Song Hayoung POV
"Kau gi mana? Tetibe hilang....." tanya Jeno yang tetibe muncul kat meja aku.
"Aku....aku tak ingat....."
"Pelik.....tapi dah kau tak ingat, takpelah." kata Jeno pastu pergi tempat dia balik.
Aku pun pelik, Jeno. Kau apatah lagi. Aku sumpah tak ingat pape kecuali mimpi masa aku tak sedar diri tu. Yg tu pun samar-samar je aku ingat.Chenle cakap aku nangis masa tu.
Mimpi tu sedih ke? Tapi aku ingat satu benda dia cakap ngan aku.
" Manusia biasa......dia akan jadi."
Aku geleng kepala aku perlahan. Apa yg kau fikir tu? Jgan serabutkan kepala kau,Hayoung.
"Ok....semua duduk..."
Cikgu dah masuk.....aku kena fokus. Jgn fikir benda lain....
□□□□□
Lee Felix POV
Author: Famous kau ye lepas Minho tak sedarkan diri.
Felix: Nak buat cane....aku terima je.
Author: Yelah, sambung cite.
Aku ngan noona jumpa omma kat bilik and cite semua benda dengan detailnya. Aku taknak omma salah faham pulak nanti.
"Omma taknak appa hidup balik. Tapi kenapa Jooheon buat camni?"
"Klu kita bagi balik nyawa appa tu terus tak boleh ke?" tanya aku.
"Korang ingat kebangkitan ngan kematian manusia ni memain ke?" balas Omma.
Aku ngan noona just pandang each other pastu mengeluh perlahan. Aku dapat rasa yg akan ada benda yg tak masuk akal akan jadi.
"Habis tu omma.....kita nak buat apa?"
□□□□□
Lee Minho POV
Aku buka mata aku perlahan-lahan. Peningnya kepala aku. Berapa lama aku pengsan ni?
"Hyung....."
Felix masuk dalam bilik aku pastu peluk aku. Aku balas pelukan dia sambil gosok belakang dia.
"Aku okaylah, Felix."
"Tak....kau tak okay. Aku tahu....."
Aku tersenyap lepas dia cakap camtu. Tak tahulah apa yg aku rasa sekarang.....
"Berapa lama aku pengsan?"
"Seminggu...."
"Apa yg jadi masa aku tak sedar?"
Dia lepaskan pelukan dia pastu pandang aku. "Takde pape cuma omma kata...
"Klu nak suruh Myunsoo tu ambik nyawa appa balik, korang kena jumpa dia and.....tanya apa 'bayaran' yg dia nak..."
"Tulah apa omma cakap....."
"Nak tarik balik nyawa tu kena ada bayaran macam nak hidupkan balik....."
Aku pelik and aku takut. Macam mana klu dia berkaitan ngan Hayoung lagi....
□□□□□
Song Hayoung POV
Aku gosok mata aku sebab aku baru bangun dari tidur. Aku tengok jam dah kul 6 pagi. Aku turun katil and bersiap-siap nak gi sekolah.
Aku pergilah sekolah cam biasa. Meja sebelah aku dah kosong. Tempat Minho lah apa lagi.
Tapi jujur aku cakap.....ingatan aku pasal Minho dah samar-samar. Muka dia pun aku dah tak ingat sangat. Aku pelik apa jadi ngan aku ni.
Aku pun ada mimpi benda pelik. Kekadang sampai ternangis aku sebab aku mimpi. Aku tak tahu kenapa aku macam ni....
□□□□□
■■ TO BE CONTINUED ■■
Part ni pendek sikitnya, semua.
Saje buat pendek.
Takde mood nak bebel. 😅😅
Enjoy!!
Bubye!! 👋👋
YOU ARE READING
(C) The World Between Us || Lee Know ※ Stray kids
Fiksi Penggemar"Aku tak sesuai untuk manusia." "Tapi cinta tu takleh halangkan?"