7. Bölüm | Dans

81 5 2
                                    

Hayır olamaz!

Su benim yüzümden mi göz altına alınmıştı şimdi? Ve sorguya alınır alınmaz benim bilgilerimi mi vermişti? Hem bilgilerimi almak
için en yakın arkadaşımı bulan adam beni zaten rahatlıkla bulamaz mıydı? Su ne pahasına olursa olsun beni tehlikeye atmazdı. Biz onunla maddi manevi ne zorluklar atlatmıştık. Bunu bana yapmazdı. Hem ne sebeple göz altına alınabilirdi ki? Sarhoş olup saçmalamış olamazdı değil mi? Öyle olsa beni arardı. Bu durumda yerine oturmayan birşeyler vardı.Ama yine de soğuk kanlı olmalıydım. Su'yun göz altına alınıp alınmadığını annemi arayıp öğrenebilir ve yardım etmesini isteyebilirdim.

Fakat bu annemle uğraşmam anlamına gelecekti ki..

Bir an düşününce tercihimi Bulut Hatemi'ye katlanmaktan yana kullandım.

Sakin ol Pera, sakin ol Pera..

- Kimsin sen?

- Gerçekten öğrenmek mi istiyorsun?

Bu adam karşıma geçmiş benimle dalga mı geçiyordu? Öğrenmek istemesem neden sorayım ama değil mi? Beni tahrik ediyordu. Yine fevri davranmama sebep olacaktı.

- Evet..

- O zaman benimle dans et!
Tabi edebilirsen..

Şimdi bunu niye açık bir teklif gibi söylüyor ki ?

Yakın arkadaşım benim yüzümden göz altına alınacak, ben burada kendini bilmez bir adamın imalı dans teklifini kabul edip, dans mı edeceğim yani? Yok daha neler!

- Bakın Bulut Bey, aslında kim olduğunuz umrumda bile değil. Fakat..

- Peracığım, araştırmalarıma göre 2 yıldır tango dersi alıyormuşsun. Ama hala dans edemiyorsan, zekanla ilgili yorum yaptığımda, egon zedelenip bana ait olanı çalıp kaçmamalısın. Şimdi sen benim yerimde olsan hakkımda ne düşünürdün söyler misin ?

Yok, cidden bir trajedinin içine haspsolmuş olmalıyım! Yoksa böyle bir adam benim gibi biri için bile fazla sabır zorlayıcı..

" Ben senin hakkında düşünmeye bile gerek duymazdım. Mümkünse, sende benim hakkımda hiç düşünme! " diyip, yüzüne bir Osmanlı tokatı indirmek vardı şimdi ama..

Hem Peracığım ne ya! ? Nerden Peracığı oluyorum ben bunun?!

Sakin ol Pera..

Manasız ve soğuk tavırlarımı takınarak yüzüne baktığımda, sözlerinin benim üzerimde ki etkisini merak eder bakışlarını üzerimde gezdiriyordu. Hiç tepki vermemeye özen gösterdim.Tüm yavaşlığımla çantamın yere düşmesine izin verdip, montumu da yavaşça çantamın yanına bıraktıktan sonra tango adımlarıyla ona doğru ilerlemeye başladım.
Bir an gözlerinde başardım ifadesini görsem de umursamadım. İşin ucunda Su olmasaydı, acaba ciddiye alırmıydım ben onu ?!

Adımlarımı ona doğru atmamla birlikte insan ruhunun derinliklerine işleyen bir müzik çalmaya başladı. şarkının sözlerine dikkat ettiğimde sözlerin tam da Bulut Hatemi tarzında derin manalar gizlediğini düşündüm.

I wanna meet a friend
bi arkadaşla tanışmak istiyorum
In a bar tonight
bu gece barda
The evening is long
akşam uzun
So long I hardly move
öyle uzun ki zorla hareket ediyorum
A can in my hand
elimde bir kutu
A picture in my mind
aklımda bir resim
A voice I need to hear,
duymam gereken bir ses
A laugh I need to show
görmem gereken bir gülüş var.

Fakat bu tango'ya uygun bir müzik değildi, bir an duraksadım..

- Tango, ateşli ve eşini baştan çıkaran bir danstır. Senin bunları yapabileceğine inanmadığım için, sadece sıradan bir dans etmek istedim.

We're lonely, babe
yine yalnızız bebeğim
In a boat, again
bir teknede
I need to see a friend tonight
bu gece bi arkadaşımı görmeliyim
Or see the people in a bar
ya da bardaki insanları
I wish they could not see me at all
keşke onlar beni göremeseydi
How I wish I could describe their pain
keşke onların acısını tanımlayabilsem
Or my pain
ya da kendi acımı
The mystic light, the choir of smoke
mistik ışık,dumandan bir koro
The smell of wood, the pose, the joke
ahşap kokusu,bir poz, şaka.
The dirty little world inside
bu küçük kirli dünyanın içinde
That needs to come out
açığa çıkması gerek
Needs to come out
açığa çıkmalı

Adımlarımın ritmi bozmadan ona doğru ilerlemeye devam ettim.
Bedenlerimiz dans etmeye başlayabilecek mesafeye geldiğimde, durup bir kaç saniye gözlerinin içine baktım. Tebessüm ettim.

- Öyle mi? Peki o zaman sırf beni dans etmeye ikna edebilmek için, arkadaşımı göz altına aldırmanıza ne mana yüklemeliyim?

I wanna meet a friend
bir arkadaşla tanışmak istiyorum
In a bar tonight
bu gece barda
The evening is long
akşam uzun
If only I had that strength to see those people,
keşke insanları görmek için biraz gücüm olsaydı
All so lonely as me
hepsi benim kadar yalnız.
All so lonely,
herkes çok yalnız
All so lonely as me
herkes benim kadar yalnız.

Gözleri bir anda alevle yandı. Kolunu hızla belime uzatıp beni sert bir şekilde kendisine doğru çekti. Onu sözlerimle tahrik etmekten vazgeçip, dansına ayak uydurmaya karar verdim. Tavırlarımız birbirimizden ne kadar rahatsız olduğumuz açıkça ortaya koyuyordu fakat ikimizde geri adım atmıyorduk. Dans ederken ki mesafem, bakışlarım, en ufak bir temasım bile o kadar uzak ve soğuktu ki, sinirlenip, bedenimi zorla kendi bedenine bastırdı. Yine tepki vermeyince, dans etmeyi bıraktı.
Ağzımı açmama bile fırsat vermeden arkasını döndü ve kapıya doğru ilerledi.

- Bu akşam ki dans gösterisine gelirsen, arkadaşını evine kadar bıraktırırım.

Kapının yanına geldiğinde bana dönüp, kendinden emin bir gülümsemeyle, "- Hı, bu arada unutmadan arkadaşının siyasi suçlardan dosyası baya kabarık, bence bu akşam için iyi hazırlan ve bana olan borcunu öde! "

KASITHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin