Pahal dekat sangat ni???!?!

233 37 40
                                    

Lee Minho POV.

Dapat duk sebelah Hayoung. Bestnya!! Aku sumpah happy. Aku pun tak tahu kenapa.

Aku pun dari tadi asyik tengok dia. Nasiblah dia tak perasan aku tengah pandang dia.

"Ok....kelas dah habis. Boleh gi rehat."

"Woahhh!! Yeah!! Dah rehat!!" jerit Jeno sambil berdiri.

Aku tengok je perangai dia dari tadi. Lawak siut...best gak dapat classmate camni.

Aku tengok Hayoung tengah masukkan buku dia kat laci bawah meja.

"Awak taknak rehat ke?"

Hayoung pandang aku pastu pandang belakang aku. Mesti korang ingat aku yg tanya dia kan?

Tak.....Yougil yg tanya aku......aku pun pusing belakang.Pandang Yougil ngan kawan2 dia yg berdiri bebetul belakang aku.

Pahal dekat sangat ni???!! Nak gaduh ke?? Dahlah bau perfume kuat...nak mati aku....

"Tak tahulah....sebab..."

Aku berhenti bercakap lepas nampak Felix berlari masuk kelas aku. Dia stop kat meja aku pastu terus tarik tangan aku.

"Cepatlah hyung...kata nak rehat sesama... "

"Nape kau berdebar sangat ni??"

"Korang ni adik beradik ke?" tanya Yougil.

Felix dah ketap bibir dia. Hayoung pun dah geleng kepala dia. Aku pulak.....tak tahu pape.

Tahniah...Minhoe...

"Jomlah cepat."

Felix tarik tangan aku, pergi keluar kelas. Nak tersandung aku kedepan sebab dia tarik. Pinggang aku pun terlanggar bucu meja.

Sakit nak mampus......

"Jap, Felix....jap."

Aku usap pinggang aku pastu berlari pergi kelas balik. Aku nampak Yougil still berdiri kat meja aku. Dia macam cakap something Hayoung.

Tak kisahlah.....

Aku tarik tangan Hayoung. Dia pandang aku ngan muka terkejut.

"Nak gi rehat tak? Jom...." ajak aku.

Hayoung teragak2 nak jawab soalan. Mata dia kejap pandang aku. Kejap pandang Yougil.

"Jomlah...."

"Ok2....jom." Hayoung bangun dari tempat duduk dia sambil pandang Yougil yg tengah jeling dia.

Tangan aku pulak aku tak lepaskan dari tangan dia. Tetibe terasa melekat pulak. Ehhhh??

Kitaorang keluar kelas...tengok felix dah hilang. Aiii?? Tadi ajak rehat. Dia hilang pulak.

Kitaorang pergi jelah cafe terus. Tapi aku pelik.....kenapa semua pandang aku lain macam?

Manusia memang camni ke? Ke aku je yg perasan orang pandang aku?

"Minho..."

Aku pandang Hayoung yg panggil aku.

"Awak memang taknak lepaskan tangan saya ke?"

Aku tengok tangan aku. Ya....aku genggam tangan dia sekarang ni. Apa kau buat ni minho??!! Anak dara orang ni...

Aku tarik tangan aku. "Sorry....awak..."

"Sokay....awkward je. Awak ngan Felix sibling ke?"

"Haah....kenapa?"

"Takde pape....dua2 hensem. Dua2 pun famous." balas Hayoung.

(C) The World Between Us || Lee Know ※ Stray kidsWhere stories live. Discover now