Tizenhatodik fejezet
"Akit feledni akarunk, arra gondolunk„
Jean de La BruyéreIII. Felvonás
Dobogó léptek.
Reggeli napfény.Másnap első dolgom volt, hogy a kollégium igazgatóságát felkeressem, amiért a szobatársam eltűnt, méghozzá oly mód, mint aki teljesen, végérvényesen kiköltözött. A frász kerülgetett, az éjszaka semmit sem aludtam, ezért vörös vérágak övezték szemeimet, és az ajkaim olyan cserepesek és véresek voltak a szám folytonos tépkedésétől és rágcsálásától, hogy úgy néztem ki, mint egy drogos, aki éppen most szabadult az elvonóról. Valószínűleg a helyettesnek is ez jutott eszébe, mert azonnal tárcsázta az iskola pszichológusát, hiába tiltakoztam, hogy csupán az alvás hiánya az egyetlen problémám.
- Juliana Moort kivették az intézményből – tájékoztatott a helyettes, és olvasószemüvegét, amitől szemei kétszer akkorára torzultak, levette, és helyette orrnyergét kezdte el masszírozni. – A kislánynak egy korábbi problémája kiújult, ezért a szülők tanácsosabbnak látták otthoni körülmények között taníttatni.
- Dehát – elsőre csak ennyit tudtam kinyögni, majd erőt véve magamon folytattam. – Ahogyan én tudtam July már sokkalta jobban érezte magát, és a kezelése véget ért a tavalyi évben.
- Ha őszinte akarok lenni magával Isabella – kezdte a középkorú nő, miközben ráncos ujjait összefűzte az íróasztalán. – Ahogy hallottam, magának is megvan a maga baja. Juliana is saját problémáival küszködött, és nem tudta legyőzni őket. Ha maga bent szeretne maradni, azt tanácsolom, hogy beszéljen a pszichológusunkkal, kiváló képesítésekkel rendelkezik a hölgy, és próbálja meg egyben tartani magát, nem pedig mások problémáit űzni.
- Nem űzöm mások problémáimat – vágtam rá élből, miközben vállam mögé sepertem egy fakó szőke tincsemet. – Csupán érdeklődtem.
- Nos, a választ megkapta. Juliana nem jár többé az intézményünkbe.
Ezzel lezártnak minősítette a témát, láttam rajta, és csak egy kevesen múlott, hogy ne kiabálják a képébe, hogy sokkal többről van szó, mint csupán arról, hogy egy mentális zavarral küzdő kamaszt kiírattak az iskolából. Nagyot kellett nyelnem, hogy ne szaladjon ki mindaz a számon, amit hónapok munkája árán megtudtam. Helyette inkább másról kérdeztem.
- Az elmúlt két napban nem engedtek ki a kollégiumból – kezdtem, mire a nő ismét rám emelte a tekintetét. Gyorsan az íróasztal sarkán heverő arany névtáblára pillantottam. – Mrs. Orlando, kérem, nem tehetnénk valamit annak érdekében, hogy elengedjenek? Nem mentem sohasem messzire. Kisboltba, edzeni... maximum pár óra alatt megfordultam minden egyes alkalommal.
YOU ARE READING
Lehullott szirmok
Teen FictionIsabella Blackwood súlyos terheit cipeli hátán, miközben kényszeredetten próbál megfelelni a St. Margaret Leánygimnázium és Kollégium elvárásainak, hogy az év végeztével válhasson valakivé. Valakivé, aki többre képes, mint ahogy látszik. Ám arra ő s...