-18-

198 17 53
                                    

3.5 yıl önce,İstanbul

Sonunda isteme gerçekleşecekti bugün.Eylül annesinin evinde olmasını istememişti çünkü orası Kemal'i hatırlatıyordu..Kötü günleri..Bunu günlerce düşünmüş hatta kendisine dert edinmiş kimseyle paylaşamamıştı..Her şey geçsede -o kötü günler- içinde bir yerde kalmıştı..Serkan günlerce Eylül'e neyi olduğunu sorduğunca ancak öğrenmişti Eylül'ün derdini.Ve Toprak ile konuşmuştu bu durumu..Toprakta bizim evde yapılsın,hem güzel bir anı da olur deyince yüzü gülmüştü Serkan'ın.Ve Toprakla Feride bu teklifi Eylül'e götürdüklerinde Eylül çok mutlu olmuştu..

Serkan Güneyle birlikte çiçek,çikolata işlerini hallederken Eylülde kızlarla hazırlanıyordu..Mert ve Gökhanda istemeden sonra yapacakları küçük kutlama için bir yer bulmaya gitmişlerdi..

Cemre Eylül'ün saçlarını yaparken Meral eline makyaj malzemelerini almış konuşup duruyordu..

Meral:Canısı..Bak sakın,ben kıyamam falan deme..Yap Serkan'a damat kahvesini..

Eylül kahkaha atmıştı..

Eylül:Ne kıyacağım be ? O beni sinir ederken iyi oluyor..İçecek o güzel kahvemi..

Songül:Bak bak..Eylül sen kendini aştın kızım..Böyle değildin sen..Çocuğun suratına küp şekerleri attığın gün gözümün önünden gitmiyor zaten..

Eylül:Haketti ama..Kabul edin..Yok yakışıklıymış,kızlar ona dayanamıyormuş..Ben hiç dayanamıyormuşum..Konuşmaya bak..Sarı kafa..Ama çok yakışıklı dimi ? Ama benim gözümde ! Başkasına öyle görünmesin..

Kader:Sen baya baya kıskançsın kardeşim

Songül:yeni mi anladın kız Kader ? Yurtta Meral'in gazına gelmişti de Serkanların camını merveyle ders çalışıyor diye indirmişti..Ben şahit oldum..

Meral:Eylül'ün de gaza gelesi varmış..

Eylül:İçimdeki şeytanı uyandırmışsın canısı..

Cemre:Eylül cidden kahveye ne yapacaksın ?

Eylül:Akşam görürsünüz..Serkan'ın yüz ifadesini çok merak ediyorum..

Kendi kendine sırıtıp düşüncelere daldı Eylül..

...

Son hazırlıklar da tamamlanmıştı..Evin içinde tatlı bir telaş vardı..Toprak,Feride ve Mesudeden isteyeceklerdi Eylül'e..Kızlar mutfaktaki son dokunuşları yaparken Eylül evde hazırladıklarını alıp gelmişti.. -Üç gün annesiyle kaldıktan sonra kızların yanında kalmaya başlamıştı Eylül.-

Songül:Napıyosun ? Onlar ne kızım ?

Eylül küçük küçük kavanozlara bir sürü şey koymuş gelmişti..

Eylül:Şeker,kekik,kimyon,tuz,biber,nane,zeytinyağ falan işte..

Meral:Iyy..İğrençsin..Vur dedik öldürdün..Üşenmeden bi de hazırlık yapıp gelmişsin canısı..

Eylül:Siz bilmiyorsunuz..Ankarada Serkan bana neler yaptı..Sütlü tatlı yapmış tamam mı ? Biliyor benim dayanamadığımı..Ama ne yapmış ? Altına sevmediğim ne kadar şey varsa eklemiş..Bende okuldan geldim,çok açım..Serkan'ın dışarıda işi vardı..Baktım dolapta tatlı..Gözüm döndü..Hemen tabağa bile koymadan kaşığı daldırdım..Keşke dönmeseydi o gözümde yemeseydim..Onun yüzünden üç gün aç kaldım..Hiçbir şey yiyemedim..Şimdi,intikam vakti!

Kader:Yaa inanmıyorum..Siz manyaksınız..Elindeki ne peki ?

Kahkaha attı Eylül..

Eylül:Hindistan cevizi yağı..Bunu da ekleyeceğim..

Songül:Midem bulandı be!

Cemre:Eylül..Serkan hindistan cevizini hiç sevmez ki..Biz küçükken annem puding falan yaptığında üstüne serperdi de Serkan ayıp olmasın diye zorla yerdi..

Eylül:Haahahhaa işte tam da bu yüzden Cemrecim..Çocukluk arkadaşının o yüz ifadesini yeniden görmeye hazır ol..

Meral:İnanmıyorum..Ne fenasın !

..

Herkes salona geçmişti..Serkanların geldiğini araba sesinden anlamışlardı..Güney,Gökhan ve Mert erkek tarafı seçmişlerdi kendilerini..

Zile bastıklarında Eylül kapıyı açtı heyecanla..Hoşgeldiniz faslından sonra Serkan Eylül'e çiçekleri uzattı..Diğerleri içeriye geçince Serkan Eylül'ün belinden tutup hafifçe kendisine çekti..

Serkan:İstemeyi de Ankarada kendi aramızda mı yapsaydık?

Eylül:Oldu Serkancım..Evlenip,Çocuğumuzu da yaptıktan sonra karşılarına çıksaydık keşke..Tüh! Nasıl düşünemedik ?

Serkan:Tüh be ! Niye daha önce aklımıza gelmedi ki ?

Eylül gülüp Serkandan uzaklaştı..

Eylül:Kahveni çok beğeneceğine eminim Serkancım..

Serkan:Umarım saçma sapan şeyler koymayacaksın sevgilim ?

Eylül:Bilmem..Her şeye hazırlıklı ol sen yine de..

Serkan:Ehh ne yapalım..Gülü seven dikenine katlanır..

Eylül:Hadi geç içeriye artık..

...

Az bir sohbetten sonra Eylül kızlarla kahveyi yapmak için mutfağa geçtiğinde getirdiği her şeyi kahvenin içine koymuştu..

Kahveler götürüldüğünde de herkesin gözü Serkan'ın üstündeydi ve Serkanda bu yüzden içemiyordu kahveyi..

Meral:Canısı hadi ! Kızı vermeyiz bak..

Serkan:Hepiniz böyle bakarken içmek kolay mı sanıyorsun hı ? Umarım içine saçma sapan şeyler koyması için Eylül'e fikir vermemişsindir canısı..

Songül:İnanmayacaksın ama Meral karışmadı..Hepsi Eylül'ün fikri..

Serkan:He..O bana kıyamaz! Gönül rahatlığıyla içebilirim o zaman..

Serkan'ın kahveyi içmesiyle kahveyi püskürtmesi bir olmuştu..

Serkan:Bu ne be !

Nazan:Şişşt..Öyle söylenir mi oğlum ?

Serkan:Anne..İçine ne koyduğunu bilsen..

Nazan:Teklif edip evlenelim demeyi biliyorsun..Kahveyi de içeceksin oğlum..Ha yok istemiyorum diyorsan..

Serkan:Yok yok..İçiyorum hemen..

Herkes kahkaha atmış Serkan da zorla kahveyi bitirmişti..Eylül'e ara sıra kötü kötü bakışlar atmayı ihmal etmezken Eylül onun bu haline sırıtıyordu..

zeyeyserrrr ❤️

Bir Masal Gibi-Gerçek HayatHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin