Tak leh keluar rumah.

493 48 72
                                    

Lee Know POV

Nama aku Lee minho. Orang panggil aku minho je. Aku anak ketiga daripada 5 adik beradik.

Aku bukan manusia biasa. Aku luar biasa sikit. Aku dilahirkan dengan spirit hutan. Aku membesar pun dengan benda tu.

Mak aku....Lee Jihou, dia yg hidup dalam hutan. Bukan tarzan eh...dia berbentuk manusia tapi just makhluk yg duduk dalam hutan.

Mak aku hidup cam manusia je. Tetibe fall in love ngan appa aku and.....dia manusia. Jadi....kami berlima ni manusia tapi lain sikitlah.

Cuma aku pelik....omma aku tak kasi aku keluar rumah lepas appa aku mati. Masa tu aku umur 7 tahun.Dia kata aku ni bahaya untuk manusia. Tapi kekadang aku seludup je keluar ngan adik aku.

Tetibe pintu bilik aku terbuka.

Sape pulak kacau aku pepagi ni? Baru nak temenung, mengenang nasib sendiri.

"Hyung nak ikut Felix keluar tak ni?" tanya Felix.

Dia pun dah bersiap nak pergi sekolah. Aku terus berdiri and pegang tangan dia.

"Boleh ke?" tanya aku.

"Klu Lix tanya....maksudnya....jomlah.Gi siap.." balas Felix.

Aku terus masuk tandas pastu berdiri depan cermin. Aku pejam mata aku beberapa saat.

And aku buka mata. Aku pun dah jadi kecik. Pelikkan?

Felix buka pintu bilik air. Pastu angkat aku and letak dalam pelukan dia.

"Hyung ni jadi kucing pun comel." kata Felix.

Aku ni boleh jadi kucing sebab aku bukan manusia biasakan? Cam Felix.....boleh jadi helang. Aku sorang je dalam adik beradik yg jadi haiwan jinak.

Yg lain,... ular, harimau, helang. Aku je sendu sesorang. Takpelah, aku redha.

"Hyung masuk dalam backpack. Nanti omma nampak kena marah."

"Meow...(ok...)"

Felix buka beg dia pastu sumbat aku dalam tu. Nasiblah muat. Beg dia pun kosong. Takde buku. Entah hilang mana buku budak ni.

Felix pun bawak aku keluar. Lepas dah jauh sikit dari rumah, dia keluarkan aku.

"Hyung nanti balik tunggu Felix tau. Hyung jangan hilang pulak." kata Felix.

"Meoww...meow.. (ok...hyung tunggu.)"

Dia usap kepala aku pastu pergi sekolah cam biasa. Aku tengok dia berjalan pergi dari aku. Aku pun teringin nak gi sekolah cam dia.

Tapi apalah nasib. Tak boleh pergi. Bak kata Omma aku tak sesuai duk ngan manusia. Aku ni ......bahaya untuk manusia.

Aku tak tahu apa maksud bahaya tu sebenarnya. Sebab aku sendiri tak tahu apa kuasa yg ada kat diri aku.

□□□□□□□

Song Hayoung POV

Aku berjalan maksud pagar sekolah. Aku betulkan ponytail aku sebab macam terbarai. Masa nak berjalan, tetibe aku terlanggar someone.

"Mianhae......Felix-shi."

"Annyonghaseyo, Noona. Gwaenchana. Lambat sampai hari ni. Selalunya awal." balas Felix.

"Noona terbangun lambat dari biasa. Tu lambat ni."

Felix senyum kat aku pastu dia lambai aku lepas bertembung ngan kawan dia. Aku lambai dia balik.

Aku ada dia sorang jelah kawan kat sekolah ni. Wlupun dia junior aku. Tapi aku ni budak nerd and noob. So, kekawan batch pun tak tahu aku wujud ke tak kat sekolah tu.

(C) The World Between Us || Lee Know ※ Stray kidsWhere stories live. Discover now