12 - Hogsmeade

667 32 0
                                    

"wakker worden!" roept Lily. "Het is nog zo vroeg" jammer ik. "Ja, maar je date begint zo en het is al bijna twaalf uur" knipoogt ze. "Hallo, jullie zijn er ook gewoon bij hoor" antwoord ik. "Je ontkent niet dat het een date is" grijnst Marlene. "Ach hou je kop joh" zucht ik en ik sta op. Als het in hun ogen toch een 'date' is doe ik wel een leuk jurkje aan. "Lils, mag ik een jurk van jou lenen?" vraag ik zo nonchalant. "Tuurlijk mag je een mooie jurk voor je date lenen, wat vindt je hiervan?" vraagt ze en ze houd een fluweel blauwe jurk omhoog. "Perfect" antwoord ik en ik trek de jurk aan. Het is simpel, oftewel perfect. Een kwartier later sta ik in de leerlingenkamer.

"We gaan eerst ontbijten en meteen daarna vertrekken we" zegt Tessa en we lopen naar de grote zaal. "En haal het niet in je hoofd om deze date te verpesten, want we hebben gister zoveel moeite gedaan om de jongens over te halen om mee te spelen" fluistert Marlene in mijn oor. "Waarschijnlijk helpen ze alleen mee omdat James dan in de buurt van Lily kan zijn" lach ik zacht.

"Waar gaan we als eerst heen?" vraagt James als we net zijn aangekomen in Hogsmeade. "We kunnen wat winkels bezoeken" stelt Tessa voor. "Daar heb ik echt geen zin in Tess" antwoord ik, ik ben nooit zo'n fan van shoppen geweest en dat weet ze best. "Dat weet ik, dan ga jij alvast naar The Three Broomsticks" stelt ze voor. "Oké is goed" antwoord ik met mijn domme kop. "We laten haar niet zomaar alleen, Remus blijf jij bij haar?" vraagt James. "Ik vind het best" antwoordt hij en Lily geeft mij een knipoog. "Tot straks dan" roept Marlene en ze lopen ervandoor. Ik rol met mijn ogen. "Weet jij waar The Three Broomsticks is?" vraag ik aan Remus. "Ja, volg mij maar" zegt hij en hij leidt me de weg naar het café.

"Wil je wat drinken?" vraagt Remus. "Butterbeer graag" antwoord ik met een glimlach. Remus staat op en loopt naar de bar om te bestellen. Hij is best wel knap, wacht wat? Wat dacht ik zonet? Nee stop, niet zo denken Charlotte. Een minuut later komt hij weer terug met twee butterbeers in zijn handen. "Dankjewel, hoeveel krijg je van me?" vraag ik als hij de buterbeer aan mij geeft. "Is op mijn kosten" antwoord hij met een zwakke glimlach. "Bedankt" zeg ik weer en ik neem een slokje.

Ik neem het laatste slokje. "Je hebt een beetje schuim" zegt Remus en hij wijst naar zijn eigen mond. Snel veeg ik met mijn arm het schuim weg. "Is het weg?" vraag ik voor de zekerheid. "Ja" grijnst Remus. Waarom ben ik zo'n ongemakkelijk persoon, ik kan ook gewoon geen normale 'date' hebben, niet dat het überhaupt een date is, in Remus's ogen is het gewoon wachten tot de andere er zijn en voor mij ook, toch? Ik snap het allemaal niet meer.

We horen opeens een stem door de speakers praten. Een klein mannetje staat bij de bar met een microfoon in zijn hand, "beste dames en heren, het is zondag en vier uur, oftewel dansuur!" roept hij vrolijk, "met vandaag waltz-muziek op de lijst, dus pak je partner, vriend of vriendin bij de arm en dansen maar!" en meteen nadat het mannetje klaar is met praten begint er muziek te spelen. Ik weet zeker dat de andere hiervan wisten. Ik kijk toe hoe allemaal mensen opstaan en met elkaar dansen. Blijkbaar is dit elke zondag zo. Remus schraapt zijn keel. Ik maak mijn blik los van de mensen en kijk Remus aan. "Wil je misschien umh met mij dansen?" vraagt hij twijfelachtig. Verbaasd kijk ik hem aan, het zal me niks verbazen als dit gewoon een prank is van de jongens en dat Remus in het complot zit, "het hoeft niet hoor, als je het niet wilt" zegt hij snel en hij kijkt beschaamd naar de grond. Hij is te teleurgesteld en daarintegen zou Remus nooit zo'n prank uithalen, dus dit moet wel puur uit zichzelf komen. "Tuurlijk wil ik dansen" zeg ik. Hij kijkt verrast op en steekt zijn hand naar me uit. Met een glimlach neem ik hem aan en Remus trekt me naar de dansvloer die zonet is ontstaan.

Ik moet even inkomen met het dansen, omdat ik het echt al heel lang niet heb gedaan, maar na een tijdje doe ik het zonder moeite, vooral omdat Remus een goede begeleider is. "Je kan echt goed dansen, ik ben echt onder de indruk" zeg ik tegen hem, waardoor hij een lichte blos krijgt, "dankje, jij ook" antwoordt hij. "Dankje" antwoord ik terug. Natuurlijk moet ik nog steeds ongemakkelijk zijn, stomme ik, maar ja hij is ook best wel ongemakkelijk of komt dat door mij?. "Je ziet er trouwens echt mooi uit" zegt hij. "Bedankt" antwoord ik en ik voel hoe mijn wangen ook beginnen te gloeien, "jij ziet er ook leuk uit." We hebben echt de leukste plezier tijdens het dansen.

Ik draai een rondje als ik zie dat de meiden en de rest van de Marauders in de deuropening van het café staan. "De andere zijn er" zeg ik zacht tegen Remus, hij kijkt op en ik trek hem mee naar de deuropening. "Plezier gehad zie ik?" vraagt Lily en ze geeft een knipoog, waardoor ik met mijn ogen rol. "Ja het was best gezellig" zeg ik, ik heb het opgegeven om het te ontkennen, ik ben erachter gekomen dat ik hem echt leuk vind. Nu nog hopen dat het wederzijds is. "Ik vond het ook wel gezellig" zegt Remus.

We zitten nog even met z'n allen aan de bar te drinken, als het tijd wordt om weer terug naar het kasteel te gaan.

"Dusss, hoe was de date?" vraagt Alice. Het is avond en de meiden en ik zitten op onze kamer, omdat ze de 'date' zo graag in detail wilde horen. "Het was geen date" zeg ik. "Nee dit keer niet, maar de volgende keer wel" zegt Marlene en ze beweegt haar wenkbrauwen op en neer. "En wat bedoel je daar nu weer mee?" vraag ik. "Oh kom op, we zagen allemaal de blik in je ogen toen je met hem zat te dansen, je bent hartstikke verliefd" zegt Lily. "Oké misschien ben ik verliefd en dan?" vraag ik. Marlene, Alice, Tessa en Lily kijken elkaar aan en beginnen spontaan te gillen. "We wisten het" roept Tess uit. Ik kijk naar de grond. "Wat is er Char?" vraagt Lily. "Nou, denken jullie, je weet wel, dat hij ook op mij is?" vraag ik onzeker. "Tuurlijk, hij had dezelfde blik in zijn ogen" stelt Lily me gerust. Ik kijk haar blij aan. Hopen dat ze gelijk heeft.

Eclipse ☾ // R. Lupin lovestoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu