Apa jadi?

152 29 22
                                    

Lee Felix POV

"HEI!! Hyung!!! Bukan camnilah. Mana ada orang buka plastik cheese camni. Nanti teraburlah. Adeiiii...." jerit aku kat hyung.

Aku ambik gunting yg tergantung kat dinding pastu buka plastik cheese tu. Ada ke dia nak koyak camtu je? Dia ingat ni plastik mister potato ke? Berterabur kang....tak pasal2 membazir.

"Ohhh...tak boleh eh?"

"Tak..."

Hyung menggaru kepala dia yg tak gatal tu pastu tersengih macam kerang busuk. Aku jeling je dia pastu sambung potong sayur aku. 

Memandangkan dia dah tak sekolah, dia tolong aku masak. Aku pun ponteng sekolah beberapa hari sebab nak jaga dia ni. Berkorbanlah sikit untuk abang....😒😒

Ding.....Dong...

Aku berhenti potong sayur pastu mengintai dari dapur nak tengok sape datang. Tapi tak nampak. Jadi aku suruhlah Minho Hyung sebab......aku malas.

"Hyung....tolong boleh..."

□□□□□□

Lee Minho POV

Aku pergilah depan sebab Felix mintak tolong aku. Pemalas punya budak. Dahlah tadi kena marah sebab salah buka cheese. Ngeh....

Aku buka pintu. Nampak Wooyoung depan rumah aku. Dia ke yg tekan loceng tadi? Aku pusing balik sebab nak panggil Felix.

"Minho!!" jerit Wooyoung. Aku pandang dia balik.

"Kau tahu tak Hayoung kat mana?"

"Hayoung?"

□□□□□

Aku ambik segelas air pastu bagi kat Wooyoung. Aku duduk sebelah dia ngan Felix. Aku saje panggil dia sekali.

"Hayoung hilang ke?"

"Tak tahu.....tetibe dia tak datang sekolah. Dah 4 hari. Sebab tu aku jumpa kau."

Aku pandang Felix. Felix mengangkat bahunya tanda tak tahu. Wooyoung letak gelas dia kat atas meja.

"Chenle pun tolong aku cari dia. Sebab dia tak cakap pape. Dia dahlah duk sesorang. Takut ada apa2 jadi ngan dia je."

Tetibe telefon Wooyoung berbunyi. Aku just pandang dia yg angkat call tu. Tapi Wooyoung buka speaker nak kasi aku dengar sekali.

"Woi, Wooyoung. Kau jumpa Minho ke?"

"Haah..nape?"

"Aku dah jumpa Hayoung. Dia kat hospital."

"Hospital?" kata kitaorang serentak. Kenapa hospital?

"Haah....kau datanglah. Aku tunggu sini."

Aku bangun dari duduk pastu pandang Felix. "Hyung nak jumpa dia."

Felix tarik tangan aku. "No....jgn. Hyung nak benda sama jadi ke?"

Aku mengeluh. Aku taknak benda sama jadi. Tapi aku nak jumpa Hayoung. Kenapa dia masuk hospital?

"Biar Felix pergi. Hyung duk rumah."

□□□□□

Lee Felix POV.

Aku pergi hospital ngan Wooyoung sunbaenim. Aku memang tak kasi hyung ikut wlupun dia merayu kat aku tadi.

Aku dah sampai hospital nampak Chenle sunbaenim tunggu kat luar satu bilik. Kitaorang pergi kat dia.

"Apa jadi kat Hayoung?"

Chenle sunbaenim pandang kitaorang pastu pandang aku pelik. "Felix ikut? Hyung tak ikut?"

"Tak....dia tak sihat sangat...." tipu aku. Sorrylah sunbae.

Dia menggangguk kepalanya pastu bawak kitaorang masuk dalam bilik Hayoung Noona. Aku nampak dia terbaring kat katil tapi aku dapat rasa benda pelik. Apa dia ni?

Aku pergi arah Hayoung Noona pastu pegang tangan dia perlahan-lahan. Aku terkejut sebab.....tenaga dia sebagai manusia dah berkurang banyak sangat.

"Kamu semua ni kawan Hayoung?"

Aku lepaskan tangan Noona pastu pandang doktor yg masuk dalam bilik tu. Doktor tu mengeluh.

"Hayoung ni tak sedarkan diri. Tapi saya sendiri tak tahu kenapa punca dia. Semua organ, sistem dia berjalan dengan baik. Tapi kami akan cari lagi puncanya."

"Cane tu doktor? Cam pelik je...." tanya Chenle sunbaenim.

"Kami pun tak tahu. Kami akan cuba yg terbaik untuk tahu punca dia. Klu takde pape, saya mintak diri dulu."

Kami tunduk badan kami masa doktor tu nak keluar. Aku pergi arah Noona balik pastu genggam tangan dia.

Hayoung Noona ni dah lemah sangat. Tapi aku tak tahu nak buat apa.....aku tak boleh bagi kuasa aku.

Aku pergi keluar dari bilik pastu call Noona aku.

"Noona, jumpa Felix kat dark forest boleh?"

□□□□□

"Nape nak jumpa kat sini?"

"Felix rasa.....semangat manusia Hayoung Noona ada kat sini."

"Sape pulak nak pindahkan? Ke dia termasuk hutan ni?"

"Tak...Felix tahu dia tak datang sini langsung."

Aku ngan Noona masuk dalam hutan and pergi ke arah satu pokok yg kitaorang panggil 'spirit tree'. Aku tak tahu kenapa aku pergi sini sebenarnya.

"Noona tolong boleh?"

"Tolong rasa semangat manusia tu kat pokok ni?"

Aku angguk kepala. Noona aku perlahan-lahan letak tangan dia kat pokok tu pastu pejam mata dia. Aku tunggu je kat situ sambil pandang Noona aku.

Tetibe Noona aku tarik tangan cepat sambil tercungap-cungap. Aku pegang tangan dia nak tenangkan hati dia.

"Nape Noona? Ada ke?"

"Ada...tapi semangat tu tak dapat nak tarik balik."

"Kenape tak dapat tarik balik?"

"Sebab semangat tu dah jadi tebusan untuk satu nyawa yg lain......."

□□□□□

Chenle POV

Aku teman Hayoung sekejap lepas Felix pergi jumpa Noona dia. Masa aku tengah duduk sebelah dia kat atas kerusi, aku nampak air mata Hayoung mengalir.

Aku terkejut tapi aku ambik jugak tisu pastu lap air mata dia perlahan. Kenape dia menangis?

"Hayoung ok ke?"

Aku pandang belakang. "Minho...."

■■TO BE CONTINUED■■

(C) The World Between Us || Lee Know ※ Stray kidsWhere stories live. Discover now