Aku sedih

160 30 20
                                    

Lee Minho POV.

Aku balik rumah pastu terus masuk bilik. Aku campak beg aku kat atas meja study pastu hempas badan aku atas katil.

Aku terfikir apa yg aku buat kat Minyoung tadi. Aku sumpah bodoh. Aku tak percaya ngan apa yg aku buat. Aku nak mati jelah camni......

"HYUNG!!!!!"

Aku terus terduduk dari baring. Aku pandang arah pintu sebab aku rasa ada orang nak buka pintu tu and masuk dalam bilik aku.

PPANGGG!!!

Bahu aku terjungkit sebab terkejut. Felix yg tendang pintu aku tu. Nasib tak tercabut pintu tu. Klu tak takde privasi lah bilik aku.

"HYUNG!!!! Apa Hyung buat? Cari gaduh?" jerit Felix.

"A....apa..."

"Jgn ingat Felix tak tahu. Degillah Hyung ni!!!!"

Dia ambik buku aku yg berterabur atas meja tu pastu baling kat aku. Aku ambik bantal aku nak halang kepala aku daripada kena buku tu. Mau berlubang kepala aku klu kena buku tebal2 tu.

"Mianhae, Felix."

"No....nanti Hyung jugak yg sakit. Jgn degil boleh tak?" balas Felix. Dia pun dah berhenti baling buku tu kat Minho.

Aku just tunduk kepala aku, pandang cadar katil yg dah berkedut tu. Ya....aku tahu aku bodoh. Buat benda yg merepek tu.

"Felix mintak maaf, Hyung. Tapi Felix mintak satu je permintaan."

Aku pandang dia. Dia tengah berdiri depan aku sambil cekak pinggang dia.

"Lupakan Hayoung Noona. Dia bukan sesiapa untuk Hyung. Dia tak sepatutnya jadi lebih dari kawan Hyung."

Lepas Felix habis cakap, dia terus keluar bilik. Aku mengeluh.

Tapi Hayoung dah jadi lebih dari kawan Hyung, Felix.

□□□□□

Aku tukar aku jadi kucing pastu aku keluar dari rumah. Aku nak tenangkan diri aku. Aku perlukan masa untuk sesorang. Wlupun dah malam.....

Aku keluar dengan perasaan aku yg bercelaru. Aku ni pentingkan diri sendiri ke? Aku tak tahu.... Kekadang aku menyesal.....dilahirkan dengan bentuk macam ni tapi kuasa aku lemah.

Masa semua siblings aku mampu nak kawal perasaan diaorang terhadap manusia, aku still terkotang kating dengan perasaan aku yg muncul dalam hati ni.

Takde sape boleh tolong aku. Omma ngan Appa je mampu. Tapi.....aku taknak susahkan diaorang lagi. Aku rasa tak berguna.....sebab aku tak mampu nak buat apa2.

Aku nak dilahirkan macam manusia biasa. Aku nak jatuh cinta jugak macam manusia. Tapi aku kena terima hakikat yg......aku tak mampu nak lawan takdir. Aku kena terima wlupun sakit.....

"Jgn kacaulah!!!!"

Aku terdengar suara tu. Macam kenal.....aku pergi ke arah suara tu.

Sampai kat situ, aku terkejut. Tu.....Hayoung. Ada seorang lelaki ni kacau dia. Aku dah kabut. Apa aku nak buat ni? Dahlah takde orang lalu lalang.

"MEOW!!!!!"

Aku buat bunyi kuat2 sebab nak orang nak tarik attention orang. Harap2 ada orang dengar. Tapi malangnya takde....

"Diamlah kucing!!!"

Laki tu tendang badan aku. Sakit bodoh.....tak guna punya jantan. Aku cuba halang dia lagi sebab dia cengkam tangan Hayoung. Tapi aku kucing je waktu ni.....mana senang nak lawan.

Well, aku kena tendang lagi. Badan aku dah sakit sangat. Aku dah tak tahan. Aku terus tukar badan aku jdi manusia kat situ jugak.

"Kau...kau..."

Aku terus tumbuk muka laki tu sampai dia terbaring. Ingat aku ni lembik ke? Aku duduk atas badan dia pastu cengkam kolar dia.

"Lain kali, jgn kacau anak orang. FAHAM TAK?"

Aku tumbuk muka dia lagi and aku tarik memori dia yg nampak aku tukar badan jadi manusia tu. Lepas tu aku tengok tangan aku. First time aku ambik memori orang.

Aku pandang belakang. Nampak Hayoung tengah terkejut. Aku berdiri pastu pergi dekat kat dia.

"Jgn dekat ngan saya....."

"Hayoung...."

"JGN DEKAT!!!"

Aku terus terhenti. Aku nampak mata Hayoung dah bertakung air mata. Pastu dia lari dari situ. Aku terus kejar dia. Aku nak explain.....sumpah.

Song Hayoung POV

Aku lari balik rumah aku. Aku sumpah terkejut. Aku tak sangka tu Minho.

Sampai kat rumah, aku terus tersandar sebalik pintu dan duduk. Air mata aku dah jatuh kat pipi. Aku tak tahu kenapa aku sedih sangat....

Aku pegang dada aku untuk tahan tangisan aku yg jadi makin teruk tu. Aku susah nak kawal.

"Hayoung...."

Aku dengar Minho panggil aku disebalik pintu.

"Apa awak nak, Minho?"

"Saya nak explain...."

"Explain apa??!! Saya dah tahu semua benda tu. Nape awak buat saya camni?"

"Saya sayang awak, Hayoung....."

Pipi aku makin basah ngan air mata. Aku lap muka aku ngan lengan kot aku.

"Klu awak sayang saya, awak tak buat saya jatuh cinta ngan awak. Awak bukan manusia biasa.....saya tak mampu nak bersama ngan awak....."

Aku dengar Minho dah duduk bersandar pintu tu.

"Saya ingat apa awak cakap ngan saya masa saya tanya pasal manusia luar biasa. Awak cakap orang jumpa manusia camni special....."

"Apa yg special, Minho? Apa dia?"

"Awak special untuk saya, Hayoung."

Aku terkesan ngan ayat Minho. Aku teringat balik semua benda yg aku cakap.

"Saya akan jauhkan diri. Sebab saya sayang dia sebagai manusia biasa, bukan luar biasa."

"Saya takut nak bagitau awak. Saya takut awak tinggalkan saya. Saya takut awak tak sayang saya lagi.Saya takut, Hayoung." kata Minho.

Dia takut nak bagitau aku. Sebab benda yg aku cakap kat dia masa dia call aku....Aku rasa bersalah. Tapi....

"Awak kena terima......yg awak tak sesuai untuk saya." kata aku.

"Saya cuba tapi saya tak mampu. Saya mintak maaf, Hayoung. Saya balik dulu."

Aku dengar Minho berdiri and pergi dari situ. Aku pulak masih terduduk kat depan pintu tu. Aku pun sedih.....sebab orang yg aku sayang tu.....bukan orang biasa.

■■TO BE CONTINUED■■

(C) The World Between Us || Lee Know ※ Stray kidsWhere stories live. Discover now