Als ik het berichtje verzend waar Lize en ik ons net vijftien minuten over gebogen hebben, slaak ik een diepe zucht. 'Ik heb eerst alcohol nodig voor we verder gaan, hoe laat is het trouwens?'
'Het is bijna half 1,' roept Timo vanuit de keuken. Hij en Jurre komen terug met drie flessen alcohol die ze uit de tas van Timo hebben gehaald.
Ik vul mijn beker met alcohol en sinas en drink het in een teug leeg waarna ik hem opnieuw vul. Jurre kijkt me met grote ogen aan vanaf de andere kant van de kamer.
'Wat? Ik heb even geen zin in stress. Timo en jij maakten ruzie, Fien is weg gegaan zonder iets te zeggen en jij bent nog steeds verschrikkelijk jaloers.'
'Dat moest er even uit of niet?' vraagt Lize giechelend. Ik lach met haar mee en voel hoe de spanning uit mijn schouders vloeit. Ik ben nog steeds super blij dat ze er is!
Jurre zegt niks en gaat op de bank zitten bij de andere jongens.
'Jullie vinden het vast niet erg als ik hier kom zitten?' vraagt Megan terwijl ze wat onzeker naar mij kijkt.
'Natuurlijk niet,' zeg ik met een knipoog.
Ze slaakt een zucht waarna ze een slokje van haar alcohol neemt. 'Ik dacht even dat je boos op me was omdat ik met Jurre heb geneukt.'
'Nah, eerder een beetje jaloers maar meer niet. Het is gewoon zo'n rare avond.'
'Vertel mij wat,' zucht Lize die met haar ogen rolt.
'Ik zou het niet anders gedaan hebben maar het kwam wel uit de lucht vallen.'Mijn mobiel - die op de salontafel ligt - begint te trillen. Ik pak hem op en zie dat ik een berichtje van Fien binnen heb.
Alles is goed met me. Mijn ouders waren ongerust en ik vond het wel welletjes dus ben ik naar huis gegaan X
'Wie is het?' vraagt Megan nieuwsgierig.
'Het is Fien. Haar ouders waren ongerust en ze vond het inderdaad welletjes dus is ze naar huis gegaan.'
'Vond ze het wel gezellig dan?' vraagt Lize.
Ik weet niet of 'gezellig' het juiste woord is maar ik typ de vraag in ieder geval naar Fien en druk gelijk op verzenden. Binnen een paar seconden heb ik reactie terug.
Ik vond het heel gezellig. Er is echt niks aan de hand ;)
'Niks aan de hand zegt ze.'
'Dan ga ik me er ook niet meer druk om maken hoor,' zegt Lize kil, 'Als het niet goed met haar ging dan had ze het moeten zeggen.'
Megan is het met haar eens en samen nemen ze nog een slok. Onzeker kijk ik achterom. Jurre heeft de conversatie met een half oor meegekregen. Ik ben blij dat hij weer wat de oude is geworden maar ik maak me nog steeds zorgen over Fien. Waarom zou ze zomaar zijn weggegaan?
Eigenlijk wil ik er ook niet te lang bij stil blijven staan. Stel nou dat ik me er de hele nacht zorgen over maak en dat ze gewoon de waarheid spreekt.
Als ik heel eerlijk ben, wil ik gewoon dat iedereen lekker zijn spullen pakt en naar huis gaat zodat ik in de armen van Jurre in slaap kan vallen. Het was een slopende avond en eigenlijk is het voor mij genoeg. Daarom sta ik op, loop ik naar Jurre en ga op zijn schoot zitten. Als een reflex slaat hij zijn armen om me heen en laat ik me tegen hem aanvallen. Kunnen ze zelf niet gewoon afsluiten dat wij naar boven kunnen?
JE LEEST
Truth or Dare (Dutch)
ChickLitHet is stapavond en al je vrienden zitten in jouw woonkamer in te drinken. Het is een gezellige avond en jullie besluiten om truts or dare te spelen. Het begint als een leuk maar uitdagend spelletje maar zodra er alcohol vloeit wordt het toch een an...