Saya nak ambil gadis baju pink ni je. " Jeman cuba menarik lengan Chaerin.

"WOI!!! Jangan berani kau sentuh kekasih aku!!"

Tiba tiba mereka dikejutkan dengan pekikan itu.

Dari jauh, kelihatan Jimin sedang melangkah dengan penuh berkarisma ke arah mereka diikuti Jungkook dari belakang.

Jungkook mengheret besi panjang dengan pandangan ingin membunuh. Manakal Jimin pula membawa spanar size 90 yang paling besar. Matanya berapi bila gadis nya dikacau.

Melihatkan itu, Jeman Jungkook dan Yoongeh terus melarikan diri ke dalam hutan. Gerun dengan pandangan maut dua jejaka itu.

"Baby, are you okay? " soal Jimin sebaik tiba.

"Chim! Hiks! Nasib baik Chim sampai tepat pada waktunya! Chae takut sangat tau." Chaerin hampir menangis.

"Dont worry baby, your anpanman is here. No one can hurt you anymore. "

Hanmin dan Chan Mi hanya mampu buat muka dengan drama yang berlangsung di depan mereka.

"Jimin , Chaerin...you guys got no jams. " kata Hanmin, Chan Mi dan Jungkook serentak.

√4 [C] Dalgona Coffee | Kim Namjoon [DIBUKUKAN]Where stories live. Discover now