14 - Slughorn's party

698 31 13
                                    

De vrijdag is aangebroken. We zitten in de les transfiguration en ik kan er echt niet tegen dat het me niet lukt. Ik richt mijn stok voor de zoveelste keer weer op Suzie en spreek de spreuk uit, maar er gebeurd weer niks. "Ugh waarom lukt het niet!" roep ik geïrriteerd, gelukkig valt het niet veel op aangezien het al rumoerig in de klas is. Remus die zijn uil allang al in een opera glas heeft veranderd lacht me gewoon kei hard uit. Ik kijk hem woedend aan, "in plaats van uitlachen kan je ook gewoon helpen" zeg ik boos, hij blijkt te schrikken van mijn opmerking, want hij stopt gelijk met lachen. "Je zwaait teveel met je stok" zegt hij en hij pakt mijn hand vast en doet de beweging die ik moet maken, zijn aanraking brand op mijn lichaam. Ik spreek de spreuk uit en Suzie veranderd in een opera glas. Het is zo gemakkelijk en ik heb er een halfuur over moeten doen, alleen omdat ik teveel met mijn stok zwaai. "Bedankt" zeg ik zacht tegen Remus. "Geen dank" grijnst hij. Professor McGonagall komt onze kant op gekomen, "Ah, miss Smith en mister Lupin, geweldig gedaan, vijf punten voor Gryffindor!" zegt ze trots en ze loopt door naar andere leerlingen waarbij het nog niet gelukt is. Het is me later zelfs in mijn eentje gelukt om Suzie weer terug in een uil te veranderen.

"Ik haat transfiguration" zegt James geïrriteerd als we onderweg naar de grote zaal zijn voor de lunch. "Zo erg is het niet, het is gewoon moeilijk" zeg ik, terwijl ik degene was die een halfuur geleden het vak nog helemaal uit zat te schelden. "Oh ja joh, jouw woorden zeiden anders wat anders" grijnst Remus, waardoor ik met mijn ogen rol.

"Met wie ga jij naar het Slugparty?" vraag ik aan Lily, aangezien zij bij de slugclub zit. "Alleen" zegt ze. Verbaasd kijk ik haar aan, "jij bent 'het populaire meisje' hoezo ga je alleen?" vraag ik met opgetrokken wenkbrauwen. "Omdat ik niet zomaar iemand op date vraag" "kan toch ook iemand qua vrienden vragen?" vraag ik. "En wie zou ik volgens jou dan moeten vragen?" vraagt ze met opgetrokken wenkbrauwen. "James" stel ik voor en James draait zich gelijk naar ons toe. "Ja precies je moet James meenemen" zegt hij. "Ben je gek?" gilt ze zowat, waardoor we geïrriteerde blikken krijgen. "Waarom niet? Het hoeft toch niet meteen een date te zijn" zeg ik, "alleen gaan is alleen maar zielig" zeg ik er nog achteraan. Lily zucht diep, ze zit na te denken. "James wil je met mij naar het feestje?" vraagt ze zacht aan James. James's ogen worden groot, "Tuurlijk wil ik met jou Lilyflower" zegt hij en aan Lily's gezicht te zien heeft ze meteen spijt van haar keuze.

"Wat moet ik aan?!" gil ik paniekerig. Ik en Lily zijn bezig met ons klaarmaken voor het feestje en de andere meiden helpen ons. "Rustig! Doe dit aan" zegt Alice en ze drukt een jurk in mijn handen. Snel trek ik het aan. Het is een een wijnrode jurk die net boven mijn knieën komt en in een word, prachtig. Ik draai een rondje om hem te showen en kijk dan naar Lily's jurk. Lily heeft juist een lange jurk aan. Het is smaragdgroen en past echt geweldig bij haar ogen. Ook Lily draait een rondje om hem te showen. "Oké Charlotte jij bent eerst aan de beurt" zegt Marlene en ze duwt me in een stoel. "Met wat?" vraag ik verward. "Make-up duh" zegt ze en ze begint met allemaal dingen op mijn gezicht te smeren, ik ben niet zo van het make-up, maar het eindresultaat mag er zeker zijn. Ook Lily word in de stoel geduwd en haar make-up ziet er ook prachtig uit. "Veel succes hè!" zegt Tessa blij tegen ons beide. "Dankjewel tot straks!" zeggen wij helemaal hyper en we lopen weg.

Beneden aan de de trap staan de jongens al te wachten. Beide kijken ze ons met open mond aan, maar doen die snel weer dicht wanneer ze merken dat hun monden open staan. Ze steken beide hun hand uit en ik pak die van Remus vast. De jongens hebben beide een zwart pak met een strikje aan, volgens mij is het ook gewoon dezelfde pak. Hand in hand loop ik met Remus naar de kamer waar we moeten zijn, met Lily en James die hand in hand naast ons lopen. Ik kijk in mijn ooghoeken naar Lily en zie dat ze gewoon compleet verliefd is, alsof ik dat nog niet eerder door had. Dat is de rede dat ik James voorstelde, ze zijn voor elkaar gemaakt. Jily is real.

"Ha miss Evans en mister Lupin, wat fijn dat jullie er zijn, ook goed om jou te zien miss Smith" zegt Slughorn zodra we de de deur van het ruimte passeren en hij negeert James totaal, waardoor ik moeite moet doen om mijn lach in te houden. We lopen naar binnen en ik weet niet waar ik nou precies naar kijk. Het plafond en de muren zijn gedrapeerd met smaragdgroene, karmozijnrode en gouden hangers, zodat het lijkt alsof we allemaal in een enorme tent bevinden. De kamer is overvol en benauwd en baant in het rode licht dat word geworpen door een sierlijke gouden lamp die bungelt in het midden van het plafond waarin echte feeën fladderen, elk een schitterend lichtpuntje. Luide zang begeleid door wat klinkt als mandolines die uit een verre hoek komen; een waas van pijprook hangt over verschillende oudere heksen in gesprek, en een aantal huiselven banen zich piepend door het knieënbos, verduisterd door de zware zilveren schalen met voedsel die ze dragen, zodat ze eruit zien als kleine zwervende tafels.
We lopen naar een van de huiselfen en pakken wat te drinken van de schaal die hij draagt. Ik begin van mijn butterbeer te nippen en sta maar een beetje stil. Aangezien dit feest word gegeven omdat Slughorn jarig is hebben Lily, Remus en ik allemaal een cadeautje gekocht. James heeft dat niet, maar hij kwam er ook pas tijdens de lunch achter dat hij mee mocht. "Jullie kunnen ook samen het cadeau geven, dan valt James tenminste niet zo door de mand" zeg ik tegen Lily, waardoor ze met wat gemompel instemt. We banen ons een weg naar Slughorn en na een tijdje hebben we hem eindelijk gevonden. "Professor Slughorn, fijne verjaardag trouwens, we hebben wat cadeautjes voor u!" roep ik boven het muziek uit. "Ach dat hoeft toch niet" antwoordt hij bescheiden, maar ik duw mijn cadeau al in zijn handen. Het is een splinter nieuwe ketel, het leek me wel toepasselijk aangezien hij potions geeft. "Ach miss Smith, wat aardig die had ik net nodig, dank u wel" zegt hij en hij legt de ketel op een tafeltje. Nadat de andere hun cadeau ook hebben gegeven blijven we nog even met Slughorn praten. "Oh en miss Smith, u mag ook bij de slugclub komen" zegt Slughorn met een glimlach. "Ik ben vereerd professor, dank u wel" antwoord ik met een glimlach en we lopen weer weg.

"Wil je dansen?" vraagt Remus. "Zeker weten" grijns ik en hij begeleid me naar de dansvloer. Niet veel later komen James en Lily ook naast ons dansen en nu is het mijn beurt om haar een knipoog te geven, waardoor zij degene is die met haar ogen rolt. We hebben het super gezellig, maar na een tijdje stoppen we de dans om weer wat butterbeer te drinken, op Remus na, hij drinkt volgens mij geen alcohol. Ik kijk om me heen en zie Severus naar Lily en James kijken, ik zie hoe hij weer breekt, ik vind het zielig voor hem, maar het is wel zijn eigen schuld. "Charlie?" vraagt Remus en hij knipt in zijn vingers. Ik maak mijn blik los van Severus en kijk Remus aan, "sorry wat is er?" vraag ik beschaamt. "Wil je weer dansen?" vraagt hij en ik merk nu pas dat Lily en James ook weer bezig zijn met dansen. "Ja" zeg ik en ik trek Remus mee naar de dansvloer, waar we weer gaan dansen. Na een tijdje wordt de muziek zachter, een teken dat het feestje bijna afloopt. Niet gek ook, het is al best laat.
Met z'n vieren lopen we weer terug naar de common room en niet veel later lig ik denkend aan deze mooie avond in bed.

"Dus hoe was het?" vraagt Tessa aan ons beide. "James valt echt mee, ik dacht dat hij erger was" zegt Lily. "Jily is real!" roep ik uit, waardoor de andere meiden moeten lachen, behalve Lily, "ik ben niet op hem" zegt ze. "Jaja" plaag ik, "Remus is echt leuk en hij kan goed dansen" zeg ik met een verliefde blik. "En hoe was het hier?" vraagt Lily. "Saai" antwoorden de meiden. We blijven nog een tijdje doorkletsen tot dat het wel echt heel laat wordt en we besluiten om te gaan slapen.

Eclipse ☾ // R. Lupin lovestoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu