"Hello! Jiah kau kat mana ni?! Tau tak kitaorang risau!" Hanmin terus bangun dari duduk sebaik mendapat panggilan dari Jiah."A..aku..ter..pe..rang..kap.dalam bi..lik.."
"Jiah, kau cakap apa ni? Tak jelas lah. Suara kau tersangkut." Hanmin makin risau.
"Min, Jiah cakap apa?" soal Chan Mi yang tak sabar menanti.
"Tak tahu lah. Suara dia tersekat sekat. Aku rasa phone dia tak ada line ni." ujar Hanmin dengan buntu.
"Min, tolong aku! A..aku ..ta..takut! Bi...bilik ..ni..ber.han..tu.." suara Jiah terputus putus di talian.
"Ya Tuhan, macam mana ni? Kau cakap tak jelaslah Jiah. Bagitau aku kau kat mana sekarang. Biar kitaorang datang."
Tok! Tok! Tok!
"Siapa tu?" terkejut mereka bertiga bila tiba tiba pintu rumah Chaerin diketuk kuat dari luar.
Ouh, kalau nak tahu sejak petang tadi mereka berkumpul di rumah Chaerin bila Jiah tiba tiba hilang tanpa jejak.
"Kejap! Biar aku bukakan pintu." Chaerin terus berlari ke pintu utama lalu di buka.
"Sayang! Awak ada nampak Namjoon tak?! Dari siang tadi dia tak balik . Mana lah tahu kalau dia ada dengan Jiah." Sebaik pintu dibuka Jimin terus menerpa. Raut kerisauan jelas terpancar di wajahnya.
Hanmin dan Chan Mi tercengang.
Lebih lagi bila mata mereka bertembung dengan Jungkook dan Taehyung yang berdiri di belakang Jimin . Tiba tiba kejadian 'penampar' maut terimbas di ingatan.
"Apa?! Namjoon pun hilang juga? Aish, macam mana ni? Kalau awak nak tahu, Jiah pun dari siang tadi tak balik." Chaerin bertambah cemas.
"Apa? Maksudnya mereka dua hilang?"
"Ya. Kami dah tak tahu nak buat apa. Saya risau kalau ada sesuatu berlaku pada Jiah."
"Relax sayang, kita boleh handle benda ni. Lagipun, Seokjin hyung tengah cari mereka dekat kampus sebab itu lokasi terakhir mereka dilihat. Yoongi hyung pula tengah buat laporan polis. Saya yakin mereka baik baik saja " pujuk Jimin.
Hanmin abaikan tetamu yang tidak diundang. Dia kembali fokus pada telefon.
"Hello Jiah, hantar location kau pada aku sekarang. Dan jangan matikan telefon. Jadi senang kami nak detect."
"Min..da..datang...kat.bilik..kuliah..lama aku..ada..-"
Tup!
Serentak itu talian terus terputus.
"Jiah! Kau masih ada kat situ ke?! Hello?! "
___
"Hanmin! Weh, kau dengar tak aku cakap?! Hello? Hello, ada orang tak?!"
Hampir nak tercabut anak tekaknya menjerit dari tadi.
"Macam mana? Dapat?" soal Namjoon yang masih menahan tubuh Jiah dibawah.
"Alah! Line putus lah pula. Awak cuba gerak ke sana, maybe kat situ ada line." arah Jiah sambil memegang kepala Namjoon ajar dia lebih stabil.
Kalau nak tahu, Jiah sedang duduk atas kedua bahu Namjoon dan kakinya disilangkan pada leher lelaki itu. Ini semua sebab nak cari line!
YOU ARE READING
√4 [C] Dalgona Coffee | Kim Namjoon [DIBUKUKAN]
FanfictionDalgona Coffee? Ya, itulah detik bermulanya pertemuan mereka. Sejenis minuman itulah yang menjerat perasaan Song Jiah terhadap Namjoon. Cinta pandang pertama membuatkan Song Jiah jatuh sepenuhnya pada jejaka tampan itu. Gadis ceria dan nakal ini san...