D R I E

11.5K 32 0
                                    

Voor een tijdje blijft het ijzig stil maar niet voor lang natuurlijk want Lize irriteert zich al snel.
'Tamara, truth or dare?'
'Truth.'
'Heb je voordat je hierheen kwam met Timo geneukt?'
Haar ogen schieten van Lize naar Timo en weer terug. Even heb ik het idee dat ze de vraag niet zal beantwoorden en een aantal slokken zal nemen.
'Ja,' zegt ze zacht.
'Dat dachten we al,' lacht Stef, hij geeft Lize een high-five. 
Megan neemt een slok van haar drankje waarschijnlijk om het nare gevoel te verdrijven dat naar boven komt.
'Megan, truth or dare.' De grijns op Tamara haar gezicht zegt al genoeg.
'Truth.'
'Heb je een oogje op Timo?'
Dit was de eerste steek onder water die vanavond wordt uitgedeeld. Ik weet zeker dat het niet de laatste zal zijn.
'Ja.' Haar stem trilt vreselijk en na het uitspreken van dat ene simpele woordje wendt ze gelijk haar blik naar de grond. Streng kijk ik de groep rond, ik wil niet dat iemand een vervelende opmerking erover maakt.
Timo's wenkbrauwen schieten omhoog na het horen van Megan haar bekentenis. 
'Echt waar?' vraagt hij nieuwsgierig.
'Ja, echt waar,' zegt Megan zuchtend.
'Goed om te weten.'
Met een ruk kijkt Megan in de richting van Timo. 'No offense maar ik wil niet in een relatie lopen wroeten.'
Zowel Timo als Tamara houden wijselijk hun mond dicht. Er volgt weer een stilte waarbij een aantal mensen van hun drankje nippen.
'Stef, truth or dare.'
'Laat ik dan maar een dare kiezen.'
'Lees een stukje van het gesprek voor dat je met je laatste vlam hebt gehad.'
Stef haalt zijn telefoon uit zijn zak, scrolt door zijn Whatsapp lijst en klikt op een van zijn gesprekken.
'Zij; Waarom app je me nooit meer. Ik: Druk. Zij; Dan maak je toch tijd vrij. Ik; Heb weinig tijd om vrij te maken. Zij; Dus je hebt me alleen gebruikt voor seks? Ik; Dat klopt maar wel lekkere seks. Dat was het einde van de conversatie.'
'Wat ben jij erg,' roept Fien uit.
'Sorry Stef maar ik moet me bij Fien aansluiten,' zeg ik. Ik kan veel begrijpen maar als dat meisje echt in de veronderstelling was dat zij en Stef een relatie zouden krijgen, dan komt dit natuurlijk heel rauw op haar dak.
'It is what it is.'
Ik weet dat Lize de stijl van Stef wel heel lekker vindt. Niet het disrepectvolle gedeelte maar het ruwe en ruige gedeelte. Lize is absoluut geen lieverdje. 
'In ieder geval. Fien, truth or dare?'
'Truth.'
'Jullie beginnen allemaal wel veilig hoor. Vertel ons een van je seks fantasieën.'
Fien haar ogen worden twee keer zo groot voordat ze een aantal slokken van haar drankje neemt.
'Duidelijk,' mompelt Stef.
'Dat is echt een brug te ver.'
'Stef,' zegt Lize.
'En ik dan?' vraagt Fien.
'Jij weigert dus moet Stef nog een keer.'
'Dan ben jij mijn volgende slachtoffer. Zelfde vraag.'
'Ik wil nog weleens vastgebonden worden terwijl een jongen alles met me kan doen wat hij wil. Alles veilig natuurlijk.'
Stef bijt op zijn onderlip terwijl hij uitdagend naar Lize kijkt. Zij knippert daarentegen verleidelijk met haar ogen. Als ik merk hoe hitsig sommige mensen nu al zijn, dan denk ik dat alle regels snel in de prullenbak belanden.

Truth or Dare (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu