E E N

20.3K 38 0
                                    

Het is vrijdagavond, oftewel stapavond. Mijn ouders zitten bij vrienden en komen waarschijnlijk niet meer thuis aangezien ze beide wel weer veel zullen drinken. Mijn broer zit het hele weekend bij zijn vriendin en mijn stiefbroer zit boven te gamen. Dit gaf mij mooi de gelegenheid om een aantal vrienden uit te nodigen.
Het is ondertussen een traditie geworden dat we, voordat we op stap gaan, bij een van ons indrinken aangezien alcohol redelijk duur is in een club. Vanavond is het mijn beurt. Ik heb de salontafel al bezaaid met drank, bakken vol met chips en nootjes en rode bekers. Nu nog wachten op de deurbel.

Ik kom net de trap aflopen als de deurbel gaat en mijn twee beste vriendinnen Fien en Lize voor de deur staan. Ik ken hen al sinds de basisschool.
'Ik hoop dat ik deze avond wel een leuke jongen aan de haak sla, ik sta al weken droog,' giechelt Lize. Zij is echt de slet van ons drieën. Een aantal weken geleden waren we haar kwijt in de club, ze zei dat ze een drankje ging halen maar was een uur later nog niet terug. We vonden haar, al pijpend, in de wc.
'Lize, doe normaal! Je hebt vorige week in een dronken bui nog gezoend met de beste vriend van je broer!' schatert Fien.
Fien is de rustige van ons drieën. Ze drinkt wel maar nooit te veel. Ze flirt wel maar is altijd op haar hoede. Ze doet wel mee maar springt nooit uit de band.
'Ooh ja, daar was Brent niet zo blij mee.'
'Vind je het raar?' lach ik met ze mee.
Ik pak twee rode bekers en schenk ze vol met drank voordat ik ze aan Fien en Lize geef.
'Wie heb je allemaal uitgenodigd?' vraagt Lize nieuwsgierig, 'Straks hoeven we niet eens meer opstap.'
'Tamara, Megan, Stef, Nick en Timo.' Tel ik op mijn vingers.
'Dat valt nog wel mee,' zegt Fien, 'Ik dacht dat je de hele groep uitgenodigd had.'
'Nee joh! Dat wordt veel te heftig. Mijn ouders zouden dat nooit goed vinden en ik denk dat Jurre dat ook niet zo leuk vindt.'
'Ooeeh,' zegt Lize plagend.
Ik heb al een crush op hem sinds hij nog maar net bij ons is komen wonen. Mijn echte vader is een zak en heeft ons drie jaar geleden opeens verlaten. Hij vertrok naar zijn werk en is nooit meer terug gekomen. Al vrij vlot leerde mama Dennis kennen die sinds anderhalf met zijn zoon, Jurre, bij ons wonen.
Ik weet dat ik Jurre moet beschouwen als een broer maar dat lukt gewoon niet! Elke keer als ik hem zie dan maakt mijn hart een sprongetje. Zijn haar zit altijd op een hele sexy manier en als ik hem tegen kom met een ontbloot bovenlichaam wordt het helemaal een drama!
'Je moet echt eens een move maken.'
'Ben je gek.' Fien kapt Lize gelijk af. 'Stel dat hij niet hetzelfde voor Lotte voelt, daarbij komt dat het haar broer is!'
'Stiefbroer,' verbeterd Lize haar, 'en daarbij komt dat er maar een manier is om daar achter te komen.'
'We zullen zien, wanneer de tijd er rijp voor is,' wimpel ik de meiden af.

Gelukkig voor mij gaat de deurbel opnieuw. Ik laat Stef, Nick en Megan binnen.
'Waar zijn Tamara en Timo?' vraagt Lize.
'Die liggen waarschijnlijk nog te neuken bij Timo thuis,' lacht Nick. Tamara en Timo flirten al maanden lang met elkaar en sinds kort neuken ze zelfs met elkaar maar ze hebben officieel gezien nog geen relatie. In het begin vroegen we ons steeds af wanneer ze een relatie zouden krijgen maar ondertussen boeit het ons niet meer zoveel.
'Hebben ze nu eindelijk een relatie?' vraagt Megan.
Sorry, kleine correctie. Het boeit ons allemaal niet meer zoveel op Megan na, zij heeft al een crush op Timo sinds eind tweede klas.
'Nee, volgens mij not niet.' Is het antwoord van Stef. Megan haalt opgelucht adem en gaat naast Lize zitten. Ik pak drie rode bekers en schenk dezen ook helemaal vol het drank voordat ik ze aan Nick, Stef en Megan geef. Zelf pak ik een Bacardi sinas en ga vervolgens weer tussen Fien en Lize zitten. 




Truth or Dare (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu