Hogwarts 2, 1973 (3)

629 28 13
                                    

Odaya giren dörtlü, gülerek pelerini üstlerinden attılar.

"Az daha Filch'e yakalanıyorduk!" Sirius, yorgun bir şekilde kendini yatağına attı. 

"Sonuçta yakalanmadık ama?" Peter güldü.

"Bu iksir sınıfındaki şişelerin ismini değişmek çok eğlenceliydi. O yılan Sniv'in iksiri yapamadığındaki o ifadeyi görmek için can atıyorum." James heyecanla konuştu. Sirius ekledi.

"Evans'ın da çıldıracağını biliyorsun değil mi?" James güldü.

"O da ufak bir bonusu." Peter, üstünü değiştirirken ekledi.

"Neyse ki Filch'e ya da Slughorn'a yakalanmadık. Yoksa McGonnagal'ın yanında bir de onun cezasını çekemezdim." Remus, dalga geçerek ekledi.

"Aslında elimizde onların yerini gösteren bir harita olsaydı, o zaman hiçbir şekilde yakalanma derdi çekmezdik."

Remus, dediği şeyin farkına birkaç saniye sonra vardı. Arkadaşları, ona büyü dünyasının en büyük icadını yapmış gibi bakıyorlardı.

"Kimin nerede olduğunu ve nereye gittiğini gösteren bir harita! REMUS SEN BİR DAHİSİN!" James, Remus'u sallıyordu. Sirius, arkadaşlarının üstüne atlarken Peter da ona dahil oldu.

Bir yatak üzerinde birbirlerinin üstlerine binmiş dört çocuk deli gibi gülüşüyorlardı. Az sonra sustular. Peter ayağa kalktı.

"E nasıl olacak bu?" Remus, kenardan bir mürekkep ve parşömen aldı.

"Öncelikle okulun tüm fiziki yapısını biliyor olmamız lazım. Bildiğimiz kısımlardan başlayarak ilerleyebiliriz..."

Dört çocuk, sabaha kadar ortaya fikir attılar. Remus, arkadaşlarını artık uyumaları gerektiğine ikna edebildiğinde güneş hafiften doğmuştu.

Çocuklar, saatler sonra uyanabildiklerinde gözlerini ilk açan Sirius olmuştu. Homurdanarak yatağından çıkarken, Remus'un saatine baktı.

Saat... Dokuzdu.

Kahretsin!

"HEY HEY HEY! UYANIN!" Sirius bağırarak yataktan yatağa koştu.

"Derse geç kaldık haydi!" Remus, kaşlarını çatarak uyandı.

"Bağırma Sirius." Sirius, Remus'un yanına gelip onu yakalarından tuttu ve salladı.

"McGonnagal'ın dersine geç kalıyoruz salak! Uyan uyan!" Peter, gözlerini açmadan üstünü giymeye çalışırken James yere düşürdüğü gözlüklerini hala komidinde arıyordu. Sonunda pes edip yatakta doğruldu ve asasına uzandı. Tam o sırada ayağının altından 'çıt' sesi geldi.

"Hey çocuklar, gözlüğüm nerede?"

"Ayağının altında." James, şakaklarını ovdu. Sirius, gözlükleri alıp James'e uzattı.

"Hiçbir şey göremiyorum!"

"Bir saniye bekle." Remus, gömleğini hızlıca düğmeleyip James'e yürüdü. Asasını, James'in gözlüğüne doğrulttu.

"Emin misin Rem?" Remus gözlerini devirdi.

"Occulus Reparo!" James'in gözlükleri anında tamir olmuştu. 

Çocuklar, dağınık kıyafetleri ve şiş gözleriyle binalarından ayrılıp, transfigürasyon sınıfına koştular. Sınıfa girdiklerinde, masada bir kedi oturuyordu.

"Yine başlıyoruz." Sirius homurdandı. McGonnagal, insan formuna geri dönüşürken James ilk defa bu kadar dikkatle izledi onu.

"Baylar, oldukça erkencisiniz bakıyorum da."

"Uyuyakaldık profesör, özür dileriz."

"Bu ilk vakanız değil. Gryffindor'dan beşer puan." James gözlerini devirdi. Galiba McGonnagal, kupayı Slytherin'in almasını istiyordu.

"E bir de yerinize geçmenizi mi bekleyelim?" Sınıfın farklı köşelerindeki yerlerine geçtiler. Tüm sınıf onları izliyordu. James, ona bakan bir çift yeşil gözün yanında bir de uzun saçlı bir yılan gördü.

Lily ile göz göze geldikleri an Lily kafasını çevirdi. Severus ise hala sırıtıyordu.

"Önünde dön Snivellus." Severus, gülmeye devam ediyordu.

"Bay Snape. Derse odaklanın lütfen." McGonnagal'ın uyarısıyla bu sefer James gülümsedi. İkili arasında birkaç saniyelik bir bakışma oldu ama sonunda Severus önüne döndü.

James, çok sevdiği transfigürasyon dersini dinleyemeyecek kadar uykuluydu. Ders notlarını birinden almayı ufak bir kağıda yazıp kitaplarının üstüne yattı.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Potter, Lupin, Black ve Pettigrew. Odama." Okul bitmişti ve ceza vakti gelmişti.

Transfigürasyon sınıfına girdiklerinde McGonnagal onlar için ertesi günün ders materyallerini çıkartmıştı.

"Bize fazladan ders mi vereceksiniz profesör?" McGonnagal, heyecanla bakan Remus'a döndü.

"Her ne kadar oldukça heyecan verici bir fikir olsa da maalesef Bay Lupin. Bugün, benim için tüm sınıflarım ders hazırlıklarını yapacaksınız. Gerekli tüm malzemeleri ayarlayacak ve sınıf sınıf, kişi kişi ayıracaksınız." Elindeki parşömeni uzattı.

"Liste burada ve malzemeler önünüzde. İşinizi bitirdiğinizde çıkabilirsiniz. Kolay gelsin." McGonnagal, masasına geçti.

Çocuklar, işlerini yarılarken hava kararıyordu. James, sıkıldığı için işini bırakıp etrafına bakınmaya başladı. Sınıf çok büyüktü. Tavanı çok yüksekti ve duvarın biri boydan boya cam ile kaplıydı fakat çok güzel bir manzarası yoktu. Uçma derslerinde kullandıkları bahçeyi görüyordu. Manzara sayılabilecek bölüm ise okulun başka bir kısmı tarafından kapatılıyordu.

James, kitaplarına bakıp bir şeyler not alan hocasına baktı. Orta yaşlarında olmasına rağmen oldukça genç duruyordu. Saçlarına gelen güneş, şapkasının ucundaki beyaz ve gri saçları parlatıyordu. Gözleri, masadaki kitaplara kaydı.

Animagus, Animagus'a Dönüşmek, Dönüşürken Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar

"Profesör, nasıl Animagus oldunuz?" McGonnagal kafasını kaldırmadan cevapladı.

"Bu sabah dersimde uyuyan biri için biraz ileri seviye sihir Bay Potter." James gözlerini devirecekti fakat gerçekten merak etmişti, transfigürasyon en sevdiği dersti ve (McGonnagal'a söylemeyin ama) o en sevdiği hocasıydı.

"Sadece ucundan anlatsanız?" James'in bu meraklı tonu, McGonnagal'ın hoşuna gitmişti. Arkadaşlarının arasında uzun olmasına rağmen masasında oturmasına rağmen göz göze geldiği bu koca gözlüklü yaramaz oğlanı seviyordu. Quidditch turnuvalarında ve kendi dersinde gösterdiği ilgi, hoşuna gidiyordu.

"Animagus olmak için sabırlı ve dikkatlı olmak gerekiyor Bay Potter. Belli aşamaları ve uyulması gereken kuralları var."

"Ee?" James, kendini ileriye attı. McGonnagal'ın gizemli açıklamaları onu iyice heyecanlandırıyordu.

"Ee'si, bunları yaptıktan sonra bile istediğin herhangi bir hayvana dönüşemiyorsun. Sana hangi hayvan yakınsa ona dönüşüyorsun. Tabi sonra bakanlık işleri başlıyor." James geriledi, kaşlarını kaldırdı.

"Bakanlık mı?"

"Bakanlık tabii ki. Her Animagus, bakanlığa kendini kaydettirmek zorunda." James, bakanlık işini duyunca heyecanını kaybetmişti. Resmi işleri sevmiyordu, her şeyin tüm eğlencesini söküp alıyorlardı.

"Teşekkürler Profesör." McGonnagal, James'in bir anda ilgi kaybetmesinden hoşlanmadı. Yanı başında duran kitabı James'e uzattı.

"Buyrun Bay Potter." James kitabı alıp elinde çevirdi. Başlığını okudu.

""Animagus Nedir?" Bu ne profesör?"

"Okuman için kitap. Alışkanlık kazandırmak adına." James bir şey demedi. Hala işleriyle uğraşan arkadaşlarının yanına gidip kalanını bitirmeleri için yardım etti.

Hayatında ilk defa kitap okumak için sabırsızlanıyordu.

Lily ve ÇapulcularHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin