Hey guys!! Ik ben bijna klaar met dit boek! Ik ben nu bezig met het laatste hoofdstuk, die heb ik denk ik vandaag al af en anders morgen. Maaaaarrrr... als ik hem af heb, zet ik gelijk alle hoofdstukken die nog offline staan online, zodat jullie niet meer hoeven te wachten.
Veel leesplezier xxZoals gewoonlijk krijg ik weer een kussen tegen mijn hoofd gesmeten. Ik rek mezelf uit. "Goedmorgen slaap kop" grijnst Lily. Ik kijk om me heen, alle andere meiden zijn al opgestaan. "Hoe laat is het?" gaap ik. "Kwart voor acht" antwoordt Marlene en ze gooit mijn kleding naar me. Ik trek de snel outfit aan. Ik strompel naar de badkamer waar ik mijn haar in een staart doe. "Je krijgt een chocokikker als je de rest van de dag blauw haar hebt" zegt Tessa die de badkamer binnenkomt. "Blauw? Kan het niet gewoon een neutralen kleur zijn?" vraag ik, maar ze schud haar hoofd. "Kom op, je krijgt een chocokikker, daar doe je toch alles voor?" grijnst ze. "Deal" antwoord ik en ik verander mijn haar in donkerblauw.
"Wat de bloody hell heb je met je haar gedaan?" vraagt Marlene, zodra ik de slaapkamer weer inloop. "Jij bent ook wel mooi hoor" antwoord ik sarcastisch, "ik moet de hele dag met blauw haar lopen, dan krijg ik een chocokikker van Tess" zeg ik. "Ik ben nog steeds jaloers op jouw haar, ik wil ook een transformagiër zijn" jammert Alice. Ik grijns en raap mijn boeken op en prop ze in mijn tas. "Ik ben beneden" deel ik mee en ik loop weg.
De leerlingenkamer is vrij leeg, ik loop naar de bank toe en wacht tot de meiden er zijn. Ik weet niet waarom, maar ik wacht eigenlijk altijd op hun, dat is gewoon hoe het gaat. "What the hell?" vraagt James zodra de jongens binnen komen. Ik rol met mijn ogen, "vindt je het niet mooi?" vraag ik met puppy ogen. "Nou nee" antwoordt James. "Ik vind het wel mooi" zegt Remus en hij ploft naast me. "Ja tuurlijk, ja vindt alles van Charlie mooi" plaagt Sirius. "Hou je mond" antwoordt Remus zacht en ik kijk ze raar aan. Ik wil er nog wat over zegen, maar de meiden komen al binnen. Met z'n alle lopen we naar de grote zaal.
Onderweg naar de great hall bedenk ik me hoe erg we allemaal wel niet verliefd op elkaar zijn. Ik ben op Remus, Lily is op James, Marlene is sowieso op Sirius en Tessa is op Peter, hoe gek het ook klinkt. Behalve Alice, die is samen met Frank, sinds kort is het officieel. Ik vind ze wel schattig samen, maar soms zijn ze gewoon te klef. "Waar denk je aan?" vraagt Remus opeens. Ik schrok op en zie dat ik al bijna een broodje naar binnen heb gewerkt. Heb ik zolang in gedachte gezeten? "Oh eh, niks hoor" antwoord ik en ik voel hoe ik rood word. Hij keek me even aandachtig aan, maar wendde toen zijn blik af om met de andere jongens te praten. Ik snap het echt niet Remus is zo lief, schattig en goed, maar gaat om met personen als Sirius, James en Peter. Misschien maakt dat de vriendschap juist goed, omdat ze zo verschillend zijn.
De bel gaat, een teken om naar de les te gaan. Tijdens Charms ga ik naast Severus zitten. Ik zit er niet voor me plezier naast, maar hij was de enige waarbij nog plek was. Ik heb niks tegen hem hoor, maar ook niks met hem, sinds hij Lily een Mudblood noemde is onze vriendschap ook over en daarentegen gaat hij met rare types om zoals Lucius Malfoy. "Haat je me?" vraagt hij uit het niets. Ik kijk hem recht aan, "nee" antwoord ik en ik zie hoe zijn blik wat ontspannener wordt, "maar ik mag je ook niet" zeg ik. Het is hard, maar wel de waarheid. Het zou juist zielig zijn als ik hem valse hoop geef, toch?. Zijn gezicht breekt weer en snel maakt hij zijn blik van me los. "Het spijt me" zeg ik nog, voordat ook ik met de les ga mee doen.
"Ik claim Remus voor de volgende les" zeg ik terwijl we naar Herbology lopen. "Want ik ben een voorwerp?" vraagt hij. "Nee, maar wel de leukste van allemaal" antwoord ik, waardoor hij begint te blozen. De jongens zien het ook en beginnen te grijnzen. "Gaat ie lekker Moons?" vraagt James, waardoor Remus alleen maar rood wordt. Ik ben erachter gekomen dat James Prongs als bijnaam heeft, Sirius heet Padfoot, Peter heet Wormtail en Remus heet Moony. Ik weet niet waar het voor staat, maar het klinkt wel leuk.
"Ik snap jou echt niet" zegt Alice plots. We kijken haar allemaal aan, "je bent verliefd op Remus en hij op jou, waarom vraag je niet aan hem of hij je vriend wil zijn?" vraagt Alice en ik begrijp nu dat ze het over mij heeft. De andere meiden denken dat dit ook een sappig verhaal wordt dus ze komen met z'n alle op mijn bed zitten. "Omdat, ik onzeker ben, straks is hij niet op me en waren jullie allemaal fout" antwoord ik en Marlene geeft zichzelf een facepalm. "Je bent een van de slimste kinderen in de klas en je maakt zulke domme opmerkingen" zegt ze. "Pardon?" vraag ik quasi-beledigd. "Hij is honderd procent op jou, hij vroeg je niet voor niks mee uit naar Slughorn's feestje" antwoordt ze. "Ik weet het niet hoor" zeg ik onzeker. "Jij bent echt oliedom" zegt Tessa. "Ik weet het" antwoord ik en ik sta op. "Waar ga je heen?" vraagt Lily verbaasd. "Oh ik weet niet, eten misschien" antwoord ik en ik trek ze allemaal van mijn bed af.
"Ik krijg nog een chocokikker van je" zeg ik tegen Tessa. "Hier" antwoordt ze en ze gooit er een naar me. Zodra ik hem in mijn handen heb verander ik mijn haar weer in bruin, "dat is beter" zeg ik. Het was pittig ongemakkelijk namelijk vandaag, want zowat iedereen moest natuurlijk een opmerking over mijn haar maken. De meeste opmerkingen waren niet slecht, behalve die van Slytherin natuurlijk, maar ik heb de chocokikker nu dus ik ben helemaal blij.
JE LEEST
Eclipse ☾ // R. Lupin lovestory
Fanfic𝖲𝗁𝖾 𝗐𝖺𝗌 𝗍𝗁𝖾 𝗌𝗎𝗇, 𝗁𝖾 𝗐𝖺𝗌 𝗍𝗁𝖾 𝗆𝗈𝗈𝗇, 𝗍𝗈𝗀𝖾𝗍𝗁𝖾𝗋 𝗍𝗁𝖾𝗒 shone as stars ❦ [Gestart op 18 mei 2020] Charlotte Smith is een speels meisje dat in het vijfde jaar van Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry instroomt, ze za...