22 - On the train

541 26 2
                                    

"Opstaan!" gilt Lily, waardoor ik op schrik. "Verdomme hé, waarom gil je nou zo hard?" vraag ik geïrriteerd. "Omdat vandaag gaan we naar huis toe, het is vakantie!" roept Lily blij en ze danst rondjes in de kamer. "Volgens mij wilt er iemand heel graag naar huis" grinnikt Marlene. Ik zucht even diep en gooi dan de dekens van me af. Vandaag is de dag dat ik Remus's ouders ga ontmoeten, spannend.

Om elf uur vertrekt de trein al, over een uur, dus, en ik moet nog alles inpakken, ik moet nog eten en nog meer dingen. Shit. Welkom in het leven van Charlotte, die altijd goed voorbereid is. "Zal ik je helpen?" vraagt Lily. Ik kijk op. Lily is natuurlijk al klaar met haar koffers inpakken, die heeft het al gisteren gedaan. "Graag" glimlach ik en ik geef haar al mijn schoolboeken, die zij vervolgens allemaal in mijn koffer prop.

"En nu eten" zegt Lily, zodra we klaar zijn. "Let's go!" roep ik vrolijk en ik ren de slaapzaal uit. Eten is mijn leven en dat moet je maar gewoon accepteren.

Ik sta in de badkamer om mijn haar goed te doen, ik wil er niet als een zombie uit zien als ik Remus's ouders ontmoet namelijk. "Char! Schiet nou eens op joh!" roept Marlene geïrriteerd, terwijl ze keihard op de deur klopt. "Rustaggg" roep ik terug en ik doe de deur van het slot af. "He he dat werd eens tijd" zegt Marlene en ze loopt gelijk de badkamer in.
"Lilyyyyy!" roep ik hard. "Jaaaa?" schreeuwt Lily terug, terwijl we nog geen drie meter van elkaar staan. "Hoelang hebben we nog, voor de trein gaat?" vraag ik. Lily kijkt op haar horloge, "uhm, een kwartier" antwoordt ze. Mijn ogen worden groot. Heb ik alles? Volgens mij wel.

Ik til mijn koffer in de koets, nou ja, ik probeer het. "Heb je hulp nodig" grijnst Remus. "Graag" zucht ik. Remus neemt de koffer van me over en tilt het in de koets. Hij houdt het poortje van de koets open, zodat ik er in kan klimmen. "Dankje" bloos ik en Remus komt naast me zitten. Gevolgd met de rest van de jongens, de meiden zitten in een andere koets, samen met Severus. Onderweg in de koets hadden James en Sirius het steeds over pranks die ze zouden uithalen bij James's ouders en ik gaf ze advies. Heb nu al medelijden met die arme mensen, die worden geterroriseerd door hun eigen zoon en zijn beste vriend.

"Charrrrrr!" roept Tessa van een afstandje. Zodra ik mijn koffer heb loop ik naar haar toe, "ja?" vraag ik. "Kom je bij ons zitten?" vraagt ze met een pruillipje. "Voor deze keer dan" grijns ik. "Ik ga even tegen de Marauders zeggen en dat ik bij jullie ga zitten" zeg ik en ik loop weer naar de jongens. "Boys, ik ga bij de meiden zitten, joejoe" zeg ik en ik loop weer naar de meiden.

We zoeken een leeg coupé, die we snel hebben gevonden aangezien we als één van de eerste in de trein zijn. "Hier" zegt Lily en ze opent de coupé deur. We leggen onze koffers op het bagage rek en ploffen op de oude trein banken neer. Ik zit naast Tessa en Marlene. Lily en Alice zitten tegenover ons op de andere bank.

Na ongeveer tien minuten begint de
trein te starten met reiden. "Zo, wat gaan jullie doen in de vakantie?" vraag ik om de stilte te verbreken. "Het proberen goed te maken met Petunia, voor de zoveelste keer" zucht Lily en ik zie verdriet in haar ogen. Petunia is de zus van Lily, Lily is Muggle-Born en haar zus werd jaloers op Lily of zoiets, omdat zij de enige heks in de familie is. De andere vertellen ook wat ze gaan doen en dan ben ik aan de beurt, "wat ga jij doen dan?" vraagt Marlene aan mij. Ik haal mijn schouders op, "ik heb geen idee, ik denk dat ik het best wel ongemakkelijk bij Remus's ouders ga vinden, ik ben niet zo goed in het omgaan met volwassenen" antwoord ik. Lily begint te lachen. "Het lukt je vast wel" grijnst Marlene. "Wish me luck" zucht ik en ik kijk naar buiten. We rijden nu langs een mooi gebergten landschap, wauw.

De coupé deur wordt open geschoven, "willen jullie iets van de kar?" vraagt een mollig vrouwtje, die met een kar loopt. Ik kijk de andere aan, "ja" antwoord ik met een grijns.

Als ik betaald heb, stop ik meteen van alles mijn mond in, waaronder chocolade. Je dacht misschien dat Remus de enige chocolade freak was, dan heb je het mis. De anderen hebben ook snoep gekocht, dus we delen het. "Bluf dat je deze eet" zeg ik tegen Alice en ik gooi een goudkleurige smekkie naar haar. Ze stopt hem in haar mond, maar spuugt hem zowat gelijk weer uit. "Oorsmeer" zegt ze en ze trekt een vies gezicht. Ze gooit het uitgespuugde smekkie in een prullenbakje. "Jou beurt" grijnst Marlene en ze gooit een groene smekkie naar me. Ik stop hem in me mond, Spinazie. Die is niet zo erg. Ik slik hem door en de andere Staten me ongemakkelijk aan. "Het was Spinazie en stop met staren" lach ik. Lily gooit een rode naar Tessa. Ze kauwt erop en slikt het door, nu ben ik degene die haar ongemakkelijk aanstaar. "Appel" zegt ze. "Waarom krijgen jullie alle 'normale' smaken en moet ik het met oorsmeer doen?" vraagt Alice dramatisch. We lachen om haar opmerking. "Het leven is nou eenmaal niet eerlijk, jonge dame" antwoord ik boven het gelach uit, waardoor de andere alleen maar harder moeten lachen. "Nu Lily en Marlene nog!" roept Tessa. "Vang" roept Alice naar Marlene en ze gooit een geel kleurige naar haar. Marlene stopt het in haar mond en trekt een zuur gezicht. Ik verwacht dat zij ook oorsmeer of iets heeft, maar nee. "Citroen" zegt ze. Tessa krijgt er ook één in haar handen geduwd, maar zij spuugt het wel uit. "Gatverdamme, braaksel smaak" zegt ze en eigenlijk gaan we zo de hele treinrit door.

Eclipse ☾ // R. Lupin lovestoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu