Snape, Ron, Harmoine hakkında

590 23 79
                                    

Tamamen benim fikirlerimdir, sizin görüşlerinizden farklı olabilir ben buna saygı duyarım siz de duyun.

Harry Potter bu aralar bi anda yeniden popülerleşti. O yüzden ben de bu ara sürekli gördüğüm şeylere karşı dolup sinirleniyorum. Snape kısmı hikayeyi de biraz ilgilendirebilir.

Öncelikle Snape'ten nefret etmiyorum. Edenlerin neden ettiğini anlıyorum ve bazı yerlerde haklılar. James'e aşık olduğum inkar edilemez bir gerçek ama (ben öyle yazmasam da) Snape'e karşı yaptıkları Rowling tarafından onaylanmış bir gerçek.

James'i herkes gibi "daha ergendi" şeklinde korumayacağım ama ergenliklerinde Snape'in karanlık işlerle James'in ise sadece milletle uğraştığını göz önünde bulundurabiliriz.

Tekrar diyorum bu demek değil ki James suçsuz. Değil çünkü. Ama James son senelerinde aklını başına alıp dünyanın farkına varıp büyüdüyse ve doğru yolu bulduysa ve bu uğurda öldüyse bunu da unutmamak lazım.

Benim Snape'te çok hoşuma gitmeyen iki şey var.

1) Rowling'in kendi tarafından da "Eğer bebek Lily'nin olmasaydı Snape kehanetteki çocuğu umursamayacaktı ve Ölüm yiyen olarak kalacaktı." Şeklinde özetlenebilen bir sözü var. Yani Snape, iyilik için iyilik yapmıyor, Lily için yapıyor. Ve Lily için yaparken de ne Harry ne de başkaları umrunda.

2) Neville'a olan tavrı. Harry'e kötü davranabilir, anlarım James'in oğlu ve tamamen ona benziyor ama Neville?! Çocuğumun kurbağasını öldürmekle suçlamak ve daha üçüncü sınıftayken en büyük korkusu haline gelmek biraz hoş olmayan bir şey.

Yine de son zamanlarda Dumbledore ve Harry için yaptığı her şeyi unutamam. Ama yaptığı diğer davranışlarını "lisedeyken zorbalığa uğradım." Şeklinde savunması bana oldukça çocukça geliyor.

Ron

Golden Trio dönemi hakkında yazmadığım için bilmiyor olabilirsiniz ama Ron benim Golden Trio'da en sevdiğim kişi ve filmlere sonsuza dek kızgınım bu yüzden.

Özellikle son zamanlarda herkeste -Ron'u sevmiyoruz neden çünkü Harry'e böyle davrandı- furyası başladı ama ne hikmetse bunları diyenler hep sadece filmi izleyenler oluyor.

Ron, filmlerdeki gibi biri değil!

Ron Harry'nin gerizekalı arkadaşı değil. Gruptaki tek işi salak olmak olan kişi de değil. Ron Harry'nin en yakın arkadaşı ve daha tanıştıkları ilk günden beri Harry için her şeyi yapan biri.

Filmlere sonsuz kızgın olmama sebep olan özellikle iki sahne

1) Azkaban tutsağında, Hermoine Harry'in önüne geçip ''önce bizi öldürmeniz gerekiyor' tarzı bir cümle kuruyor. Ama aslında

RON KIRIK BACAĞI ÜZERİNE KALKIP SÖYLÜYOR BUNU!

Ve kimse ama kimse bunu umursamayıp "ahh hermoine" oluyor.

2) ÖLÜM YADİGARLARINDA HARRYE 'SENİN BİR AİLEN YOK' DİYE BAĞIRMIYOR.

Özellikle bu sahne için kitabı tekrar açıp baktım. Yok YOk YOKK!

Yani Ron filmlerin yaptığı bencil salak ve gereksiz bir karakter değil.

Ron, fedakar, komik ve arkadaşları için her şeyi yapabilecek biri. Onu sadece filmlerde öyle yazıldığı için değersiz biri olarak görmek kabul edilebilemez.

Harmoine

Yine filmi izleyip şipleyenleri anlarım, kitaptan da şipleyebilirsiniz ama lütfen şunu bilin
ROMIONE'YE B** ATMANIZA GEREK YOK KOMİK GÖZÜKÜYOR ÇÜNKÜ

İnsanlar yine "Ron Hermoine'ye kötü davrandı Harry ile daha iyiler." Diyorlar ve yine madde madde gideceğim.

1) Ron yine film Ron değil. Kitap Ron

Hermione'ye daha iyi davranıyor (genel olarak)
2) Harry ve Hermoine çok yakın arkadaşlar. Ron ve Hermoine ise potansiyel ilişki sahipleri yani ikisi arasında gerginlik olması aşırı doğal.

3)Harry kendi diyor. "HERMOINE BENİM İÇİN KARDEŞ." Diye

4)Harry, Ginny'e aşık.

5)Hermoine filmlerde bile Ron'u kıskanıyor ve dördüncü yıllarından itibaren aralarında hep bi uçta gerilim var bknz: Hippogrif sahnesi

6)Ölüm yadigarlarında Harry-Hermoine dansı yok. Yani öyle bir sahne tamamen uydurma. Kitapta Hermoine habire ağlıyor ve Harry de kendi dertleriyle uğraşıyor. Ron'suz iyi değiller ve ikisi de bunun farkında.

7)Harry Ginny'e aşık. (Tekrar)

8)Hermoine Ron'a aşık.

9)Ron Hermoine'ye aşık.

10) Rowling'in , "ilişkileri yardım istiyor." diye bir cümle kurduğunu hatırlıyorum. Ama bu ne ayrıldıklarına ne de baştan kötü olduklarına işaret.

O yüzden, Romione sevmeyebilirsiniz, Hinny sevmeyebilirsiniz ve koyu Harmoine'ci olabilirsiniz ama lütfen insanların şiplerine doğru düzgün argümanlarla gelemeyecekseniz yorum yapmayın bile.

İsteyen istediğini şipler buna ben karışamam. Ben sadece kendi düşündüklerimi ve bence karakterlere haksızlık yapılan yerleri açıklama gereği duydum. Teşekkürler.

Yeni bölüm bir iki güne yayımda🥰

Lily ve ÇapulcularHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin