We klimmen door het portret gat. Ik kijk rond in de leerlingenkamer.
Het is een gezellig, rond vertrek. Het staat vol vormloze fauteuils en tafels. De kamer is versierd in verscheidene kleuren rood, die in verband staan met de afdeling. Er zijn veel ramen die uitkijken op het schoolterrein, en een grote haard die een gehele muur domineert. De mantel van de haard is versierd met een portret van een leeuw. De muren zijn versierd met scharlaken rode wandtapijten van heksen en tovenaars, maar ook diverse dieren. Ook zijn er een aantal boekenkasten.
"Het is hier echt prachtig" zeg ik tegen Remus, die naar een bank toeloopt. Ik ga naast hem op de bank zitten. Bewonderend blijf ik rond me heen kijken. Ilvermorny kan hier nog wat van opsteken.
Voor ons staat de enorme openhaard. Het geeft veel warmte. Naast de bank waar we opzitten, staat een enorme boekenkast. Met mijn vinger glijdt ik over een aantal boeken.
'Zitten er een aantal leuke tussen?' vraag ik aan Remus.
'Oh God, Pads ik denk dat we omringt zijn met nerds!' zegt Potter.
Pettigrew begint te lachen.'Shut up, Prongs.' zegt Remus tegen Potter en dan richt hij zich weer tot mij. 'Hier deze plank zijn dreuzelverhalen, die daar zijn informatie boeken en die daar zijn normale verhalen.' Beantwoordt hij mijn vraag met een glimlach.
* * *
Lily komt de leerlingenkamer ingelopen.
"Char, kom mee!" zegt ze, ik knik en loop met haar mee. We lopen door één van de twee deuren heen die naar een spiraalvormige trap leidt. We lopen de trap op en komen aan bij een klein halletje met zeven deuren.
Lily loopt het eerste deurtje binnen, dus volg ik haar. De deur leidt naar een ronde kamer met vijf hemelbedden met diep rode fluwelen gordijnen, en hoge smalle raampjes. Voor ieder bed, staat de hutkoffer van degene die in dat bed slaapt. Ik zie ook mijn eigen hutkoffer staan.
"Dit is de meisjes slaapkamer," legt Lily uit. "Elk jaar heeft een eigen kamer, de eerste kamer van links is die van ons."
"Wie slapen hier nog meer?" vraag ik aan haar, wijzend naar de andere drie bedden.
"Marlene, Alice en Tess." antwoord Lily terwijl ze naar haar hutkoffer toe loopt. "Maak je geen zorgen, ze zijn aardig." zegt ze. Ik knik. "Ik ga even mijn pyjama aandoen."
"Ik ook." antwoord ik en ik loop naar mijn eigen hutkoffer. Ik pak mijn pyjama eruit en begin me aan te kleden.
Opeens zwaait de deur open, een meisje met lang blond haar en een paar prachtig groene ogen komt de kamer binnen gelopen. Ze kijkt me even verbaasd aan, maar loopt dan met een glimlach naar me toe,
"Ik ben Marlene McKinnon" stelt ze zichzelf voor. "Jij bent nieuw, right?"Ik knik. "Klopt, ik ben Charlotte Smith, maar noem me maar Char of Charlie." stel ik me voor.
Later komen ook Alice Fortescue en Tessa Cameron binnen. Ze giechelen en kletsen druk met elkaar, maar als ze mij opmerken, vallen ze stil.
"Een nieuwe leerling?" vraagt Tessa. "Hoe leuk is dat!?"
Ik grijns en stel me ook aan hun voor."Ik ben even mijn ronde doen." zegt Lily die naar haar badge wijst en ze gaat ervandoor.
"Wat bedoeld ze?" vraag ik aan Alice.
"Lils is een prefect, ze moet er dus voor zorgen dat iedereen aan de regels houdt en voor de avondklok in de common room is."
Ik knik ter betekenis dat ik het snap.
"Ik ben in de common room, mochten jullie me willen zoeken" zeg ik tegen Alice, Tess en Marlene en ook ik ga ervandoor.* * *
In de common room aangekomen zie ik hoe Potter achterna wordt gezeten door Black, het ziet er best wel grappig uit. Ik loop naar Remus en Pettigrew toe,
"Wat is er nou weer gebeurd?" vraag ik aan Remus.
Remus grijnst, "James heeft aan Sirius' haar gezeten" lacht hij.
"En daarom vermoordt hij Potter?" vraag ik niet begrijpend.
"Alsjeblieft, noem ze gewoon Sirius en James en ja, want voor Sirius is zijn haar het allerbelangrijkste in de wereld." antwoord Remus.
"Remus help!" gilt James, die rent voor zijn leven.
"Pff, dacht het niet, dit is jouw probleem." antwoord Remus die ze grijnzend aankijkt.
"Lekker ben jij, Peter help jij dan!" roept James. Peter probeert James te helpen, maar struikelt dan over zijn eigen voeten, waardoor ik misschien een klein beetje moet lachen.
"Ugh, Char, help jij dan alsjeblieft even!" roept James die nu rondjes om een tafel heen rent.
Zuchtend sta ik op. "Petrificus Totalus!" zeg ik terwijl ik mijn stok op Sirius wijs. Sirius verstijfd helemaal, waarna hij op de grond valt.
"Was het nou zo moeilijk?" vraag ik zuchtend aan James die nu blij dansjes om Sirius heen maakt."Je bent de beste!" antwoord hij.
"Weet ik." zeg ik met een grijns en ik hef de vloek weer op.
"Je hebt mijn kans om James terug te pakken verpest!" roept Sirius dramatisch.
"Ja, dat was de bedoeling." antwoord ik sarcastisch en ik ga weer naast Remus zitten.
"Ik heb knalpoker, wie doet er mee?" roept James. Ik, de Marauders en nog wat andere kinderen steken hun hand lachend in de lucht en even later spelen we dan ook met z'n allen knalpoker.
* * *
Net als het potje voorbij is komt Lily binnen.
"Wie speelt er nog een potje mee?" vraagt James.
Ik sta op uit de bank. "Ik niet, ik ga slapen, dag hoor!" zeg ik direct en ik loop met Lily mee naar de meisjes slaapzaal.
"Daar zijn we weer!" roept Lily vrolijk, zodra we onze kamer binnen zijn.
"Ach hou je kop joh, Alice was net haar grote liefde aan het onthullen!" zegt Marlene met een grijns,
"Was ik niet!" roept Alice uit en ze gooit een kussen tegen Marlene aan.
Lily gniffelt zachtjes, "Wordt het niet eens tijd om naar bed te gaan?" Vraagt ze aan ons.
"Ja mam!" antwoord Tessa sarcastisch, waardoor Marlene - die al zat te lachen - de slappe lach krijgt.
Ik grinnik en ga erbij zitten.
JE LEEST
Eclipse ☾ // R. Lupin lovestory
Fanfiction𝖲𝗁𝖾 𝗐𝖺𝗌 𝗍𝗁𝖾 𝗌𝗎𝗇, 𝗁𝖾 𝗐𝖺𝗌 𝗍𝗁𝖾 𝗆𝗈𝗈𝗇, 𝗍𝗈𝗀𝖾𝗍𝗁𝖾𝗋 𝗍𝗁𝖾𝗒 shone as stars ❦ [Gestart op 18 mei 2020] Charlotte Smith is een speels meisje dat in het vijfde jaar van Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry instroomt, ze za...