Yeni Türkü/Umut
Fırat, kendini ne kadar sevdiğini anlatan ve geçen yılların hatırına kendisini affetmesini söyleyen yaşlı kadına tiksinen gözlerle baktı. Özge ise her zamanki gibi zorlanınca ağlamaya başlamıştı.
"Senin kötülüğünü ister miyim hiç? Sen, benim oğlumsun. Senin mutlu olmanı istedim. Özge'nin böyle bir şey yapacağı aklımın ucundan bile geçmedi. Bilsem evin önünden bile geçmesine izin vermezdim."
Özge, duydukları ile çıldırdı. Giysisinin koluna gözlerini alelacele silip teyzesinin üstüne atladı. Yaşlı kadına rastgele vurup, saçlarından çekiştirirken "Murat'ın evine sen de benimle geldin. Kendini kurtarmak için beni ateşe atamazsın. Başıma ne geldiyse senin yüzünden geldi," diye bağırdı.
"Şu hale bak, tek kelimeyle rezillik. Yıllarca Kadriye'nin nasıl bir yılan olduğunu sana anlatmaya çalıştık. Bir gün bile ablamla abim ne diyor diye bize kulak vermedin. Kendi öz yeğenini bu kadar rahat harcayan kadının gözünde değerin yoktu."
Fırat, abisini dinlerken bir taraftan da teyzesi ile kavga eden Özge'yi izliyordu.
"Fırat, bu rezilliğe ne zaman son vereceksin? Annem ve babam hayatta iken hiç görmediğimiz rezillikleri sayende bol bol gördük. Yeter artık."
Fırat, umursamaz bir tavırla omzunu silkti.
"Birbirlerini yesinler."
Ferit, kardeşinin olanlardan hiç ders çıkartmadığını anlayınca "Yazık," dedi. Abisinin kendisine ayıplar gözlerle baktığını gören Fırat "Yazık olan ne abi?" diye tısladı.
"Fidan gibi bir kadından sonra kendine eş diye seçtiğin kadına bakıyorum. Sonra bir de sana bakıyorum. Olanlardan hiç ders çıkarmadığını görüyorum."
Fidan'ın adını duyunca gerilen Fırat "Her şeyi yoluna koyacağım. Fidan, şimdi bana kırgın. Zamanla aramız tekrar düzelecek," dedi. Ferit, kardeşine ters bir cevap vermeye hazırlanırken Kadriye Hanımın çığlığı ile birlikte kavga eden kadınlara baktı. Özge, yaşlı kadının başına vurduğu bibloyu elinden hızlıca atıp bu kez de teyzesini tokatlamaya başladı. Daha fazla dayanamayan Ferit olaya müdahale etti. Özge'yi Kadriye Hanımın üzerinden kaldırıp "Rahat dur," diye kızdı.
"Rıza, Kadriye Hanımı odaya götürün. Dinlensin."
Ferit, kardeşine kızgınlıkla bakıp "Başını derde sokacaksın. İkisini de evden gönder. Bir daha sana bulaşamazlar zaten. Neyin inadı bu Fırat?" dedi.
"Kanunlara son derece saygılıyım abi. Başımı derde soktuğum yok, rahat ol."
Fırat'ın rahat tavırlarına sinirleri bozulan Ferit "Ne halin varsa gör. Yarın bir gün sakın abi diye kapıma gelme. Senin rezilliklerinden bıktım artık," diyerek salondan çıktı. Fırat, abisinin sözlerine en ufak tepki göstermedi. Özge'nin yanına doğru yürüdü. Kadının saçlarından hızlıca çekip "Bana bak," diye kükredi.
"Az sonra amcan gelecek. Yaptığın her şeyden haberi var. O yüzden ağlayarak kendine acındıracağını falan sanma."
Özge, amcasının geleceğini duyunca yolun sonuna geldiğini anladı.
"Amcam, beni asla affetmez."
"Affedilecek bir tarafın yok."
Fırat'ın tükürürcesine söylediği sözlerle birlikte Özge "Amcam gelmeden gideyim. Yemin ederim bir daha karşına çıkmam hiç. Amcamın benim üzerimde emeği çok fazla. Bana kötü gözlerle bakmasına dayanamam," diye yalvarmaya başladı. Özge'yi sert bir hareketle itekleyen Fırat "Sana dokunmuyorsam bunun tek sebebi karnındaki bebek. Sana elimi sürerek bir bebeğin katili olamam çünkü bir başlarsam asla durmam. Şimdi kes sesini," diye bağırdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Söz Ver (Tamamlandı)
General FictionDul kelimesi ile tanışan kadınlar, namus bekçileri tarafından zorla giydirilen ateşten gömleklerle yanmadan yaşamaya çalışıyorlar. Başlayan her yeni gün ile birlikte, çevremde olan erkeklerin aç bakışları ve kadınların düşmanca bakışları arasında ba...