Lee Felix POV
"Yaaa!! Lee daehwi!! Cepatlah siap! Kau nak gi sekolah..." jerit aku kat pintu bilik dia sambil ketuk pintu tu. Nak tercabut pintu tu aku ketuk.
"Ye...kejaplah.....jgnlah marah...."
Daehwi buka pintu bilik dia. Dia gosok mata dia wlupun dia dah siap pakai baju sekolah.
"Ngantuk lagi ke? Apalah kau ni...."
"Yelah....kau tak sekolah lagi bolehlah cakap....."
"Yelah.....pergilah sekolah sana. Good luck... semoga tak tertidur."
Dia menggangguk kepala dia pastu pergilah sekolah. Lepas dia keluar rumah, aku gi dapur nak masak.
Aku jelah yg jaga Daehwi. Mak aku duk ngan Noona sebab dia sakit. Minho hyung tak sedar lagi wlupun dah.....3 tahun tapi dia duduk ngan aku.
Masa tengah masak tu, tetibe aku fikir sesuatu. Aku tutup api pastu pergi tengok kalendar. Hari ni......birthday Minho hyung.
Aku mengeluh perlahan. Bila dia nak sedar? Aku dah rindu sangat ngan dia wlupun hari2 aku tengok dia terbaring.
Aku pergi bilik dia pastu tengok dia dari pintu. Dia still terbaring camtu. Aku pun pergi ke arah dia pastu duduk kat sisi katil dia.
Kepala aku terletak kat katil dia and tangan aku pegang tangan dia. Mata aku dah berair. Bila kau nak sedar?
Aku tutup mata aku. Dahnak tertidur aku kat situ.Tetibe tangan aku bergerak. Aku tengok tangan aku....
"Felix.....kau kenapa tidur kat sini?"
Aku tengok Minho hyung. Mata dia dah terbuka and dia senyum kat aku. Aku terus peluk badan dia.
"Kau dah sedar....."
Dia lepaskan pelukan aku pastu pandang aku. "Rindu aku nak tengok kau pakai apron....."
Aku tengok badan aku. Aku tak cabut lagi apron aku masa aku masak tadi. Aku pandang dia....huhububuhhh nak nangis.
"Aku rindu kau.....nape kau lambat sangat nak sedar?" kata aku pastu pukul lengan dia.
"Auchh....sakitlah. Sesedar dah kena pukul.....apalah...."
"Tak kisahlah.....yg penting kau dah sedar....."
Aku peluk dia balik kuat2. Dia pun balas pelukan aku. "Aku pun rindu kau lah budak....."
"Huhuhuhuhuhuh....aku benci kau..."
"Suka hati kaulah....."
□□□□□
Lee Know POV
Aku dah sedar. Felix bagitau tadi.....aku tak sedar dah 3 tahun. Lama betul....mesti dia penat jaga aku kan?
Aku turun kat tingkat bawah pastu nampak Felix tengah duduk kat sofa. Aku pun pergilah berdiri depan dia.
"Felix....jom....kita jalan2. Rindulah nak keluar...."
"Ehhh....dia ni. Baru sedar dah mintak macam2...."
"Alah....jomlah..."
"Ish....yelah...."
Dia bangun dari duduk pastu ambik kot dia yg tergantung kat dinding tu. Aku bersorak pastu keluar ngan dia.
Aku pun tak tahu nak gi mana. Aku nak keluar jalan je. Lagipun kuasa aku dah hilang......aku dah jadi manusia biasa. So, aku dah tak kisah sangat.
"Hyung.....tahu tak hari tu....Felix jumpa kucing...."
"Kucing?"
"Bulu dia, warna dia, semua bendalah sebijik macam hyung masa jadi kucing dulu...."
"Mana,nak tengok....."
Felix tarik aku masuk dalam satu lorong kecik tu. Pastu aku nampak kucing tu. Sumpah sebijik ngan aku masa jadi kucing. Tetibe rindu pulak aku yg dulu.
Aku pergi ke arah dia pastu usap kepala dia. "Comelnya...."
Lepas beberapa minit, aku bangun pastu ajak Felix keluar dari lorong.
"Kau nak makan pape ke? Jomlah aku belanja. Lagipun hari birthday kau kan?"
"Hari ni birthday aku?"
"Ye...."
"Klu camtu, jom kita pergi cafe sana tu." Aku tunjuk satu cafe yg berdekatan tempat kitaorang berdiri.
"Ehhhh...sana tak boleh. Kita pergi cafe lain...."
"Nape pulak...."
"Jom2. Aku bawak gi cafe lain."
Felix terus tarik tangan aku pastu tarik pergi cafe yg jauh daripada cafe yg aku tunjuk tadi. Aku pun tak tahu kenapa....
"Oii...Felix..."
Kitaorang pandang ke arah suara. Nampak hyunjin tengah berlari ke arah kitaorang.
"Hyung.....lama tak jumpa...." dia pergi tepuk lengan aku.
"Sakitlah woiii..."
"Sorry...korang nak gi mana?"
"Cafe.... nak join?"
"Boleh gak.....jom!"
Pastu kitaorang pun masuk cafe tu..
■■ TO BE CONTINUED ■■
YOU ARE READING
(C) The World Between Us || Lee Know ※ Stray kids
Fanfiction"Aku tak sesuai untuk manusia." "Tapi cinta tu takleh halangkan?"