Arya'dan...
Sınıftaki en yakın arkadaşım bugün okula gelmeyeceği için sınıfta sıkılmıştım. Sınıfta uğraşmayı sevdiğim Okan'a baktım. Tek başına oturmuş kulağındaki kulaklıkla müzik dinliyordu. Acaba bugün onun yanında mı otursaydım? Yerimden kalkarak sallana sallana yanına gittim ve kulaklığını çıkardım. Kulaklığını çıkarmamla kafasını kaldırıp bana bakması bir olmuştu.
"Yine mi uğraşmaya geldin Arya?" Dedi.
Okan'ın söylediğine aldırış etmeden yanına oturdum ve kulaklığının birini kulağıma taktım.
''Sadece ne dinlediğini merak ettim.'' Dedim.
Okan ona iyi davranmama alışık değildi. Kimseye iyi davranmama alışık değildi. Fakat bugün Okan'la oturup,ders dinleyip,müzik dinlemek istiyorum. Okan'ın gözlerine baktığımda hala yüzüme şapşal şapşal bakıyordu.
''Hadi şarkıyı aç artık.'' Dedim.
Yüzünde hafif bir tebessüm oluşurken telefonuna baktı. Sağ kulağıma müzik sesi iliştiğinde gözlerimi kapattım. Melodisinden hangi tür ve hangi yöreye ait olduğunu anlamıştım.
''Eski Yunan... Atalarına sadıksın ha?'' Dedim.
Gözlerimi açıp Okan'a baktığımda mavi gözleriyle hafifçe gülümsedi.
''Geldiğim yeri,ait olduğum toprakları,döneceğim yeri unutmamalıyım.'' Dedi.
Okan'la genelde dalga geçsem de genelde ona kötü bir şekilde takılsam da Yunanistan'lı olduğunu biliyordum. Bir kaç yıl önce Türkiye'ye gelmişti. Lise bitince yani bir kaç ay sonra gene Yunanistan'a dönecekti.
''Orayı dönmeyi istiyor musun? Burada çok güzel bir çevren var.'' Dedim.
Omuzlarını yavaşça silkti.
''Orası benim ait olduğum yer Yunan'lı olduğumu bilen her Türk benden nefret ediyor. Bunun yüzünden kaç kere gözüm mor,yüzüm kan içinde eve gittim. Orayı gerçekten özlüyorum.'' Dedi.
Okan'a üzüldüğümü fark etmiştim. İyi bir çocuktu,sırf farklı bir ülkeden diye dayak yemesine,aşağılanmasına gerek yoktu. Ne de olsa cahiliye devrinde değildik. Aslına bakarsanız daha kötüsündeydik...
''Baksana okul çıkışında sahile gitmek ister misin? Laflarız.'' Dedim.
Okan bana gülümseyerek olur dediğinde sınıfın kapısı açılmış ve içeriye Uğur Hoca girmişti. Dersimizin ona olduğunu bilmiyordum. Büyük ihtimalle bilseydim gelmezdim. Uğur Hoca masasına kitaplarını bırakarak eskiden oturduğum yere baktı. Beni orada göremeyince diğer sıralara baktı. Gözleri en sonunda beni bulduğunda Okan'a uzun uzun baktı. Daha sonrasında sınıfa geri döndü.
''Bugün hangi konuyu işleyecektik arkadaşlar?'' Dedi.
Sınıfın çalışkan kızı konuyu söylemişti.
''Yunanlılar ve İzmirliler arasında geçenleri işleyecektik hocam.'' Dedi.
Konu beni pek sevindirmemişti. Kurtuluş savaşını,cepheleri işliyorduk. Geçen derste Fransa'yla sorunlarımızı işlemiştik bu derste Yunanlılar ile olan sorunları işleyecektik. Okan yanımda oturduğu için kendimi biraz kötü hissetmiştim. Umarım Uğur Hoca Yunanlılar ile ilgili kötü söz söylemezdi. Yunanlılar pek umrumda değildi ama Okan'ı niyeyse şu anlık umursamıştım. Uğur Hoca kitabına dönerek o sayfayı açacakken konuşmaya başladım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kimliksiz ' {Daddy}
Teen FictionGenç kız güçlükle konuştu. "Gözlerinizi gözlerimden ayırın ki sizden ayrılabileyim." Dedi. Ondan yaşlarca büyük olan adam kızın ondan ayrılmamasını istiyormuş gibi gözlerini daha çok odakladı.