09 - The Letter

752 31 1
                                    

Ik word wakker, ik open mijn ogen en zie dat alle andere meiden nog slapen. Nu is het mijn beurt om te irriteren, ik pak mijn kussens en gooi naar ieder een tegen hun gezicht. "Waarom nou?" jammert Lily, ik krijg een grijns op mijn gezicht, "we hebben straks les" zeg ik en ik gooi nog een paar kussen naar Marlene, Alice en Tess. "Ik ben al wakker" roept Alice. Ik sla mijn dekens van me af en zoek een outfit bij elkaar en trek het aan. Ik doe mijn bruine haren in een hoge staart. "Ik wacht beneden op jullie" zeg ik tegen de meiden en ik loop naar de leerlingenkamer.

"Goedemorgen" zeg ik tegen Remus. "Goedemorgen" antwoordt hij. "Waar zijn de andere?" vraag ik en ik ga naast hem zitten. Remus legt zijn boek neer, "boven, nog aan het slapen" antwoordt hij. "Maar het ontbijt begint zo" zeg ik. "Ja, ik maak ze wel even wakker" antwoordt hij en hij loopt ervandoor.

Ik wacht tot Remus terug komt. "En?" vraag ik. "Ze zijn wakker, ze komen er zo aan" antwoordt hij. Ik maak en 'aha' gezicht en dan zwaait de deur die naar de meisjes slaapzalen gaat opeens open. "Daar zijn we" zegt Lily vrolijk. "Ik ga met hun mee naar het ontbijt, ik zie je zo" zeg ik tegen Remus, hij knikt dus ik sta op en loop naar de meiden toe.

"Was het gezellig bij Lupin?" vraagt Marlene met een knipoog, ik geef haar een speelse stoot. "Haal geen rare dingen in je hoofd" waarschuw ik haar. "Black dan?" vraagt Alice met een grijns. "Ben je gek, ik ga niet met een player" antwoord ik, ik zit nog niet eens twee weken op deze school en ik heb Sirius al met tien verschillende meisjes zien zoenen. "Waarom ga je dan zo veel met ze om?" vraagt Tessa. "Omdat het mijn vrienden zijn" antwoord ik met opgetrokken wenkbrauwen. "Zolang je zelf daar maar in gelooft" lacht Lily, waardoor ik haar quasi-boos aankijk. "Ja en daarentegen zijn wij veel leuker" zegt Marlene. "Jaja" antwoord ik en ik geef haar een knipoog.

We gaan aan de Gryffindor tafel zitten. De jongens komen even later ook binnen gestrompeld. "Char, je vriendjes zijn er" plaagt Lily, waardoor ik haar een dodelijke blik geef. "Ik stop al" lacht ze. De jongens komen bij ons zitten, "Charlie, we hebben een hele belangrijke vraag" zegt James direct. Ik kijk hem vragend aan, "en dat is?" "Mogen wij alsjeblieft bij jou afkijken met Defense against the dark arts?" smeekt hij zowat. "Oh ja, want het waren jullie die gisteren niet wilde leren" antwoord ik en ik doe alsof ik heel diep terug in de tijd aan het denken ben. "Ja maar kijk, leren heeft toch geen nut, want dan haal ik alsnog een onvoldoende en van Remus mogen we wel afkijken, maar aangezien we niet met z'n allen alleen bij Remus kunnen afkijken hebben we ook jouw hulp nodig" ratelt James. "Is goed" antwoord ik. "Maar w-" begint James, maar hij stopt zijn zin, "we mogen dus afkijken?" vraagt hij nog een keer voor de zekerheid, waarna ik knik.
"Je bent de beste" antwoorden Sirius en James tegelijk. "Altijd" lach ik. "Post is er" roept Lily en er vliegen allemaal uilen de grote zaal binnen. Ik zie ook Suzie vliegen. Ze komt me afvliegen en laat een briefje voor me neus vallen. Het is een simpele enveloppe met 'Charlotte Smith' op de voorkant geschreven. Ik maak het envelopje open en pak het briefje eruit.

Lieve Charlie,
Hoe gaan de eerste weken op je nieuwe school? Ik hoop dat je al wat vriendinnen hebt gemaakt en dat je jezelf niet in de problemen werkt, je weet wat er dan gebeurt. Je vader en ik missen je aanwezigheid enorm, zonder jou is het zo stil in huis. Vergeet niet om ons ook een keer te schrijven ;)

Liefs,
Pa en ma

Ik lees het briefje nog een keer, 'dat je jezelf niet in de problemen werkt, je weet wat er dan gebeurt' die zin blijft in mijn hoofd, ik was helemaal vergeten dat ik mezelf moet 'gedragen'. "Gaat het wel Charlie?" vraagt Remus, die doorheeft dat ik diep in gedachte zit met iets onaangenaams. "Gaat best" zucht ik. "Waar ging de brief over?" vraagt James die het ook doorheeft. "Nergens" antwoord ik met een nep-glimlach. Ik zou niet willen dat hun het weten, stel dat ze dan niet meer bevriend met me willen zijn, 'voor mijn eigen bestwil'. Tuurlijk heb ik Lily en de andere meiden dan nog, maar ik heb het gevoel alsof ik het gewoon beter kan vinden met de jongens. Niemand weet ook wat voor duivels kind ik eigenlijk ben, de jongens denken dat ik een groentje ben qua pranks uithalen, ze moesten eens weten, ik doe gewoon alsof ik het er allemaal niet mee eens ben, om mezelf niet in de problemen te werken. Ik ben bang dat mijn ware ik mij dan weer overneemt en dat ik dan weer naar een andere school moet.

Opeens wordt ik uit mijn gedachte gehaald, omdat iemand me aantikt. Geschrokken kijk ik op, "wat?" vraag ik, zodra ik merk dat het Remus is. "De bel is gegaan, we moeten nu de toets maken" antwoordt hij. Hoe hebben ik de bel niet gehoord, was ik zo diep in gedachten? Ik kijk om me heen en zie dat alle kinderen de grote zaal verlaten, de bel is dus inderdaad gegaan. "Ik kom eraan, ga maar alvast" zeg ik met een glimlach, Remus kijk me even bezorgd aan, maar loopt daarna weg. Ik stop snel de brief weg en wacht totdat de grootste gedeelte van de kinderen weg is, zodat ik niet de hele tijd wordt geduwd als ik naar de uitgang loop. Ik sta op en loop weg.

"Hey" zegt een onzekere stem als ik onderweg naar het DADA lokaal ben. Ik kijk naast me en zie dat Severus naast me loopt. "Hey" zeg ik met een kleine glimlach. "Ik wilde je vragen of Lily nog steeds boos op me is" komt hij meteen ter zake. "Ja" antwoord ik en ik zie aan zijn ogen dat hij breekt van binnen. "Oké dankje" zegt hij en hij loopt met grote passen weg.
Hoewel Lily hem nu haat, haat ik hem niet, maar we zijn geen hele goede vrienden of zoiets. Ik zit soms naast hem tijdens de les, maar meer niet.

Ik maak de toets en ben constant bang dat we gesnapt worden, ik wil niet in de problemen komen. Zou je worden gestraft als andere bij jou afkijken, dat zou wel raar zijn. Als ik gewoon doe dat ik ze nooit toestemming heb gegeven om af te kijken, dan kan ik toch niet in de problemen komen?

"De toets was echt heel makkelijk" zegt Remus, we lopen naar de volgende les. "Ja duh, het ging over weerw-" begint Sirius, maar hij stopt zijn zin. Remus geeft hem even een waarschuwende blik en ik kijk ze raar aan.

We zitten op de bank bij het open haard. "Wie speelt er mee met Knalpoker?" vraagt James en Sirius, Peter, Remus en ik steken gelijk onze handen op. Zo zitten we dan een tijdje te spelen, tot het laat wordt en ik besluit om te gaan slapen. "Ik ga pitten" zeg ik en ik loop weg.

Eclipse ☾ // R. Lupin lovestoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu