20 - Almost christmas?

583 28 1
                                    

Een nieuw dag, jeej. Het is ook al bijna kerst. Ik sta op en gooi kussens naar de andere, zodat hun ook wakker worden. "Over een kwartier gaat de great hall open, dus maak je klaar" beveel ik ze. "Komt goed" antwoordt Lily slaperig en ze steekt haar duim uit, die na een seconde weer slap naast haar valt. Grinnikend loop ik de badkamer in, ik poets mijn tanden, kleed me aan en borstel mijn haren. "Ik ga alvast naar de great hall" deel ik mee. Meestal wacht ik wel, maar aangezien ze allemaal nog steeds in hun bed liggen, duurt het nog wel een tijdje. De jongens zitten niet in de common room, die zitten dan zeker al in de great hall.

Met grote passen loop ik naar de great hall. "Heu hey" zeg ik vrolijk en ik prop mezelf tussen Remus en Sirius. "Hey" antwoordt Remus met een lieve glimlach. "Nog maar een paar weken en dan is het kerst!" roept James vrolijk. "Ik heb er zin in" antwoord ik en ik om wat te eten. Een aantal uilen komen weer de zaal in gevlogen, waaronder Suzie ook. Ze komt op me afgevlogen en laat weer een briefje vallen. "Brief van mijn ouders" mompel ik en ik haal de brief uit het enveloppe.

Hey lieverd,
we moeten je helaas teleurstellen, wij zijn met de kerst niet thuis vanwege ons werk. Je moet dus kerst alleen doorbrengen, thuis of op Hogwarts.
Het spijt ons heel erg. We hadden je graag willen zien in de vakantie.
Liefs,
Pa en ma

"Verdomme" zeg ik, na het lezen van de brief. "Wat?" vraagt James. "Ik moet de kerst thuis alleen doorbrengen" zeg ik en ik laat de brief aan de rest zien. "Ik had je graag bij mij willen uitnodigen, maar mijn ouders vinden mij en Sirius al te veel" lacht James. Ik kijk hem raar aan, "Sirius?" "Ja, ik woon een soort van bij James, mijn familie haat me" antwoordt Sirius alsof het niets is. Hij heeft het al wel eens eerder uitgelegd, maar ik wist niet dat het zo heftig was dat hij ook echt ergens anders woont. "Oh, sorry" zeg ik en ik zucht. "Wacht eens" zegt Remus opeens. Ik kijk op. "Je kan misschien bij mij thuis logeren" zegt hij. "Denk je dat het mag van je ouders?" vraag ik. "Ik denk het wel, ik schrijf ze wel een brief om het te vragen" zegt hij. Ik kijk hem dankbaar aan, "dat zou geweldig zijn" zeg ik met een glimlach en ik ga verder met eten.

"Wie blijft er eigenlijk op school?" vraag ik aan de rest. Wij, de meiden en de jongens, zitten bij het haardvuur. Het wordt al koud dus ja, we hadden verwarming nodig. "Volgens mij niemand" antwoordt Lily. Ik sta op en loop naar de stoel waar Remus in zit en laat me in zijn armen vallen. "Hey" zeg ik droog. "Hai" glimlacht hij en hij geeft me een kusje. Sirius maakt een kots geluidje, waardoor ik Remus expres weer een kusje geef. "Gat-ver-damme" zegt Sirius. "Dankje" zeg ik en ik richt me op Remus, "heb je je ouders al geschreven?" vraag ik. "Ja, het duurt vast niet lang voordat ik een antwoordt heb" antwoordt hij. Alsof je het over de duivel heb. We horen een zacht getik achter ons. Ik draai me om en zie een mooie bruine uil bij het raam zitten. Ik maak me los uit Remus's greep en open het raam, om de uil binnen te laten. De uil vliegt naar binnen en gaat op Remus's schoot zitten. Remus pakt het briefje en leest het even door, als hij klaar is geeft hij de brief aan mij. Ik lees hem ook door.

Lieve zoon,
We hebben je brief ontvangen en natuurlijk mag je vriendin hier logeren. We kijken er nu al naar uit om haar te ontmoeten en om jou weer te zien. Tot in de vakantie!
Liefs,
Je ouders.

Ik geef de brief weer terug aan Remus. "En?" vraagt James. "Ik mag daar komen logeren" antwoordt ik blij en ik ga weer bij Remus zitten. Ik trek zijn chocolade reep uit zijn handen en neem een enorme hap ervan. "Doei chocola, was leuk je gekend te hebben" zegt Remus droog. Ik schiet in de lach en druk de reep weer terug in zijn hand. Remus die verslaafd is aan Chocolade neemt er gelijk een hap van. "Zijn je ouders aardig?" vraag ik plots. Remus kijkt me vreemd aan. "Niet kijken alsof ik wat doms heb gezegd, je hebt er ouders bij die echt gemeen zijn hoor" verdedig ik mijn vraag. Remus schiet in de lach, net zoals de andere. "Remus's ouders zijn echt geweldig, ik ben daar een keer geweest en ze konden mij zelfs aan" zegt James. Ik krijg meteen een beeld voor me, van hoe James die hun huis afbrandt, terwijl de ouders van Remus niet eens boos worden. Met die gedachte val ik in Remus's armen in slaap.

Ik voel hoe ik zachtjes heen en weer wordt geschud. Ik open langzaam mijn ogen en zie een paar hoofden voor mijn gezicht. "Ze is wakker" zegt James die opstaat, net zoals de rest. "Hey slaapkop, we gaan eten" grijnst Remus en ik merk nu pas dat ik nog steeds in Remus's armen lig. Ik maak me los uit zijn armen en sta op. "Ben klaar om te gaan" zeg ik en ik loop naar het portret gat toe, met de rest achter me aan.

Na het eten hebben we nog verder gepraat, maar ik was best wel moe dus ging ik naar boven. Lily komt ook binnen gelopen. "Slaap je al?" vraagt ze zacht. "Ja" antwoord ik droog en ik ga overeind zitten. "Ah oké, nou welterusten dan" zegt ze zacht. "Dus je komt vragen of ik wakker ben om welstrusten te kunnen zeggen?" vraag ik verward. "Eigenlijk wilde ik gewoon weten of ik stil moest zijn of niet" antwoordt Lily. "Weet je wat, ik raak ge confused hier van, ik ga slapen" zucht ik en ik ga weer liggen.

Eclipse ☾ // R. Lupin lovestoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu