Lee Felix POV
"Hyung!!!! Mana kau??"
Aku terus menjerit lepas aku balik rumah. Tapi dia takde kat rumah. Mana mamat ni pergi? Nak nangis jap....
Sebabkan dia takde kat rumah, aku pergi kat lorong yg ada kucing tu. Kat situ jelah aku boleh jumpa dia.
Aku sampai kat situ. Nampak dia berdiri ngan sorang perempuan kat situ. Aku baru perasan tu Hayoung Noona.
Aku pergi ke arah diaorang pastu tarik bahu hyung ke arah aku. Aku tengok muka dia dah merah sebab tahan nangis. Aku mengeluh perlahan.
"Perlu ke nangis sampai camni?"
Dia tak jawab pastu juihkan bibir sebab dia dahnak nangis balik. Aku pandang Hayoung Noona. Muka dia nampak pelik sebab tengok hyung camtu.
"Noona nak cakap ngan Felix?"
Masa aku cakap camtu, Minho hyung peluk aku kuat. Aku suap belakang untuk tenangkan dia.
"Felix tahu nak buat apa....Jgnlah nangis......"
Dia eratkan pelukan dia. Nak tercekik leher aku dibuatnya. Nasib tak mati je. Macam budak kecik betul budak ni....
"Noona kerja cafe tu kan? Jom.....kita cakap kat sana..."
□□□□□
"Hmmmm.....tulah citenya. Sebab tu.....dia sedih...."
Aku cerita semua benda dari A sampai Z....apa yg jadi sebenarnya antara diaorang berdua. Muka Hayoung Noona pun terkejut nak mampus.
Dia ada jugak cakap yg dia ingat Minho hyung je tapi dia tak ingat apa yg jadi. Jadi aku pun cite. Tapi Minho hyung aku suruh balik dulu.
"Bersalahnya rasa.....kenapa Noona buat camtu...."
"Benda dah jadi kan.....nak buat cane? Lagipun noona dah ingat dia kan....."
"Hmmmm...nantilah Noona jumpa dia balik...."
"Ok....Felix balik dulu. Nak cite benda lain pulak kat hyung......"
□□□□□
"Tapi kenapa????!!!! Kenapa, Felix????" jerit hyung kat rumah sambil goyang badan aku ni.
Peninglah siut. Dia ni memang suka nak mencederakan aku ke apa? Lepas ni aku kena buat medical checkup. Nak check aku ni sihat ke tak. Manjang kena hempuk ngan mamat ni....
"Sabar boleh tak? Aku tak cite lagi...."
Dia mencebik lagi depan aku. Aku buat muka annoying kat dia pastu jentik bibir dia. Dia terus tutup mulut dia. Padan muka......
"Jiyoung cite....yg Hayoung noona mimpi tu sebab Myunsoo hantar..."
"Myunsoo??!!"
Aku tutup telinga aku sebab dia menjerit. Tahulah pandai falsetto. Jgn jerit kat telinga aku. Pecah gegendang.
"Kau ingat tak semangat dia ada kat Myunsoo sebab Jooheon bagi? Masa tu......Hayoung Noona tahu semua cerita pasal kau tapi dia tak ingat. Jadi Myunsoo hantar mimpi2 tu.....untuk ingat kau balik."
Dia terus tersenyap. Aku tahu dia terkejut. Aku pun terkejut masa Jiyoung cite.
"Sebab tu dia ingat hyung tapi tak ingat cite yg sebenarnya. Hyung tarik memori dia tu, Hyung just tarik memori hyung ngan dia. Jadi dia masih ada sisa memori dia ngan Myunsoo.....sebab tu dia ingat hyung...."
Aku habiskan ayat aku kat situ and aku perasan yg minho hyung dah nangis. Sejujurnya, aku tak tahu kenapa dia menangis. Mungkin sebab dia.....
"Boleh ke dia terima hyung balik?"
Aku dah agak dia akan tanya benda tu. Aku dapat rasa....
"Felix dah cite kat dia. Dia.......nak mintak maaf."
"Tapi............"
"Hyung, kau tak jumpa dia lagi. Dah fikir macam2. Jumpalah dia dulu....."
"Cane......"
Ding dong~~~
Loceng rumah aku berbunyi. Aku pergi kat pintu pastu buka. Nampak Hayoung noona berdiri depan tu. Aku terkejut jugak dia datang sebenarnya.
"Jap.....felix panggil hyung. MINHO HYUNG!!!" jerit aku.
Pastu Minho hyung datang ke arah aku. Lepas nampak Hayoung Noona kat depan pintu, dia terus berlari dari situ. Aku kejar dia. Nasib baik aku sempat tarik tangan dia.
Aku cekik leher dia pakai lengan aku pastu tarik dia pergi depan pintu. Aku nak dia face to face ngan Hayoung Noona.
"Jumpalah dia...."
"Tauyugsydgcjs...."
Aku tak faham apa dia cuba sampaikan sebab dia tengah kena cekik ngan aku. Aku tolak dia keluar pintu pastu kunci pintu.
"Aku tak kasi kau masuk selagi kau tak cakap apa yg kau nak cakap......"
.
.
.
Lee minho POV
"YAAAA, Felix!!! Jgnlah buat aku macam ni!!!"
Aku ketuk pintu tu berkali-kali. Sanggup dia buat aku macam ni. HUHUHUHUHU....Sedihnya....
"Minho-shii..."
Aku pandang belakang. Hayoung berdiri kat situ. Aku sandar badan aku kat pintu sambil pandang kaki aku.
Hayoung tundukkan badan dia pastu pandang muka aku. Aku......aku nak nangis. Kenapa berat sangat ujian aku ni...
"Saya dah tahu semua cite.....jgnlah macam ni...."
"Tak.....awak tak suka saya dulu sebab....."
"Klu saya tak suka awak, saya tak rindu awak, Lee Minho. 3 tahun.....saya simpan rasa sayang saya kat someone tapi saya tak tahu sape yg saya rindu tu. Awak tak kesian ngan saya ke?"
Aku terkedu lepas dia cakap camtu. Tak sangka pulak dia kena macam tu.
"Hampir tiap malam.....saya mimpi pasal awak. Tapi saya tak ingat sape awak. Saya cintakan seseorang tapi saya tak tahu sape. Awak tak tahu yg saya masih terseksa lepas awak tarik memori saya........"
"Hayoung......."
"Awak kena ingat.....awak tarik memori saya ngan awak tapi perasaan saya untuk awak masih ada dalam hati saya..."
Air mata aku dah mengalir kat pipi. Samalah ngan Hayoung. Kitaorang menangis tak berbunyi kat luar tu. Hayoung lap air mata dia pastu usap rambut aku yg dah terjatuh kat dahi aku.
"Saya masih ingat macam mana awak nangis....awak dah banyak kali nangis depan saya. Saya ingat Minho. Awak nangis sebab saya......banyak kali. Saya taknak awak nangis lagi. Cukuplah air mata awak yg awak dah keluarkan untuk saya sebelum ni....."
Dia lap air mata aku ngan lengan baju dia perlahan. Nafas aku masih lagi tak teratur sebab menangis.
Dia letak tangan dia kat pipi aku. "Akhirnya.....saya dah dapat pegang pipi orang yg saya rindu selama 3 tahun. Happy betul saya......"
"Saya pun rindu awak......sangat-sangat....Song Hayoung..."
Aku peluk badan dia pastu dia balas pelukan aku erat. Dia cium pipi aku lama sambil peluk aku tu.
"Rasa sayang tak kurang sikit pun untuk awak, Lee Minho. Masih sama macam kali pertama awak baca komik ngan saya......tak berubah pun. Langsung tak......"
"Saya pun, Hayoung. Saya mintak maaf.....saya tak tahu awak terseksa dengan perasaan sayang awak untuk saya. Saya tak tahu....."
Aku dapat rasa yg dia angguk kepala dia perlahan. Rambut dia yg panjang tu aku usap perlahan.
"Sumpah.....mati hidup balik pun, saya sayang awak sepenuh hati saya, Song Hayoung....."
■■TO BE CONTINUED ■■
YOU ARE READING
(C) The World Between Us || Lee Know ※ Stray kids
Fanfiction"Aku tak sesuai untuk manusia." "Tapi cinta tu takleh halangkan?"