29 - Prank goes wrong

514 21 4
                                    

'Oké... ik heb zin om te pranken' zeg ik uit het niets. We zijn net klaar met de lessen en ik heb al mijn huiswerk al af, dus ik verveel me dood.

'Ik stem in' roept Sirius, die ook de hele tijd verveeld voor zich uit zat te staren.

'Ik ook! Dus... wat gaan we doen?' vraagt James.

'Ik zat te denken om de leraren kamer roze te verven ofzo. Het is echt heel riskant, maar als het lukt wordt het echt geweldig' antwoordt ik.

'Oké, das wel een goed idee, maarrr... laten we eerst even lunchen, dan doen we het meteen daarna' zegt Sirius, wiens buik echt heftige geluiden maakt.

We stemmen allemaal -behalve Remus- in, maar hij wordt gewoon gedwongen om mee te gaan. 'Let's go dannn!' roep ik en ik spring op uit mijn stoel.

~

Met z'n vijven lopen we richting de grote zaal, terwijl we onderweg ons plan uitwerken. 'Oké, Remus en Peter gaan proberen zoveel mogelijk leraren af te leiden, terwijl Sirius, James en ik de ruimte verven' fluister ik.

'Maar wie gaat er dan op de uitkijk?' vraagt Peter.

'Niemand, als jij en Remus gewoon goed je werk doen, dan hoeft er niemand op de uitkijk'

'Maar, hoe willen wij meer dan twintig leraren met z'n tweeën afleiden?' vraagt Remus. 'Dat is gewoon onmogelijk, ze zijn allemaal op verschillende plekken'

'Dat is jullie probleem, maar volgens mij komen er sowieso niet zoveel leraren in de lerarenkamer' antwoordt ik.

'Top plan!' zegt James en we lopen verder.

~

'Zullen we wat doen vanmiddag?' vraagt Tessa aan ons. Ik kijk de andere aan.

'Sorry Tess, andere keer. Ik heb al plannen met de jongens' antwoordt ik. Tess kijkt me bezorgd aan.

'Weer een prank?' vraagt ze. Ik knik. 'Char, je moet echt oppassen. Volgens mij hebben de leraren al door dat je ook met de jongens mee doet en als ze je pakken dan kom je in de problemen'

'Tess, je bent echt een schat, maar je hoeft echt niet zo bezorgd te zijn hoor' antwoordt ik.

'Misschien heeft ze wel gelijk' zegt Remus. Ik kijk hem vragend aan. 'Ik heb de leraren ook horen praten over jou, ze verdenken jou ook'

'En dan? Wat willen ze met die informatie doen?'

'Je ouders schrijven en jouw ouders worden dan boos en sturen je naar een andere school, waar ik je niet meer kan zien' antwoordt hij.

'En toch gaan we ermee door' zeg ik eigenwijs en ik draai me hoofd de andere kant op.

~

'Ssshhht' sis ik, als we om de hoek van de leraren kamer staan. We kijken om het hoekje, daar zie ik het: de deur.

'En...? Is er iemand?' vraagt Peter. Ik schud mijn hoofd en gebaar dat we verder kunnen lopen. Zachtjes sluipen we naar de deur van de leraren kamer. Ik klop er twee keer op, om te kijken of er iemand binnen is. Geen reactie.

Ik pak mijn stok erbij. 'Alohomora' fluister ik en het slot klikt open. 'Kom snel' zeg ik en ik laat de andere binnen. 'Oké, Remus en Peter, jullie gaan rond de school lopen en probeer zoveel mogelijk aandacht van docenten te trekken. Van mijn part start je een vechtpartij, als je er maar voor zorgt dat hier géén leraren komen' zeg ik. Ze knikken begrijpend en Peter legt de potten roze verf op de grond neer.

'Hier neem deze' zegt James nog snel tegen de twee jongens en hij geeft de "Marauders map" aan Remus.

~

'Hoe gaat het bij jullie muur?' vraag ik aan de andere. Mijn muur is al voor de helft roze, het gaat eerlijk gezegd langzamer dan verwacht.

'Ehm.... slecht' mompelt Sirius. Ik draai mijn hoofd om. Sirius's muur is nog maar voor een kwart geverfd.

'Gast! We moeten opschieten, we zijn al een halfuur bezig' roep ik.

'Ja sorry hoor, ik probeer me best te doen'

'En hoe gaat het bij jou, James?' vraag ik aan James en ik draai me naar hem om. Zijn muur is al op ongeveer drie kwart geverfd. Verbaasd kijk ik naar de muur. 'Lekker bezig James' zeg ik blij en ik ga snel weer verder met mijn muur.

~

Ondertussen is het een uur verder en hebben James ik onze muur al af en zijn we samen bezig met de vierde muur, terwijl Sirius nog met zijn muur bezig is. Van buiten af hoor ik voetstappen. Ik hoor hoe iemand aan het slot rommelt. Ik kijk de jongens verschrikt aan en laat mijn kwast vallen. 'Kast...nu' sis ik en ik trek de jongens mee naar de kast die tegen de muur staat.

'Wat...in...Merlins Beard is hier gebeurd?' hoor ik de bekende stem van McGonagall. Ik hou mijn adem in, bang dat ze mijn ademhaling kan horen.

'Je staat op mijn voet' sist Sirius boos tegen James en hij beweegt zich.

'Jongens sta stil' fluister ik, maar het is al te laat. James raakt met zijn hand de kastdeur, waardoor hij openzwaait en we er uitvallen. 'bij Merlins beard, je bent echt een sukkel James!' roep ik geïrriteerd, terwijl ik overeind probeer te komen, helemaal vergetend dat McGonagall hier is.

'Potter, Black en Smith? Leg dit eens uit!' roept ze boos. Verschrikt kijk ik op, oh nee.

'We vonden het al zo, we kwamen hier om de kast te bekijken, Minnie' probeert Sirius, maar het helpt natuurlijk niet.

'Miss Smith? Ik dacht al dat u ook met de jongens mee deed, maar waarom?' vraagt ze geschokt.

Ik word rood. Wat nu? 'Het spijt me mevrouw, maar ik ben gewoon niet de perfecte leerling, als dat andere denken' verontschuldig ik me en mijn schoenen zijn op dit moment veel te interessant.

Ze kijkt me verward aan en op dat moment komen Remus en Peter binnen. 'Oh nee' mompelt Remus.

McGonagall draait zich om. 'Ah daar zijn Lupin en Pettigrew, we zijn compleet' zegt ze. 'Jullie vijven, mee neer mijn kantoor' beveelt ze, we knikken gehoorzaam en met een hol gevoel in mijn maag loop ik achter haar aan.

Eclipse ☾ // R. Lupin lovestoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu